کد مطلب: ۴۴۲۹۰۹

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران:

اعلام زمان شروع به کار صنف آهن‌فروشان / قیمت آهن گران نمی‌شود

اعلام زمان شروع به کار صنف آهن‌فروشان / قیمت آهن گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران می‌گوید: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا واحدهای توزیع آهن از اول اردیبهشت فعالیتشان را آغاز خواهند کرد. چنانچه در مبادی تولید کنترل‌های لازم از سوی سیاست‌گذاران شکل بگیرد و پول‌های سرگردان وارد بازار آهن نشود قیمت آهن همپای تورم افزایش نخواهد یافت و شاهد آرامش نسبی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره وضعیت بازار آهن به تجارت‌نیوز گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا واحدهای توزیع آهن از اول اردیبهشت فعالیتشان را آغاز خواهند کرد. چنانچه در مبادی تولید کنترل‌های لازم از سوی سیاست‌گذاران شکل بگیرد و پول‌های سرگردان وارد بازار آهن نشود قیمت آهن همپای تورم افزایش نخواهد یافت و شاهد آرامش نسبی در بازار هستیم.

حمیدرضا رستگار در ادامه افزود: آهن محصول وارداتی نیست که ارزبری داشته باشد و از سوی دیگر با صادرات این محصول ما شاهد ورود ارز به کشور هستیم. فعلا صادرات آهن به بازارهای منطقه متوقف نشده است، کماکان در حوزه آهن صادرات را شاهد هستیم امیدواریم در روزهای کرونایی با حمایت‌های دولت از اصناف و بازاریان بتوانیم گام‌های موثری برای جهش تولید برداریم.

او با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و نحوه قیمت فعلی آهن اظهار کرد: به نظر من، در حال حاضر بهترین سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن است، پیش‌بینی ما این است که تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت. افزایش میزان سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن باعث می‌شود اشتغال در این حوزه رشد داشته باشد.

رستگار گفت: فعلا قیمت میلگرد بین پنج هزار و ۹۰۰ تومان تا شش هزار و ۹۰۰ تومان است. با توجه به کاهش میزان تقاضا به نظر می‌رسد این قیمت فعلا ثابت باقی بماند و جهش چندانی نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.