به گزارش تجارتنیوز، خودرو رایگان را اولین بار یکی از نمایندههای مجلس در ششم شهریور ماه امسال مطرح کرد. علی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای خودرودارکردن خانوادههای نیازمند خبر داد و گفت که در این طرح تامین خودرو برای هر خانوار پنج دهک پایین پیشبینی شده است. در طرح خودرودار کردن خانوادههای نیازمند پیشبینی شده که برای هر خانوار پنج دهک پایین که جزو خانوادههای نیازمند و آسیبپذیر هستند یک خودرو در نظر گرفته شود.
اما پس از این، خبر تکذیب عرضه خودرو رایگان منتشر شد. علی جدی، نایت رئیس دوم کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفتگو با تجارتنیوز طرح عرضه رایگان خودرو را رد کرد و گفت: من مصاحبه آقای موسوی را خواندم اما چنین طرحی در کمیسیون مطرح نشده است. در سه هفته گذشته نمایندگان مجلس در حوزه بودهاند.
با این حال بار دیگر علی موسوی به ایسنا گفته است: من به همراه یک تیم اقتصادی طرح خودرو دار کردن خانوادههای نیازمند بدون خودرو را مورد بررسی قرار دادم و تدوین کردم و پیش از این هم اعلام کردیم که این طرح برای دولت و همچنین خانوارها بار مالی نخواهد داشت. ما سعی کردیم سازوکار شفاف و روشنی را طراحی کنیم و استفاده از سهام عدالت را به عنوان سازوکار تامین مالی پیشبینی کردیم.
هرچند پس از این دیگر خبر جدیدی درباره این طرح احتمالی مجلس منتشر نشده اما مخاطبان تجارتنیوز در کامنتهای خود از عدم استقبال احتمالی از این طرح نوشتهاند. بخشی از این کامنتها در نظر گزارش «عرضه خودرو رایگان» بخوانید.
آقایون مسولین محترم طرح خودرو دارشدن با سهام عدالت اقشار ضعیف جامعه را اجرا کنید ما دو تا سهام عدالت داریم یکی یک میلیونی هستش یکی پانصدی هستش هر دو شون میدیم فقط یک خودرو پراید بدهید
آقایون مسولین طرح خودرو دارشدن با سهام عدالت اقشار ضعیف جامعه اجرا کنید این کار بکنید ما دارید حلاک میشیم بخدا ما کاگر جماعت یک روز یا دو روز کار است چهار وپنج روز بیکار هستیم کار نیست اجاره نشین هستیم دو تا بچه دارم که تا الان که یکی 7سالشه ویکی پنج سالشه اسباب بازی نگرفتم چون پول نداشتم و روزی وشب هایی بوده که غذا نبوده بهشون بدیم چای شیرین کردیم یا نون بهشون دادیم بخدا لباس نو که ندارند به فکر ما باشید مسولین آخر مجبور میشم دست به سرقت بزنم یا کاری واسمون جور کنید یا همین طرح اجرا کنید تا مسافر کشی بکنیم بخدا تو ایران کسانی هستند که نون شبشون ندارند مثل من وفریادشون فقط میبرند پیش خدا جای دیگه کسی به فریادشون نمیرسه شما چجورمسولینی هستید اگر بجای من کارگر بودید بعد میدونستیدکه چه میکشیم الان که این اس ها را میدم بخدا قسم این گوشی من نیست مال یکی از آشنایانمون است من گوشی نداشتم بخدا یکی از آشنایان یک گوشی ساده بهم داد خدا خیرش بده
بانک ملی لطفا واریز کن احتیاج داریم
بابا مارو چی فرض کردید بلانسبت اونی که شما فکرمی کنید مانیستیم خودتونید. ماداریم ازگشنگی تلف میشیم بخدا صبری نموده دیگه ما ازبس حرف دروغ شنیدیم قانع شدیم از همه چیز. ماداریم روزشماری می کنیم که این دولت روحانی کی تموم بشه البته اگه تا ان موقع اگه زنده موندیم. بعد شما بیا نقشه بکش سهام بده ماشین ببر. خدا نعلت کنه هرچه ادم فاسد ودروغگو. ازمردم نمیترسید حداقل ازخدا بترسید چه عاقبت بدی درانتظارتون هست که تصورش برا هرادم مستضعفی بدورازذهنه. بابا بجای اینکه میخوایید حرف الکی بزنید ی فکری به این بازار فلاکت زده بزنید داره ازگرونی منفجرمیشه. شونه تخم مرغ الان خوندم میخواد بشه پنجاه هزارتومن. چخبره مگه تخم طلاست اه مظلوم همراهتون باد تاروزقیامت انشاالله اه ما بدرقه راهتون خیرنبینین امین تجارت عزیز امانت است حرف دل زجر کشیده زمان
کارگزاری سعدی و کارگزاری سهم آشنا معلوم نیست چه غلطی میکنن، سه هفته زده در صف معامله خب بفروش بره دیگه به توچه بورس منفیه ما میخوایم تو همین حالت بفروشیم به ضرر هم باشه چون لازم داریم
مرسی
خدا قوت
از زحمات شما مسئولین محترم متشکریم
?✋?✋?✋?✋?
مرسی از لطفتانـکه میخاهید به مستضعفان ماشین بدهید
?✋??✋?
واقعا اگه اینطوری بشه خیلی خوبه