کد مطلب: ۶۱۸۶۸۷

جزئیات مالیات بر خودروهای سواری

جزئیات مالیات بر خودروهای سواری

طبق گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، مالیات خودروهای سواری و وانت تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، مالیات خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی بالای یک میلیارد تومان از یک تا چهار درصد تعیین شد.

ارزش خودروها در مالیات، متغیر است؟

برخی مشمولان گفتند که شاید در طول محاسبه ارزش خودروهای بالای یک میلیارد دچار تغییراتی شوند. برای مثال شاید خودرو تصادف کند و دیگر ارزش اولیه را نداشته باشد.

بابک صدرایی، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: منطق محاسبه ارزش خودروهای وارداتی به صورت سه سال یا پنج سال یک بار است. برای مثال خودرویی که امسال یک میلیارد تومان ارزش دارد، سه سال آینده ارزش آن تغییر می‌کند.

او افزود: نکته دیگر در مورد محاسبه مالیات خودروها این است که تصمیم‌گیرنده نحوه محاسبات یعنی دولت نمی‌تواند هر سال بر تک تک خودروهای موجود در کشور ارزش‌گذاری کند.

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: مبنای اصلی محاسبه مالیات خودرو باید قیمت اصلی آن باشد. همچنین مبنای دیگر باید مدل و سال ساخت خودروها باشد. این یک ملاک مناسب برای محاسبه مالیات خودرو است. اما تصادفی بودن یا نبودن یا تغییراتی که در خودرو بوجود آمده است در پرداخت مالیات از طرف مشمولان تاثیری ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرضیه چرپلمعش

    خدا لعنتتون کنه
    خدالعنتتتتتون کنه
    خدالعنتتون کنه
    خود رو های پیش فروش یکسال پیش رو ک پول ماشین رو گرفتین ۳دفعه هم افزایش دادین
    حالا مالیاتم دوباره کشیدین روش
    چقدر پول زور اخه خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    وقتی ملاک قیمت اصلی خودرو است یعنی اینکه قیمت کارخانه با ارز 2400 تومان حساب شود نه به قیمت کاذب بازار و دلال و دلار آزاد ، اگر واقعآ بر مبنای قیمت اصلی حساب شود هیچ خودرویی در ایران مالیات نباید بپردازد.

  • ناشناس

    داشتیم زندگیمونو میکردیما

  • سعید

    دارید میگید مالیات به خودرو های بالای یک میلیارد تومن میخوه پس چرا من پرایدی که فروختم مالیات دادم تا مالیاتم ندم شماره گذاری نمیشه چرا یه ام وی ام 315 باید 1415000تومن مالیات داشته باشه و بعد از پرداخت نوبت فک پلاک بهش داده بشه