کد مطلب: ۶۹۵۹۷۶

با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران در کمتر از چهار ساعت اتفاق افتاد:

لبخند فارابی با ۴۰۰ میلیارد تومان وارد بورس ایران شد

لبخند فارابی با ۴۰۰ میلیارد تومان وارد بورس ایران شد

سرمایه‌گذاران با ۴۰۰۰ میلیارد ریال، از پذیره‌نویسی صندوق لبخند فارابی استقبال بی‌نظیری کردند. پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی(قابل معامله-ETF) هفتم شهریور ماه آغاز و با وجود فرصت ۵ روزه، در کمتر از ۴ ساعت با مشارکت بالای سرمایه‌گذاران در روز نخست به پایان رسید.

پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی که دومین تجربه شرکت سبدگردان فارابی در ارائه صندوق‌های قابل معامله‌(ETF) است، درست مانند صندوق سهامی سلام در همان روز نخست پذیره‌نویسی به اتمام رسید. گفتنی است تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار این صندوق ۴۰۰ میلیون واحد به ارزش چهار هزار میلیارد ریال بود. پذیره‌نویسی لبخند فارابی نیز مشابه صندوق سلام این شرکت سبدگردان، با قیمت ثابت هر واحد معادل ۱۰ هزار ریال انجام شد.

صندوق درآمد ثابت لبخند

این صندوق پس از صندوق‌های یکم اکسیر فارابی(سهامی)، دوم اکسیر فارابی(درآمد ثابت)، صندوق اختصاصی بازارگردانی الگوریتمی امید فارابی و صندوق سلام(سهامی - قابل‌معامله)، پنجمین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان فارابی به‌شمار می‌رود. لبخند همچون «سلام» فارابی یک صندوق قابل معامله (ETF)است؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این صندوق نیازی به مراجعه به سایت صندوق نیست و به‌سادگی می‌توانید از طریق فارابیکسو یا سامانه‌های آنلاین معاملاتی تمام کارگزاری‌ها، مانند خرید و فروش سهام نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر این صندوق قابل معامله نیست و پس از طی مراحل قانونی، به‌زودی معاملات ثانویه آن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود.

بازدهی سرمایه‌گذاری در لبخند

شرکت سبدگردان فارابی پیش از لبخند، صندوق دوم اکسیر فارابی را به‌عنوان نخستین صندوق درآمد ثابت خود به بازار سرمایه کشور معرفی کرده است. این صندوق که در‌ حال‌حاضر نسبت به اغلب صندوق‌های درآمد ثابت بازار از بازدهی بهتری برخوردار است، می‌تواند باعث اطمینان‌خاطر سرمایه‌گذاران باشد. با توجه به عملکرد مطلوب شرکت سبدگردان فارابی در مدیریت صندوق‌های درآمد ثابت، انتظار می‌رود لبخند نیز مانند صندوق دوم اکسیر، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بازدهی سالانه داشته باشد!

فراموش نکنید بازدهی سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی تحت هر شرایطی بالاتر از سپرده‌گذاری در بانک خواهد بود. علت این امر از آن رو است که مدیران و تحلیل‌گران لبخند، منابع مالی این صندوق را صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی از قبیل سپرده بانکی، اوراق با درآمد ثابت و حتی سهام شرکت‌های مستعد بازار (به میزانی اندک) می‌کنند. در نتیجه تنوع دارایی‌های صندوق و مدیریت حرفه‌ای سبب می‌شود بازدهی سرمایه‌گذاری در آن از سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد.

اگر موفق به شرکت در پذیره‌نویسی نشدید

اگر نتوانستید در ساعات اولیه نسبت به شرکت در پذیره‌نویسی و خرید واحدهای این صندوق با قیمت پایه یک هزار تومانی اقدام کنید، می‌توانید پس از طی شدن مراحل اداری و بازگشایی نماد صندوق، از طریق جستجوی نماد «لبخند» در سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری‌ها، در لبخند فارابی سرمایه‌گذاری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.