کد مطلب: ۵۳۰۶۸۸

لپ تاپ استوک بخریم یا آکبند؟

لپ تاپ استوک بخریم یا آکبند؟

یک نکته مهم درباره لپ‌تاپ‌های استوک که نیاز است بدانید این است که، لپ‌تاپ‌های استوک داخل کشور در واقع تولید داخلی نیستند و بیشتر آن‌ها از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شوند.

لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟

این روزها شرایط اقتصادی به گونه‌ای‌ست که برای خرید آنچه که می خواهید نباید یک ساعت هم تعدیل کنید. به خاطر نوسان قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی تمام محصولاتی که ما برای ادامه زندگی به آن ها نیاز داریم قیمت واحد و ثابتی ندارند. مثلا ممکن است شما الان بخواهید برای خانه خود تلاویزیون خریداری کنید و قیمت آن ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان باشد اما اگر همان تلویزیون از همان برند را روز بعد قیمت بگیرید بدون شک گران‌تر شده است. حال تصور کنید که کار شما به گونه ای است که نیاز به یک لپ تاپ دارید، خب طبیعتا با نوسان قیمت دلار و شرایط روز اقتصادی شاید امکان خرید یک لپ تاپ نو و آکبند را نداشته باشید. به همین خاطر به سراغ گزینه دیگری خواهید رفت و آن هم خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم می باشد. اما یک سوال اینجا مطرح است و آن هم این است که آیا با این قیمت دلار لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟

خرید مینی لپ تاپ

سوالی که در متن بالا به آن اشاره کرده‌ایم بدون شک سوال بسیاری از شما دوستان و کاربرانی است که برای انجام امور کارهای اداری و شخصی خود نیاز به یک لپ تاپ با کیفیت دارید. اما شرایط به گونه‌ایست که این کار کمی برایتان سخت و دشوار شده است. خرید مینی لپ تاپ هم گزینه مناسبی است تا هزینه تان را کاهش دهد.

طبیعتا حق با شما است چرا که به درستی نمی دانید که آیا هزینه ای که برای خرید لپ تاپ استوک خود انجام می‌دهید ارزش دارد یا نه؟ از کیفیت لپ تاپ استوک در این شرایط اقتصادی چگونه باید مطمئن شد؟

لپ تاپ استوک چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که با این قیمت دلار لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ لازم است کمی با تاریخچه خود لپ تاپ استوک آشنا شویم. شاید با خودتان بگویید که لپ تاپ استوک همان لپ تاپ های دست دوم می باشند که قیمت کمتری در بازار وجود دارند.

اما، باید بگوییم که همیشه هم به این منوال نیست و تمام لپ تاپ های استوک موجود در بازار از دسته بندی لپ تاپ های دست دوم نمی باشند. در یک تعریف ساده و کلی می توان گفت لپ تاپ استوک مجموعه ای از لپ تاپ هایی است که در بیشتر فروشگاه ها فعال کشورهای اروپایی مرجوع شده اند و علت اکثریت آن ها هم دلیل بر خرابی آن ها نبوده است.

لپ تاپ استوک اروپایی

معمولا در کشورهای اروپایی لپ تاپ هایی که کمی روی در آن ها خش وجود داشته باشد یا مثلا مانیتور آن ترک کوچکی داشته باشد به فروشگاه مربوطه ارجاع داده خواهد شد و آن ها لپ تاپ های مرجوعی را به انبار فرستاده و با قیمت های پایین تری به مشتریان خود که توانایی مالی خرید لپ تاپ آکبند را ندارند خواهند فروخت.

یک نکته مهم درباره لپ تاپ های استوک که نیاز است بدانید این است که، لپ تاپ های استوک داخل کشور در واقع تولید داخلی نیستند و بیشتر آن ها از کشورهای اروپایی وارد کشور می شوند. شما می توانید برای خرید هر مدل لپ تاپ استوک یا دست دومی که در نظر دارید با فروشگاه ها یا وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند تماس گرفته و درباره لپ تاپ مورد نظر خود اطلاعات لازم را بدست آورید.

تفاوت لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم چیست؟

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که تمام لپ تاپ های استوک موجود در بازار از دسته بندی لپ تاپ های دست دوم نمی باشند. حتما این سوال خیلی از شما دوستان عزیز است که چه فرقی بین لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا به لپ تاپ های کار کرده و استفاده شده در داخل کشور لپ تاپ های دست دوم گفته می شود در صورتیکه لپ تاپ های استوک اینگونه نیستند.

همانطور که در مطالب ابتدایی این مقاله هم اشاره کرده ایم لپ تاپ استوک از جمله لپ تاپ هایی واردتای می باشند که در کشورهای اروپایی به علت خش دار بودن جزئی، خراب بودن کارتن، نصب نشدن نرم افزار و … به فروشگاه یا کارخانه تولید کننده ارجاع داده می شود و با کمی تغییر با قیمت های ارزان تر برای آن دسته از مشتریانی که توانایی مالی خرید لپ تاپ آکبند را ندارند مجدد روانه بازار می شوند.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

حال که تا به اینجای کار دانستید که به چه لپ تاپ هایی استوک گفته می شود و از تفاوت بین این دسته از لپ تاپ ها و لپ تاپ ها یدست دوم نیز مطلع شدید می خواهیم اشاره ای به مزایا و معایب لپ تاپ های استوک داشته باشیم تا بهتر و راحتر بتوانید پاسخ سوال خود را در این مورد که با این قیمت دلار لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ بدست آورید.

از مهم ترین مزایای لپ تاپ های استوک که باعث شده است طرفدارن بسیار زیادی را تا به امروز جذب نماید قیمت پاییین و کیفیت ساخت بسیار بالا آن ها می باشد.

قیمت پایین لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک در مقایسه با سایر لپ تاپ های آکبند و نو از قیمت پایین تری برخوردار می باشند و این مسئله باعث شده است که افراد زیادی چه آن ها که توانایی مالی خرید لپ تاپ آکبند را دارند و چه آن هایی که توانایی مالی خرید لپ تاپ های نو را ندارند از طرفدارن این سبک لپ تاپی موجود در بازار شوند.

کیفیت ساخت بسیار بالا

همه ما برای اینکه بتوانید با هزینه ای که برای خرید لپ تاپ مورد نظر خود کنار گذاشته ایم یک لپ تاپ با کیفیت از میان انبوه لپ تاپ های موجود در بازار انتخاب کنیم مطالعه و جستجو های بسیار زیادی انجام خواهیم داد و همیشه به دنبال یک لپ تاپ هستیم که بتوانیم چندین سال بدون هیچگونه استرس و نگرانی از آن استفاده کنیم.

بدون شک شما هم این ضرب المثل را زیاد شنیده اید که میگویند همانقدر که پول بدی آش می خوری، اما درباره لپ تاپ های استوک می توان گفت اینگونه نیست.

شاید شما هزینه کمی برای خرید لپ تاپ استوک خود خرج کرده باشید اما شک نداشته باشید که کیفیت این مدل لپ تاپ ها با لپ تاپ های آکبند و نو برابری می کند و از کیفیت بالاتر وب هتری نسبت به لپ تاپ های آکبند برخوردار می باشند.

تست لپ تاپ ها

بدنه اکثر این گونه لپ تاپ ها بسیار مقاوم ساخته می شوند و تست های امنیتی زیادی را طی می کنند. همچنین در ساخت اکثر این لپ تاپ ها قطعات با کیفیتی بکار برده می شود که طول عمر آن را افزایش می دهند.

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم تنها مزیت هایی بودند که لپ تاپ های استوک دارا می باشند. نباید این نکته مهم را فراموش کنید که لپ تاپ های استوک هم می توانند مانند سایر لپ تاپ ها معایبی در نقطه مقابل مزایای خود داشته باشند.

از معایب این دست از لپ تاپ ها می توان به این دومورد اشاره داشته باشیم که:

اکثر لبتاب های استوک ظرافت و زیبایی لپ تاپ های نو را ندارند و معمولا دارای بدنه سنگین تری هستند و همچنین تنوع رنگی کمتری هم دارند.

لبتاپ های استوک به علت اینکه فصل فروش آنها تمام شده، جدید نیستند. یعنی بطور کلی شما نمی توانید یک لپ تاپ استوک آخرین مدل داشته باشید.

خرید لپ تاپ استوک

قیمت لپ تاپ استوک به دلار

تا به اینجای کار برایتان آنچه که باید درباره لپ تاپ استوک بدانید را شرح داده ایم. حال می خواهیم به سراغ بحث اصلی خود یعنی اینکه با این قیمت دلار لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ بریم.

شما به عنوان یک کاربر که برای انجام کارهای شخصی و اداری خود در این شرایط اقتصادی این روزها که باید به خاطر شیوع ویروس کرونا در منزل بمانید آیا موافق این مسئله هستید که با قیمت امروز دلار، لپ تاپ استوک بخرید یا خیر؟!

قیمت کالاهای وارداتی

باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که با افزایش قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی قیمت کالای وارداتی مانند: موبایل، لپ تاپ، تبلت و…. به صورت باورنکردنی بالا رفته است و خرید آن ها برای آن دسته از اقشار جامعه که توانایی مالی خرید کار سخت و دشواری شده است.

اما با تمام این صحبت ها داشتن لپ تاپ برای بسیاری از افراد جامعه بسیار لازم و ضروی می باشد و اینجاست که این افراد مجبور هستند برای انجام کارهای خود و کسب درآمد اقدام به خرید لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دست دوم کنند. که طبیعتا خرید لپ تاپ استوک ارزش بیشتری نسبت به لپ تاپ دست دوم و کار کرده دارد.

خب، برای اینکه خیال این دسته از دوستان برای انتخاب و خرید لپ تاپ استوک موجود دربازار راحت شود ما در ادامه به یکسری نکات مهم که باید حتما در زمان خرید هر نوع لپ تاپی به آن توجه داشته باشید اشاره کرده ایم.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک

گفتیم که در زمان خرید در نظر گرفتن برخی نکات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند این نکات عبارتند از:

  • اندازه و فاکتور
  • کیفیت صفحه
  • کیفیت صفحه کلید
  • CPU
  • اندازه و فاکتور

هنگامی که شما می خواهید با بودجه ای که در اختیار دارید یک لپ تاپ مناسب و با کیفیت خریداری کنید مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اندازه لپ تاپ می باشد. این مسئله کاملا سلیقه ای است، برخی از کاربرها لپ تاپ هایی با صفحه و اندازه بزرگ را به لپ تاپ در اندازه کوچک ترجیح می دهند.

اندازه لپ تاپ به کسب و کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شغل شما مهندسی عمران می باشد شاید دوست داشته باشید که برای طرای نقشه های خود از لپ تاپ هایی که صفحه نمایش بزرگ دارند استفاده کنید اما یک دانشجوی رشته حسابداری با یک لپ تاپ صفحه نمایش کوچک هم بتواند کارهای خود را به خوبی انجام دهد.

کیفیت صفحه

نکته و مسئله مهم دیگری که باید بعد از اندازه صفحه مانیتور به آن توجه داشته باشید، کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ استوک می باشد. بنابراین در زمان خرید حتما کیفیت صفحه مانیتور را مورد بررسی قرار دهید. این امر کاملا طبیعی است که شما لپ تاپی بخواهید که صفحه آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد. پس به دنبال لپ تاپی باشید که راحت بوده و استفاده از آن طبیعی باشد.

کیفیت صفحه کلید

داشتن یک صفحه کلید با کیفیت نکته مهمی است که برای بسیاری از کاربرها دارای اهمیت می باشد مخصوصا آن دسته از کاربرهایی که زیاد در حال تایپ کردن می باشند و مثلا یک تولید محتوا کار که مدام در حال نوشتن و تایپ کردن می باشد نیاز دارد که لپ تاپ مورد نظر او از صفحه کلیدی مناسب برخوردار باشد.

CPU

از مهم ترین مواردی که در زمان خرید لپ تاپ استوک باید به آن توجه داشته باشید cpu آن می باشد. شما قرار است اطلاعات مهمی را در لپ تاپ خود ذخیره کنید بنابراین باید لپ تاپ انتخابی شما از حافظه خوب و مناسبی هم برخوردار باشد.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک

در نهایت اینکه

امیدواریم که توانسته باشیم با ارائه مطالب عنوان شده در این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا بهتر و راحتر پاسخ سوال خود را درباره اینکه با این قیمت دلار لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ را به‌دست آورده باشید.

بار دیگر یادآوری می کنیم که لپ تاپ استوک از جمله پرطرفدارترین لپ تاپ های موجود در بازار می باشند که نه تنها افرادی که توانایی مالی خرید لپ تاپ آکبند را دارند به سراغ این دسته از لپ تاپ ها می روند بلکه گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از افراد جامعه است که توانایی مالی خرید لپ تاپ های آکبند و نو را ندارند.

هنگام خرید لپ تاپ استوک یا آکبند حتما موارد و نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم را به خاطر داشته باشید و با توجه به این نکات برای خرید لپ تاپ مناسب با کسب و کار خود اقدام کنید.

تگ ها: لپ تاپ استوک ، خرید لپ تاپ استوک ، خرید لپ تاپ ، خرید مینی لپ تاپ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    تحلیل خوبی نبود ..

  • مهسان

    بالاخره چی شد