خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۹۰۱۳

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ترجیحم یک لیست مشترک ۴۰ نفره برای انتخابات اتاق است

ترجیحم یک لیست مشترک 40 نفره برای انتخابات اتاق است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره انتخابات اتاق بازرگانی می‌گوید: ترجیح می‌دهم یک لیست مشترک 40 نفره از اتاق تهران ارایه شود؛ چرا که این اقدام وحدت در بر خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن مهرعلیزاده یکی از مُهره‌های اصلی گروه خواستاران تحول در دوره‌های پیشین انتخابات اتاق بازرگانی بود . او سابقه ریاست سازمان تربیت بدنی در دوران اصلاحات را در کارنامه دارد و در انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز به عنوان کاندیدا پا به عرصه رقابت گذاشته بود و آخرین پست اجرایی او استانداری اصفهان بود. حالا به نظر می‌رسد که در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی او قصد دارد که به طور مستقل پا در عرصه انتخابات بگذارند.

در همین حال عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی با چه گروهی در این عرصه حضور خواهید یافت ؟ به تجارت‌نیوز گفت: در این بازه زمانی گروه‌بندی برای حضور در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی مهم نیست. آنچه که اهمیت دارد، این است که افراد در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها برای تقویت بخش‌خصوصی کشور و بهبود فضای کسب و کار عرق ملی داشته باشند. در این بازه زمانی باید ویژگی‌هایی را برای کسانی که انتخاب می‌شوند، تعریف کرد.

ویژگی فعالان اتاق بازرگانی چه باید باشد؟

محسن مهرعلیزاده افزود: ویژگی مهم برای کسانی که قصد دارند در اتاق بازرگانی نقشی داشته باشند، این است که این افراد در دهه‌های اخیر در فضای کسب‌وکار فعالیت‌های پر رنگی داشته باشند. باید از چنین افرادی استفاده کرد؛ چرا که این افراد دارای تجربه‌های با ارزشی هستند. دومین موضوع که باید به آن توجه شود، این است که در پارلمان بخش‌خصوصی از افرادی که از سازکارهای امور داخلی اقتصاد اطلاعات قابل توجهی دارند و از برنامه مدیران دولتی مطلع هستند، استفاده شود تا در کنار این افراد برنامه‌های بخش‌خصوصی در بروکراسی اداری دستگاه‌ها معطل باقی نماند.

او اظهار کرد: پر انرژی بودن و انگیزه داشتن برای انجام فعالیت‌های جهادی و برطرف ساختن مشکلات اقتصادی از نکات مهمی است که باید مورد اهمیت قرار گیرد. عده‌ای تمام تلاش‌شان برای حضور در پارلمان بخش‌خصوصی این است که بتوانند در هیات نمایندگان اتاق مسائل شخصی خودشان را برطرف کنند. به اعتقاد ما این نوع نگاه‎ها برای ورود به اتاق بازرگانی هرگز خوشایند نیست.

مهرعلیزاده افزود: بنابراین کسانی که اصلح فعالان اقتصادی هستند و قرار است به عنوان عضو هیات نمایندگان به اتاق بازرگانی راه یابند باید سعی بر این داشته باشند تا تمام چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی کشور را تسهیل کنند. بنابراین اشخاصی که احساس می‌کنند که چنین آمادگی را دارند باید اعلام حضور کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: شرایط اقتصادی امروز و سال آتی چندان خوشایند نیست. همه باید کنار هم باشیم. در این بازه زمانی هم اعضای هیات رئیسه و هم اعضای هیات نمایندگان باید همسو با یک دیگر فعالیت کنند و یک دیگر را تقویت بخشند. از سوی دیگر این فعالان نیز باید به کمک دولت بیایند تا بتوانند چالش مردم را حل و فصل کنند.

مهرعلیزاده در توصیه‌ای به فعالان اقتصادی اظهار کرد: ترجیح می‌دهم یک لیست مشترک 40 نفره از اتاق تهران ارایه شود؛ چرا که این اقدام وحدت در بر خواهد داشت.

چرا فعالان اقتصادی برای حضور در اتاق علاقه‌مند نیستند؟

او در پاسخ به این پرسش که چرا در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی فعالان اقتصادی علاقه چندانی برای شرکت در انتخابات ندارند؟ گفت: صاحبان کسب و کار چشم‌انداز اقتصاد کشور را خوشایند نمی‌بینند. اغلب کسانی که دستی بر آتش دارند و جزو مدیران شرکت‌ها هستند زمانی که می‌بینند فعالیت اقتصادی در کشور چندان پر رنگ نیست از ادامه فعالیت در اتاق بازرگانی کناره‌گیری می‌کنند. هر چند که برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی نوع تفکر افراد باید مستقل از این نوع دیدگاه‌ها باشد.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: بنده تا امروز نه جز مدیران بازرگانی و نه صنعتی بوده‌ام اما از جوانی در بخش صنعت خودروسازی رشد کرده‌ام. در این بازه زمانی که با تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا رو به رو هستیم، تمام علاقه‌مندی‌ام به حوزه گردشگری معطوف شده است و فعالیت‌های پژوهشی در صنعت گردشگری را هم یک امر ملی می‌دانم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.