کد مطلب: ۲۰۳۱۱۱

لغو فعالیت ۱۷ شرکت هواپیمایی

لغو فعالیت ۱۷ شرکت هواپیمایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف، گفت: ترجمه آزادسازی نرخ بلیت اجحاف به مردم نیست.

محمدرضا رضایی با اشاره به تعلیق و لغو فعالیت ۱۷ شرکت هواپیمایی در پی تخلفات صورت گرفته، گفت: روند نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم باید مستمرباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همزمان با آغاز تعطیلات نوروز بازار خرید و فروش بلیت داغ می‌شود، تصریح کرد: نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی از نارضایتی مردم می‌کاهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موافقت مجلس با شناور شدن و آزادسازی نرخ‌ها بلیت‌ها به معنای افزایش بدون ضابطه قیمت‌ها نیست، افزود: اینکه ایرلاینی اقدام به فروش بدون سقف قیمتی مشخص کند تخلف است زیرا موافقت با آزادسازی نرخ‌ها به معنای گران شدن صرف قیمت‌ها نبوده است.

رضایی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مقدمه‌ای برای افزایش کیفیت خدمات دهی به مردم بوده است، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که هیچ تغییری در خدمات‌دهی به مسافران صورت نگرفته و تنها شرکت‌های هواپیمایی در روزهای بحرانی و تعطیلات که بازار فروش داغ است اقدام به سوء استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه متناسب نبودن عرضه و تقاضا عاملی برای سوء استفاده برخی شرکت‌های هواپیمایی شده است، افزود: با کمبودهایی در که شرکت‌های هواپیمایی مشاهده می‌شود انتظار می‌رود قیمت‌ها به نحو مطلوبی به مردم ارایه شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مطالبه برای استفاده از ناوگان هوایی بیشتر شده است، تصریح کرد: رشد تقاضا نباید به جولان دلالان در بازار فروش بلیت منجر شود.

رضایی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید ضمن برخورد با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی گزارش آن را نیز به مجلس ارایه دهد، گفت: متاسفانه در این گیر و دار برخی اخبار مبنی بر فروش بلیت‌های تقلبی نیز به گوش می‌رسد.

وی افزود: هر ایرلاینی که با فروش بلیت تقلبی مردم را دچار مشکل می کند باید بداند سرنوشت اقداماتش پلمب واحد کسب او است. از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم نظارت هر چه بیشتری بر بازار فروش بلیت هواپیما در روزهای منتهی به سال اعمال کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.