کد مطلب: ۶۷۵۹۳۱

نرم‌افزارهای حسابداری رایگان:

لیست ۱۰ نرم‌افزار حسابداری رایگان (ایرانی و خارجی)

لیست ۱۰ نرم‌افزار حسابداری رایگان (ایرانی و خارجی)

دغدغه اکثر افرادی که بیزینس‌های بزرگ دارند یا کسب و کاری را به تازگی شروع کرده‌اند؛ مدیریت بهتر کارها است. تلاش برای انجام شدن کارها و بهبود سرعت و عملکرد کارکنان، از جمله مسائلی است که بسیاری از صاحبان کار در پی آنند.

دغدغه اکثر افرادی که بیزینس‌های بزرگ دارند یا کسب و کاری را به تازگی شروع کرده‌اند؛ مدیریت بهتر کارها است. تلاش برای انجام شدن کارها و بهبود سرعت و عملکرد کارکنان، از جمله مسائلی است که بسیاری از صاحبان کار در پی آنند. حسابداری در دسته رشته‌های پرمتقاضی قرار دارد، اما در موارد بسیاری پیچیده بودن کارها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سازمان‌ها شود؛ به همین جهت نرم افزارهایی طراحی شده‌اند تا منجر به کاهش خطای انسانی شده و به پیشرفت مجموعه مورد نظر کمک کنند. در این مطلب می‌خواهیم با ۱۰ نرم افزار حسابداری رایگان آشنا شویم و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری

همه سازمان‌ها قصد دارند تا کسب و کار خود را در نهایت بهره‌وری و با بالاترین کیفیت مدیریت کنند، به همین جهت استفاده از یک نرم افزار حسابداری می‌تواند یک قدم مفید برای افزایش بهره‌وری باشد. با توجه به اینکه حسابداری شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های است، اگر بنا باشد تمامی امور حسابداری به صورت دستی و بدون نرم افزار انجام گیرند، کار تا حدی پیچیده و سخت خواهد شد. استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان، به سازمان ها کمک می‌کند تا فرصت بیشتری برای مدیریت و اجرای استراتژی‌های جدید داشته باشند. از جمله مهمترین دلایل برای استفاده از نرم افزار حسابداری شامل موارد زیر است:
• کاهش هزینه‌ها
• کمک به وظایف مالیاتی
• پیش‌بینی جریان نقدینگی
• مکانیزه شدن وظایف مازاد
• فراهم کردن دسترسی وسیع
• فراهم کردن صورت حساب‌های دیجیتال

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

76

نرم افزار حسابداری رایگان یک فناوری ابری یا دسکتاپ خودکار است که به صاحبان مشاغل و متخصصان مالی اجازه می دهد تا حساب های یک کسب و کار کوچک را به صورت رایگان از طریق رایانه خود مدیریت کنند. البته، حتی بهترین نرم افزار رایگان نیز قدرتمندترین گزینه نرم افزار حسابداری شما نخواهد بود. اگر می خواهید به جدیدترین نوآوری های حسابداری برای کسب و کار کوچک خود دسترسی داشته باشید، باید هزینه آن را بپردازید؛ با این حال، بررسی بهترین گزینه های نرم افزاری برای مشاغل کوچک به شما این ایده را می دهد که آیا می خواهید برای این منبع مالی هزینه کنید یا خیر. بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان عبارتند از:
۱٫ Wave
۲٫ Sunrise
۳٫ ZipBooks
۴٫ Akaunting
۵٫ SlickPie
۶٫ GnuCash
۷٫ CloudBooks
۸٫ Zoho Invoice
۹٫ QuickBooks Online
۱۰٫ NCH Express Accounts

بررسی نرم‌افزارهای رایگان حسابداری

نرم افزار حسابداری رایگان شاید یک مسئلۀ غیر باور باشد، چرا که بعد از مدتی برای استفاده از ویژگی های پیشرفته بیشتر نرم افزارها باید هزینه پرداخت کنید. در این بین نرم افزارهای حسابداری وجود دارند که می توانید از نسخه دمو آنها استفاده نمایید و در صورت رضایت، اقدام به تهیه آن نمایید. نرم افزار حسابداری شماران سیستم، یکی از این نرم افزارها می باشد که کاملا ایرانی است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی هایی که نرم افزار حسابداری شماران دارد، وجود نسخه دمو آن است؛ بدین صورت که بعد از سفارش این نرم افزار، می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید و در صورت رضایت، اقدام به خرید آن نمایید. کاربران میتوانند نرم افزار حسابداری رایگان شماران سیستم را در نسخه دمو استفاده کنند و در صورت رضایت برای سفارش نرم افزار، با بخش فروش در تماس باشند.
در حالت کلی، اگر به دنبال یک نرم افزار حسابداری رایگان برای کسب و کار خود هستید، بهتر است نیازها را شناسایی کرده و بعد اقدام به تهیه نرم افزار مورد نظر نمایید. ویژگی دمو نرم افزار حسابداری شماران، که جزء بهترین نرم افزارهای ایرانی است، برای افرادی که نیازمند بررسی نرم افزار هستند مناسب می باشد، چرا که می توانید قابلیت های مختلف نرم افزار را مورد بررسی قرار داده و در نهایت برنامه ای را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کارتان باشد. در ادامه این بخش با ۱۰ نرم افزار حسابداری رایگان آشنا خواهیم شد.

نرم افزار حسابداری رایگان Wave

این برنامه یکی از بهترین نرم افزارهایی است که می‌توانید برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. با استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان Wave، می توانید حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود را به این برنامه متصل کنید؛ همچنین ردیابی هزینه و درآمد و اضافه کردن همکاران به صورت رایگان، از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار است.

444

نرم افزار حسابداری رایگان wave، یک برنامه ابری است که برای مشاغل کوچک انتخاب مناسبی است. اگر نمی خواهید بودجه زیادی را برای نرم افزار حسابداری صرف کنید، اپلیکیشن wave بهترین گزینه است. این نرم افزار در تلاش است تا با اضافه کردن قابلیت های متفاوت، امکانات زیادی را برای صاحبان کسب و کار فراهم کند. از جمله امکانات این نرم افزار عبارتند از:
• صدور فاکتور
• شرایط پرداخت قابل تنظیم
• اطلاعات کامل از جریان پول
• ارسال رسیدهای پرداخت حرفه ای
• ادغام حسابداری خودکار و یکپارچه

این نرم افزار که در پلتفرم های مختلف قابل اجرا است، یک نرم افزار رایگان برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها می باشد. نرم افزار Wave، به دلیل رابط کاربری جذاب، مورد توجه و محبوبیت افراد زیادی قرار گرفته و شما از کار کردن طولانی مدت با آن خسته نخواهید شد. این نرم افزار نیز مزایا و معایب خاص خودش را دارد که می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان آن را تهیه نمایید.

نرم‌افزار رایگان حسابداری Sunrise

این نرم افزار یک برنامه مبتنی بر ابر است که برای مشاغل کوچک و فریلنسرها در تمام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی های این نرم افزار شامل مدیریت هزینه، گزارش مالی، پردازش تخفیف و بازپرداخت، تطبیق بانکی، مدیریت مالی و پشتیبانی چند ارزی می باشد. نرم افزار حسابداری رایگان Sunrise، به کاربران اجازه ایجاد فاکتورهای سفارشی و پرداخت آنلاین را می دهد.

راه‌اندازی این نرم افزار حسابداری بسیار آسان است و اکثر فرایندهای حسابداری را ساده می کند. با استفاده از این نرم افزار، شما می توانید رسید ها را حتی از طریق تلفن همراه بارگذاری کنید و آنها را به هزینه های مربوط به خود متصل نمایید. ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:
• پشتیبانی مشتری عالی
• اتصال به بانک و تراکنش های وارداتی
• نسخه رایگان آن اکثر ویژگی ها را دارد
• ایجاد و پیگیری صورت حساب های فروشنده و فاکتورهای مشتری
ZipBooks، نرم افزار حسابداری رایگان

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان برای کسب و کارهای کوچک، نرم افزار zipbooks است. این نرم افزار تمام ویژگی های حیاتی یک نرم افزار سابداری را در اکانت رایگان ارائه می دهد. گزارش ها، صورت حساب، مدیریت هزینه ها از جمله ویژگی هایی است که این نرم افزار دارد. مانند نرم افزار اتوماسیون اداری ، این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهید.

55

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان ZipBooks شامل موارد زیر می باشد:
• رابط کاربری آسان: رابط ZipBooks بسیار کاربر پسند است، حتی برای افراد غیر حسابدار. کاربران بدون دانش حسابداری می توانند به راحتی نرم افزار را یاد بگیرند و با نحوه کار آن آشنا شوند.
• گزینه حسابداری کمکی: اگر می خواهید یک حسابدار شخصی به امور حسابداری رسیدگی کند و در تهیه پرونده های مالیاتی کمک کند، ZipBooks یک طرح حسابداری را ارائه می دهد که شامل نرم افزار ZipBooks به صورت رایگان است.
• برنامه های پولی مقرون به صرفه: اگر به دنبال یک نرم افزار حسابداری اقتصادی هستید، ZipBooks حداقل ویژگی های نرم افزار حسابداری را ارائه می دهد که با قیمت آن مطابقت دارد.

نرم افزار رایگان حسابداری Akaunting

نرم افزار Akaunting نیز مانند سایر نرم افزارها، یکی از گزینه های ضروری برای کسب و کارها است. در این نرم افزار می توانید صورت حساب، همگام سازی حساب ها، پیگیری هزینه ها، تنظیم صورت حساب های تکراری، مدیریت مشتریان و فروشندگان را انجام دهید. در حالت کلی، برای ایجاد حساب در نرم افزار حسابداری Akaunting، نیاز به پرداخت هزینه ندارید.
هر آنچه که برای مدیریت حسابداری خود نیاز دارید اعم از بررسی تمامی پرداخت ها، فاکتورها، هزینه ها و … را میتوانید در نرم افزار حسابداری رایگان Akaunting مشاهده کنید.

نرم افزار حسابداری SlickPie

این نرم افزار حسابداری رایگان نیز جزء بهترین نرم افزارهایی است که ارزش بررسی دارند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا حساب های خود را به صورت رایگان به آن متصل کنید؛ این بدین معنی است که مشتریان می توانند به صورت آنلاین پرداخت های خود را انجام دهند.

GnuCash، یکی از نرم افزارهای حسابداری رایگان

اگر به دنبال یک نرم افزار حسابداری دسکتاپ رایگان برای کسب و کار کوچک خود هستید، GnuCash یک رقیب قوی است. برای دسترسی این نرم افزار حسابداری رایگان، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت GnuCash رفته و آن را به صورت رایگان دانلود کنید. وجود ویژگی‌هایی خاص برای کسب‌وکارهای کوچک باعث محبوبیت این نرم افزار شده است. ردیابی مشتری و فروشنده، هزینه‌یابی کار و ارائه صورت‌حساب از جمله ویژگی های نرم افزار حسابداری رایگان GnuCash می باشد.

نرم افزار CloudBooks

همانطور که به کمک نرم افزار erp می توانید اطلاعات جامعی برای کسب و کار خود جمع آوری کنید، با نسخه رایگان نرم افزار حسابداری CloudBooks، می توانید پروژه های جدید ایجاد نمایید و کاربران نامحدودی را اضافه کنید.

نرم افزار حسابداری رایگان Zoho Invoice

اگر به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای خودکارسازی گردش صورتحساب خود هستید، Zoho Invoice گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. با نسخه رایگان Zoho Invoice، می‌توانید از طریق یک حساب کاربری، مشتریان را فاکتور کنید و پرداخت‌ها را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید قالب‌های صورت‌حساب را سفارشی‌سازی و برندسازی کنید، هزینه‌ها را پیگیری کنید و با مشتریان از طریق پورتال مشتری تعامل داشته باشید.

QuickBooks Online، یکی از نرم افزارهای حسابداری رایگان

این برنامه یکی دیگر از نرم افزارهای حسابداری رایگان است که قابلیت های زیادی را برای کاربران به اشتراک می گذارد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ردیابی موجودی: در نسخه QuickBooks Online Plus، این قابلیت وجود دارد که به طور خودکار هزینه موجودی باقی مانده را هر بار که موجودی فروخته می شود محاسبه کنید. اگر یک برنامه حسابداری رایگان انتخاب می کنید، باید این هزینه ها را در یک صفحه گسترده پیگیری کنید.
• حسابداری تجارت الکترونیک: برخلاف سایر نرم افزارهای حسابداری رایگان، QuickBooks Online می تواند با پلتفرم های تجارت الکترونیک محبوب مانند Shopify و WooCommerce ادغام شود.

نرم افزار رایگان حسابداری NCH Express

یکی دیگر از گزینه های رایگان نرم افزار حسابداری دسکتاپ، NCH Express Accounts می باشد. نسخه رایگان این نرم افزار حسابداری می تواند نیازهای حسابداری کسب و کارهای کوچک با کمتر از پنج کارمند را پشتیبانی کند. از طریق این نرم افزار حسابداری رایگان برای مشاغل کوچک، می توانید به ۲۰ گزارش مالی مهم دسترسی داشته باشید و آنها را تولید کنید و درآمدها را بر اساس مشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید؛ همچنین می توانید حساب های دریافتی و پرداختی را به راحتی از طریق این نرم افزار مدیریت کنید.

آیا نرم افزار حسابداری رایگان برای کسب و کار من مناسب است؟

استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان، گزینه ای عالی است، چرا که اجتناب از پرداخت هزینه ماهانه برای کسب و کارهای نوپا، منجر به صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. با این حال، اگر از یک نرم افزار رایگان حسابداری استفاده کنید، احتمالا برخی از قابلیت ها را از دست خواهید داد. در حالت کلی، نرم افزارهای حسابداری قدرتمند می توانند به بهبود عملکرد بیزینس شما کمک کنند. اگر شما به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید، می توانید از نرم افزارهای حسابداری شماران سیستم استفاده کنید. نرم افزار حسابداری شماران سیستم که جزء بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی است، با ارائه نسخه دمو این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا از قابلیت های آن مطلع شده و بعد از بررسی آن را تهیه نمایید.

ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری خوب چیست؟

بخش حسابداری یکی از مهمترین بخش های سازمان ها است. بسیاری از مدیران برای کاهش خطای انسانی و افزایش بهره وری حسابداران، از نرم افزارهای رایگان حسابداری استفاده می کنند. یک نرم افزار حسابداری برای اینکه پاسخگوی نیازهای شما باشد باید ویژگی هایی را داشته باشد که این قابلیت ها عبارتند از:
• یکپارچه با CRM و سایر نرم افزارهای مدیریتی
• ارائه گزارش های تحلیلی و کاربردی
• پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش
• سازگار با قوانین مالیاتی کشور
• تضمین امنیت اطلاعات مالی
• ویژگی های گرافیکی مناسب
• رابط کاربری ساده و قوی
• سازگاری با کسب و کار
• سرعت خوب
• یکپارچگی
• بروز بودن

چه نرم افزاری مناسب سازمان شما است؟

اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید، بهتر است از نرم افزارهای حسابداری رایگان استفاده کنید تا در صورت عدم رضایت، هزینه زیادی را پرداخت نکرده باشد. در حالت کلی، شناسایی دقیق نیازهای سازمان و انتظاراتی که دارید، می تواند در انتخاب یک نرم افزار حسابداری ایده آل موثر باشد. از جمله پارامترهایی که باید هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری رایگان در نظر بگیرید عبارتند از:
• در نظر داشتن اندازه سازمان
• مشخص کردن نیاز های خود
• قابلیت اتوماسیون سازی کارها
• یک داشبورد جامع داشته باشد
• نرم افزار دارای نسخه دمو باشد
• در نظر داشتن نرخ رشد کسب و کار
• حسابداری تحت وب را برای شما آسان کند

سخن پایانی

مطلب مورد نظر توسط تیم تحریریه شماران سیستم آماده و تدوین شده است. مجموعه شماران با گردهمایی گروهی از کارشناسان خبره حسابداری و طراحان سیستم های مالی، با بیش از سه دهه تجربه در زمینه طراحی، تولید، استقرار و پیاده سازی نرم افزار های یکپارچه در حوزه های مالی، اداری و بازرگانی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. استفاده از تکنولوژی های نوین و توجه به نیاز صاحبان کسب و کارها، از جمله ویژگی هایی است که باعث تمایز شماران سیستم شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مراسم هستین