کد مطلب: ۵۹۳۸۳۹

افزایش ۱۶۶ درصدی درآمد فروش ایکس‌باکس / قیمت کنسول بازی در هفته دوم آبان

افزایش ۱۶۶ درصدی درآمد فروش ایکس‌باکس / قیمت کنسول بازی در هفته دوم آبان

مایکروسافت به‌تازگی گزارش ۳ ماهه‌ اول سال مالی خود را اعلام کرده است که در آن رشد قابل‌توجهی در زمینه‌ درآمد سخت‌افزاری به خاطر ایکس‌باکس دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق این گزارش که سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ را در برگرفته است، درآمد فروش سخت‌افزارهای ایکس‌باکس نسبت به بازه‌ مشابه در سال گذشته، ۱۶۶ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته در این بازه طرفداران در انتظار کنسول نسل نهمی مایکروسافت بودند و فروش ایکس‌باکس وان هم به همین خاطر کاهش پیدا کرده بود.

اکنون ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس منتشر شده‌اند و اوضاع فروش سخت‌افزاری را برای مایکروسافت دگرگون کرده‌اند.

افزایش تقاضا در بازار

ایمی هود (Amy Hood) مدیر مالی ارشد مایکروسافت، در جریان این گزارش مالی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که مایکروسافت قادر بوده که حتی بیشتر از انتظارهای قبلی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس را وارد بازار کند ولی با وجود این موضوع همچنان تقاضای مخاطبان بیشتر از موجودی کنسول است.

درآمد کلی بخش بازی‌ها با ۱۶ درصد افزایش مواجه شده است.

همچنین در حالی که درآمد محتوای ایکس‌باکس و سرویس‌های آن با ۲ درصد رشد همراه بوده، در فروش بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث روی ایکس‌باکس کاهش یافته که البته مایکروسافت جزئیات دقیقی را از این کاهش بیان نکرده است.

کمتر از سطح انتظار

هرچند سرویس اشتراکی گیم‌پس در این بازه رشد داشته است اما مدتی پیش اعلام شده بود که این رشد نتوانسته به سطح انتظارات مایکروسافت دست پیدا کند و از این بابت کمتر از حدی بوده که مایکروسافت در گذشته پیش‌بینی کرده بود.

Xbox Series S 1

برای مقاسه، محتوای خاص ایکس‌باکس و سرویس‌های آن در بازه‌ مشابه ۳ ماهه‌ سال گذشته، چیزی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته که نسبت به افزایش ۲ درصدی سال جاری بسیار بیشتر است.

البته، از آنجایی که سال گذشته به خاطر شرایط خاص کرونا و محدودیت‌هایی اجتماعی ایجاد شده بسیاری از افراد وقت بیشتری را درون خانه‌های خود سپری کردند و به بازی‌های ویدیویی پرداختند، این موضوع طبیعی است.

افزایش ۲۲ درصدی درآمد کلی مایکروسافت

با نگاهی به درآمد کلی مایکروسافت، درآمد نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته و به ۴۵٫۳ میلیارد دلار رسیده است.

این در وهله‌ی اول به خاطر مایکروسافت کلاود بوده است که با ۳۶ درصد افزایش چیزی حدود ۲۰٫۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.(منبع: GameIndustry.biz)

سود عملیاتی با ۲۷ درصد افزایش به ۲۰٫۲ میلیارد دلار و درآمد خالص با ۴۸ درصد افزایش به ۲۰٫۵ میلیارد دلار رسید.

ایمی هود در جریان صحبت‌های خود اضافه کرد که هزینه‌های عملیاتی ۱۵ درصد افزایش یافته است که بخشی از آن ناشی از خرید شرکت زنی‌مکس در سال گذشته بوده است.

قیمت کنسول بازی هفته دوم آبان

4 page 0001 3

4 page 0001 5

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.