کد مطلب: ۴۲۵۴۰۵

ترامپ در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد:

امریکا با اختلاف، بهترین اقتصاد جهان است

امریکا با اختلاف، بهترین اقتصاد جهان است

رئیس جمهور امریکا در داووس بار دیگر از موقعیت بی‌سابقه اقتصاد امریکا سخن گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اسوشیتد پرس، در حالی که مجلس سنای امریکا رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را برای رای‌گیری در خصوص استیضاح وی آغاز کرده است، ترامپ برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد راهی شهر داووس سوئیس شد.

وی که پیش از ترک امریکا نیز گفته بود امریکا با اختلاف، بهترین اقتصاد جهان است در سخنرانی خود نیز به نوعی این اظهارات را تکرار کرد که امریکا رونق یافته است، امریکا می درخشد و امریکا در حال کسب پیروزی‌هایی است که تا قبل ازآن وجود نداشته است!

او با اشاره به قرار گرفتن نرخ بیکاری امریکا در یکی از کمترین سطوح تاریخی خود و رشد بازار بورس این کشور گفت: کشاورزان از توافقی که با چین کرده ام لذت می‌برند.

اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که امریکا در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز رشد اقتصادی در محدوده سه درصدی را تجربه کرده بود و این سطح رشد فاصله زیادی با رکورد رشد ثبت شده این کشور دارد.

جوزف اشتیگلیتس، اقتصاددان برنده جایزه نوبل با انتقاد از سخنان ترامپ گفت: او هیچ چیزی درباره تغییرات آب و هوایی کره زمین نگفت. این که امریکا نمی خواهد به تلاش‌های مشترک جهانی برای مقابله با گرمایش زمین بپیوندد باعث نا امیدی متحدانمان خواهد شد.

ترامپ که پیش‌تر تهدید کرده بود در صورت افزایش نیافتن واردات اتحادیه اروپا از امریکا، تعرفه های بیشتری روی کالاهای اروپایی وضع کند؛ در حاشیه سفر خود با اورسلا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد و پس از این دیدار، وی را مذاکره کننده ای سرسخت خواند!

ترامپ هم‌چنین مدعی شد که اروپا در مساله تجارت با امریکا ناعادلانه رفتار می‌کند و این مساله کار را به جای باریکی خواهد کشاند. اگر نتوانیم به توافق برسیم ناچاریم اقدامات دیگری انجام دهیم چرا که برای سال ها توسط کشورهای بسیاری مورد سو استفاده قرار گرفته‌ایم. خودشان می دانند باید کاری انجام دهند، اگر عادلانه رفتار کنند نیاز نیست ما کاری انجام دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.