کد مطلب: ۴۰۹۵۸۲

دبیر کل تولید و تجارت آبزیان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت هر کیلو خاویار ؛ ۵ تا ۶ میلیون / رفع ممنوعیت واردات خاوریار از سوی آمریکایی‌ها

قیمت هر کیلو خاویار ؛ 5 تا 6 میلیون / رفع ممنوعیت واردات خاوریار از سوی آمریکایی‌ها

دبیر کل تولید و تجارت آبزیان می‌گوید: بهترین نوع خاویار پرورشی بلوگا است که حالا هر کیلو خاویار به قیمت پنج تا شش میلیون فروخته می‌شود.

دبیر کل تولید و تجارت آبزیان در پاسخ به این پرسش که قیمت هر کیلو خاویار چقدر است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت هر کیلو خاویار پرورشی بین پنج تا شش میلیون تومان است. البته این خاویارها در قوطی‌های 50 گرمی نیز عرضه می‌شود که قیمت خاویارهای قوطی‌ای نیز بین 400 هزار تا 500 هزار تومان است.

علی اکبر خدایی همچنین با اشاره به فصل برداشت خاوریار اظهار کرد: در حال حاضر خاویارهای دریایی دیگر برداشت نمی‌شود. یعنی برداشت خاویارهای دریایی ممنوع شده است. اکثرا خاویارهایی که در کشور یا خارج از کشور عرضه می‌شود پرورشی هستند و زمانی که به بلوغ می‌رسند، برداشت آنها آزاد می‌شود.

او با اشاره به صادرات خاویار به کشورهای خارجی گفت: خاویار به کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه و کشورهی عربی همسایه همچون امارات متحده عربی، بحرین، عمان و کویت صادر می‌شود. البته در گذشته هم خاویار به آمریکا صادر می‌شد اما به دلیل برخی مشکلات فنی این محصول به آمریکا صادر نمی‌شود؛ چرا که بهترین نوع خاویار پرورشی بلوگا است. آمریکایی‌ها طی سه سال گذشته معتقد بودند که بلوگا یک نوع ماهی پرورشی است و ارتباطی با خاویار ندارد، این در حالی است که حالا خود آمریکایی‌ها در نظر دارند تا در آینده نه چندان دور ممنوعیت واردات خاویار را بردارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.