کد مطلب: ۴۳۵۶۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مجوز افزایش سرمایه کدام نماد‌های بورسی صادر شد؟

مجوز افزایش سرمایه کدام نماد‌های بورسی صادر شد؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وبسایت کدال، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه چند شرکت بورسی را صادر کرد. برخی شرکت‌ها نیز پیشنهاد افزایش سرمایه خود را ارائه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال نشان می‌دهد، امروز مجوز افزایش سرمایه چند شرکت بورسی از سوی مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس صادر شد. بر این اساس نمادهای کفپارس، کویر، کیمیا و غپینو نمادهایی هستند که سازمان بورس پس از بررسی تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید، مغایرتی با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نکرده و پیشنهاد افزایش سرمایه را تایید کرده است.

بر این اساس شرکت فرآورده‌های نسوز ایران که با سرمایه 100 میلیارد ریالی و با نماد کفپارس در بورس فعالیت می‌کند. مجوز انتشار یک میلیارد و 519 میلیون و 519 هزار سهم را به ارزش اسمی 1000 ریال گرفته است که افزایش سرمایه‌ای 1519 درصدی را شامل می‌شود. افزایش سرمایه‌ای از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک پذیر این شرکت بوده است.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر نیز دومین شرکتی است که مجوز افزایش سرمایه 50درصدی‌اش صادر شده است. کویر از محل سود انباشته یک هزار و 200 میلیارد ریال منابع فراهم کرده تا بخشی از سرمایه مورد نیاز برای احداث و بهره‌بردای خط تولید شمش و بیلت را فراهم کند.

2

جزئیات افزایش سرمایه

شرکت سوم، شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران است که در حال حاضر با سرمایه 230 میلیارد ریالی در بورس فعال است. کیمیا در اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه خود اعلام کرده است که 169 میلیون و 600 هزار سهم جدید منتشر می‌کند و سرمایه خود را از 230 میلیارد ریال به 400 میلیارد ریال می‌رساند که معدل افزایش سرمایه 74 درصدی خواهد بود. موضوع این افزایش سرمایه تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های شرکت اعلام شده است.

چهارمین شرکتی که مجوز افزایش سرمایه آن صادر شده، شرکت صنعتی پارس مینو است. غپینو مجوز 425 درصدی افزایش سرمایه خود را در حالی کسب کرده که موضوع این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی عنوان شده است. غپینو در حال حاضر با سرمایه‌ای 126 میلیارد تومانی در بورس فعالیت می‌کند.

این شرکت‎ها حداکثر 60 روز زمان دارند که افزایش سرمایه خود را انجام دهند در غیر اینصورت مجوز آنها باطل خواهد شد.

همچنین گزارش‌های کدال نشان می‌دهد برخی نمادها نیز پیشنهاد هیات مدیره خود مبنی بر افزایش سرمایه را منتشر کرده‌اند. بر این اساس وایرا پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی را در مجمع خود به تصویب رسانده است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان که با نماد غشان در بورس فعال است نیز پیشنهاد افزایش سرمایه 743 درصدی را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    سلام با توجه به توافق با کارگزاریها ،آیا کارگزاریها مثل عرضه اولیه برای سهامداران راسا خرید افزایش سرمایه نماد‌های بورسی را انجام میدهند یا اینکه خود سهامدار باید خودش اقدام به خرید بکند؟

    • ناشناس

      بایدخودسهامدار اقدام به خریدکند.

  • ناشناس

    با سلام به ساز مان بورس چرا شرگت صنعتی پارس مینو افزایش سر مای خود را انجام نمی دهند