کد مطلب: ۳۵۸۲۱۸

عضو کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت کالاهای اساسی در امسال گران‌ می‌شود؟

قیمت کالاهای اساسی در امسال گران‌ می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت کشور به هیچ عنوان به کالا برگ الکترونیکی نیازی ندارند، گفت: امیدوارم در سال 98 نظارت و تسلط دولت بر بازار کالاهای اساسی بسیار جدی و مدون باشد تا نیازی به توزیع کالا برگ الکترونیکی در سطح جامعه نباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در گذشته دولت با راه‌‌اندازی سامانه نیما خواستار تامین نیازهای ارزی واردکنندگان از طریق این سامانه بود و امسال برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه و مهار افزایش قیمت کالاهای اساسی همچنان اختصاص یارانه به کالاهای اساسی را در برنامه دارد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا در امسال نیز با وجود اعمال چنین حمایتی و احتمالا اجرای طرح توزیع کالابرگ، کالاهای اساسی گران خواهند شد؟

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بیشتر کشورها از کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه استفاده می‌کنند، کالابرگ الکترونیکی به این منظور ایجاد شده است که مایحتاج نیازمندان سریعتر با قیمت پایین‌تر به دست آنها رسیده شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عظیمی از جمعیت کشور به هیچ عنوان به کالابرگ الکترونیکی نیازی ندارند، به همین جهت کالابرگ الکترونیکی تنها باید به اقشارکم درآمد جامعه تخصیص شود نه به کل جمعیت کشور.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توزیع کالابرگ الکترونیکی پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس است که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، امیدوارم در سال آینده نظارت و تسلط دولت بر بازار کالاهای اساسی بسیار جدی و مدون باشد تا نیازی به توزیع کالابرگ الکترونیکی در سطح جامعه نباشد، اما در مجموع توزیع کالابرگ الکترونیکی بین اقشار کم درآمد جامعه عملکرد بسیار مناسبی است و باعث می‌شود که قیمت کالاهای اساسی همانند امسال افزایش چشمگیری پیدا نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید برای هر کالایی که تولید میشود یا وارد میشود کد رهگیری صادر شود . فروشندگان نیزبایدباکد ملی سرپرست خانواده اقلام خودرا بفروشند