کد مطلب: ۵۶۷۲۹۵

روحانی:

لیستی از کارهایی که می‌خواستم بشود و نشد، در دست دارم + فیلم

لیستی از کارهایی که می‌خواستم بشود و نشد، در دست دارم + فیلم

رئیس جمهور با بیان اینکه لیست بلندی از کارهایی که دلم می‌خواست بشود و نشد در دست دارم، گفت: خیلی دلم می‌خواست در این دولت ورود قطار سریع‌السیر به کشور اتفاق بیفتد. اگر تحریم نبود راه آهن سریع‌السیر تهران-مشهد افتتاح شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی، روز پنجشنبه در هشتاد و ششمین آیین افتتاح طرح‌های ملی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: امروز افتخار همه ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر راه امیرالمومنین باشد که البته همه ما می‌دانیم که حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی ایران با حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله دارد اما اگر تلاش بر ادامه دادن همان مسیر و مطلوب هم همان باشد، این تلاش؛ ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد و حکومت ما هر روز رنگ حکومت امیرالمومنین بگیرد.

امروز آخرین پنجشنبه دولت دوازدهم است

رئیس دولت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روزهای پایانی دولت دوازدهم هستیم، گفت: امروز آخرین پنجشنبه این دولت است و پنجشنبه‌هایی که با افتتاح سر و کار داشتیم از آغاز سال ۹۹ شروع شد. بسیار خوشحالم چون فکر نمی‌کردم خداوند به ما توفیق دهد هر هفته افتتاح و در این افتتاح‌ها حضور داشته باشیم و آن را به مردم اعلام و دل مردم را شاد کنیم.

۳ سال است در جنگ اقتصادی هستیم

وی افزود: می‌دانم مردم ما در این سه سال و نیم با مشکلات زیاد و جنگ اقتصادی روبرو بودند که کرونا هم به آن اضافه شد و شرایط را سخت‌تر کرد. شرایطی مانند خشکسالی هم امسال حاکم شد و مشکلات را چند برابر کرد اما در عین حال وقتی مردم می‌بینند این پروژه‌های عظیم به دست جوانان و مهندسان خودشان افتتاح می‌شود در یک روز قادریم صدها کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم، بسیار مهم است.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها یک پروژه امروز ۲۷۰ کیلومتر بود و ۲۷۰ کیلومتر راه آهن از یزد به اقلید بهره‌برداری شد و قطار مسافربری و باری حرکت خود را آغاز و راه را چند ساعت نزدیک کرد. مسیر کوتاه‌تر شد که هم برای تولیدگران، معادن بزرگ و مسافران رفاه به وجود آورد و هم توانستیم در دو نقطه ریل را دو خط کنیم.

افتتاح بعضی پروژه‌ها را برای دولت بعد گذاشتیم

رئیس جمهور گفت: دو خطه شدن ریل برای سرعت و امنیت و آسان‌تر شدن دسترسی‌های مردم مهم است.

روحانی با اشاره به بهره‌برداری دو خطه ریلی در اصفهان و زنجان گفت: همه اینها برای ما حائز اهمیت است. دو طرح بزرگ دیگری که ریل‌گذاری آن به اتمام رسیده اما ۱۰ روز تا کامل شدن کار دارد را افتتاح نکردم که یکی پروژه بستان آباد به تبریز بود که تا ایستگاه خاوران پایان یافت ک به دلیل برخی مسائل فنی ۱۰ روز برای حرکت قطار زمان نیاز است.

وی ادامه داد: با این که امروز پیشنهاد افتتاح داشتیم کلمه افتتاح را در این دو پروژه به کار نبردم و گفتم افتتاح نشود چون خواستم دو هفته هم کار انجام و در دولت بعدی افتتاح شود. پروژه دیگر خاش زاهدان است که همه کارهای آن انجام و تکمیل شده است و این دو پروژه در هفته‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

افزایش خط ریلی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم

وی افزود: وقتی می‌بینیم تمام ریل از اول تاریخ ریل کشور تا سال ۹۲ چه میزان بوده و از ۹۲ تا امروز چقدر افزایش یافته است، باعث افتخار همه مهندسان و طراحان ما است. همینطور جاده شمال که برای ما بسیار مهم بود. روزهای نخست ریاست‌جمهوری خواستم نقشه شمال را بیاورند و ساعت‌ها راجع به متوقف شدن این پروژه با مسئول وقت پروژه بحث کردیم.

وی گفت: دلیل توقف این پروژه این بود که زمان آغاز آن در دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشکلی ایجاد شده بود که در آن زمان در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودم و بررسی آن به من واگذار شده بود و برای همین همیشه ذهنم به دنبال اجرای این طرح بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه لیست بلندی از کارهایی که دلم می‌خواست بشود و نشد در دست دارم، گفت: خیلی دلم می‌خواست در این دولت ورود قطار سریع‌السیر به کشور اتفاق بیفتد. اگر تحریم نبود راه آهن سریع‌السیر تهران-مشهد افتتاح شده بود.

منبع: ایرنا و اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه بسه دروغ زودتر برو گرچه بعدی هم نمیتونه کاری بکنه

  • ناشناس

    میخواستی مملکت رو کره شمالی کنی و مردم رو سرکوب بدبخت کنی و فقر رو بیشتر رونق بدی و پولهای بیشتری به کشورهای دیگه بدی و اختلاسگرها مثل برادرت و برادر عراقچی حمایت کنی کشور رو بیشتر منزوی کنی نگران نباش دولت بعدی بقیه کارهای تو رو ادامه میده و حتی قویتر

  • از دزفول

    بعد از هشت سال که مملکت را به این روز درآورده حالا لیستی در دست دارد! کاش هفت سال پیش کنار میرفت الان این مشکلات را نداشتیم.جوانان را بیچاره کرد.

  • محمد

    لیستی در دست داری!!!!!??????