کد مطلب: ۴۷۳۱۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه خودرو رایگان برای خانواده‌های نیازمند!

عرضه خودرو رایگان برای خانواده‌های نیازمند!

هرچند مجلس سابق از توزیع رانت‌های گسترده در طرح پیش‌فروش خودروهای ارزان‌قیمت رونمایی کرده بود اما مجلس جدید به دنبال آن است که به بهانه خودرودار کردن خانوار نیازمند، خودروهای ارزان‌قیمت یا رایگان به هر خانوار پنج دهک پایین جامعه بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند مجلس سابق از توزیع رانت‌های گسترده در طرح پیش‌فروش خودروهای ارزان‌قیمت رونمایی کرده بود اما مجلس جدید به دنبال آن است که به بهانه خودرودار کردن خانوار نیازمند، خودروهای ارزان‌قیمت یا رایگان به هر خانوار پنج دهک پایین جامعه بدهد.

پنجشنبه ششم شهریور ماه امسال، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای خودرودارکردن خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت که در این طرح تامین خودرو برای هر خانوار پنج دهک پایین پیش‌بینی شده است.

سیدعلی موسوی اظهار کرد: در طرح خودرودار کردن خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی شده که برای هر خانوار پنج دهک پایین که جزو خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر هستند یک خودرو در نظر گرفته شود.

وی که با ایسنا مصاحبه می‌کرد، درباره منبع تامین مالی این طرح نیز گفت:‌ ما سازوکاری را طراحی کرده‌ایم که این کار به راحتی و بدون هزینه برای دولت انجام شود و ان‌شاءالله به زودی جزئیات این طرح و سازوکار تامین مالی آن را اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس ادامه داد: البته این طرح، طرح جامعی است و چند ماده دارد اما مهم‌ترین آن خودرودار کردن خانواده‌های نیازمند است.

موسوی با بیان اینکه خاستگاه مجلس یازدهم دهک‌های پایین جامعه است، تصریح کرد: من در نطق خود هم اعلام کردم که مجلس یازدهم مجلس شهید سلیمانی است و ایشان هم همواره از اقشار مستضعف و دهک‌های پایین حمایت می‌کردند لذا ما دنبال طرح‌هایی برای بهبود وضعیت نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هستیم، از جمله طرح حمایت معیشتی از خانوارهای پنج دهک پایین نیز ارائه شد و در حوزه خودرو نیز تصمیم گرفتیم آن را برای اقشار نیازمند تامین کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت که این طرح پس از جمع‌آوری امضای نمایندگان تقدیم هیات‌رئیسه مجلس خواهد شد.

آیا مجلس جدید از بررسی‌ها و گزارش‌های مجلس قبلی در زمینه توزیع خودرو ارزان‌قیمت آگاه نیست؟

آخرین اخبار درباره خودرو را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماشین لازمیم لطفا کمک

  • صدیقه عظیمی

    اگه واقعا به افراد نیازمند ماشین بدن خوبه ولی من چشمم آب نمیخوره از افراد و شرکت های پولدار چیزی به نیازمندا برسه
    خود منم نیازمند یه خودرو ام ولی پول خریدشو ندارم

  • ستاره

    سلام بخدا پول ندارم دوست دارم یه ماشین 206 داشته باشم ولی اما پول ندارم بابا هم ندارم

  • ستاره

    سلام بخدا پول ندارم خیلی دوست دارم یک ماشین 206 داشته باشم ولی نه پول دارم نه بابا دارم

  • ناشناس

    منکه چشمم آب نمیخوره این واقعی باشه
    اگه اگه اگه اگه میشه ی کمکی هم ب من کنید من بابا دارم مریض دس تنهام دیه کار هم نیس خرج یه برادر کوچیک مادر یه پدر مریض رو دوشم لطفا اگه میشه ب کمکی هم ب من کنید نیازمندم بمولا

    • نازنین

      چقدر شبیه من هستین بااین تفاوت من مادر مریض دارم و خواهرکوچیک ترخودمم دخترم

  • ناشناس

    سلام. اگر واقعا حرفتون درست باشه و بهش عمل کنید و فقط به کارمند و کسی که دستش به دهنش میرسه و ماشینم داره و خونه هم دوتا دوتا داره و دروغ میگه و شما زود باورش میکنید!! نمیخواد طرحشو اجرا کنید. لطفا به منو امسال من که نه خونه دارم نه سرمایه و کارگری میکنمو نمیرسونم مستاجر هم هستمو هر سال لنگ جور کردن اضافه پول پیش .. با این طریق کمک کنید بلکه بعد کارم بزنم اسنپ کار کنم زندگیم یذره بله جلو (بخدا هر جا رفتم قسطی ندادن که لااقل کار کنم قسطشم پرداخت کنم شاید بعد تموم شدن قسطش یکم کمک خرجمون بشه ) اخه چرا باید بچه 7 ساله من کانال آب بزرگ ببینه و بهم بگه بابا دریا اینه !!؟؟؟ چرا باید انقد شرمندش باشم در حالی که هر روز خدا سر کارم حتی جمعه ها ( خواهشا یه بار راست بگید حداقل دل مردم یکم امیدوار باشه به … ) فرید هستم

  • محمد رضا علی خانی

    خووبه واقعا اما برنده بشن همه

  • ناشناس

    من کسیو ندارم تنها هستم 22سالمه کمکم کنید

  • فرشته رضایی

    من خیلی نیاز مند هستم کمکم کنین

  • مرتضی

    سلام ما هم نیازمند هستیم یه کمکی هم به ما بکنید

  • محمود

    به جان خودم که خیلی نیاز به کمک دارم باید 800میلون درست کنم اما نیست ندارم اگه انقد پول رو درست نکنم کسی دوسش دارم رو به زور به کسی میدن الان نمیدونم چی کار کنم خیلی هم وقت ندارم هتا فرض هم دارم که باید بدم مادرم هم خوب نیست

  • محمد

    خدارو شکر یه ماشین دارم امید وارم طرح اجرایی بشه و ماشین برسه به دست نیازمند

  • محمد

    من دوست دارم ماشین داشته باشم اما پول ندارم پس فکر نمیکنم که تا آخر امرم ماشین داشته باشم