کد مطلب: ۴۸۳۵۷۹

محاسبه قیمت و استعلام بیمه شخص ثالث آسیا + خرید آنلاین

محاسبه قیمت و استعلام بیمه شخص ثالث آسیا + خرید آنلاین

بیمه آسیا جزء شرکت‌هایی است که بیمه شخص ثالث را به صورت کوتاه‌مدت نیز صادر می‌کند؛ بنابراین مدت قرارداد بیمه بر قیمت آن، تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب خرید بیمه‌ کوتاه‌مدت از بیمه سالانه ارزان‌تر است اما خرید بیمه‌های یک‌ساله همیشه به صرفه‌تر است.

تهیه بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است و نداشتن آن، عواقب متنوعی برای راننده خودرو دارد. برای مثال در صورتی که پلیس، خودروی بدون بیمه شخص ثالث را شناسایی کند، راننده را متوقف کرده و خودرو وی را به پارکینگ منتقل می‌کند. همچنین راننده به ازای هر روزی که در خرید و تمدید بیمه‌نامه تأخیر داشته باشد جریمه می‌شود. در ضمن امکان خرید و فروش خودرویی که تحت پوشش این بیمه نباشد وجود ندارد. مواردی که گفته شد تنها بخشی از عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث است.

طبیعتاً می‌دانید که اگر راننده خودرویی که بیمه ندارد در حادثه‌ای مقصر شناخته شود، باید خسارت‌های ایجادشده را شخصاً جبران کند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که خرید و تمدید به موقع این بیمه را جدی بگیرید و حتی یک روز بدون آن رانندگی نکنید. بیمه آسیا به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و قدیمی بیمه کشور، انواع مختلفی از رشته‌های بیمه‌ای را به مخاطبان خود عرضه می‌کند. در این مطلب همراه ما باشید تا با یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین بیمه‌های این شرکت؛ یعنی بیمه شخص ثالث آسیا آشنا شوید.

استعلام بیمه شخص ثالث آسیا

اصلاً چرا باید استعلام بیمه شخص ثالث آسیا را دریافت کنیم؟ شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد. همان‌طور که می‌دانید قیمت پایه بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف تقریباً یکسان است؛ به همین دلیل عده‌ای با خود فکر می‌کنند لزومی ندارد که استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت کنند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم تنها قیمت پایه بیمه شخص ثالث بین شرکت‌های مختلف یکسان است و با افزایش پوشش مالی، قیمت بیمه تغییر می‌کند. علاوه بر این موضوع، شرایط ارایه بیمه، کیفیت پرداخت خسارت، توانگری مالی شرکت بیمه و میزان پوشش مالی بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه متفاوت است؛ به همین دلیل مهم است که قبل از خرید خود از قیمت و شرایط بیمه استعلام بگیرید و سپس بیمه را با آگاهی سفارش دهید.

کیفیت پرداخت خسارت بیمه آسیا

برای بررسی کیفیت پرداخت خسارت می‌توان به تعداد مراکز پرداخت خسارت و داشتن یا نداشتن سرویس ارزیاب خسارت سیار توجه کرد. بیمه آسیا نزدیک به 70 مرکز پرداخت خسارت در کشور دارد که این مراکز کار پرداخت خسارت را انجام می‌دهند. این شرکت در حال حاضر سرویس ارزیاب خسارت سیار اتومبیل ندارد.

بیمه شخص ثالث اقساطی آسیا

بسیاری از افراد موقع خرید بیمه شخص ثالث می‌خواهند بدانند کدام شرکت‌ها، بیمه‌نامه را به صورت اقساطی ارایه می‌دهند. در حال حاضر بیمه آسیا امکان پرداخت اقساطی حق بیمه را فراهم کرده است.

میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث آسیا

در سال جاری حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث 11 میلیون و حداکثر 220 میلیون تومان تعیین شده است. معمولاً به افراد توصیه می‌شود موقع خرید بیمه، میزان پوشش مالی بیمه‌نامه را افزایش دهند و به تعهد مالی پایه یعنی 11 میلیون تومان اکتفا نکنند؛ چون همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر قیمت انواع خودرو، لوازم و قطعات آن رشد چند برابری داشته است و در صورت تصادف با خودروهای گران‌قیمت ممکن است خسارت زیادی به وجود آید. سقف پوشش مالی در شرکت‌های مختلف، متفاوت است اما بیمه آسیا جزء شرکت‌هایی است که بیمه‌نامه شخص ثالث را با تعهد مالی 220 میلیون تومانی نیز صادر می‌کند.

محاسبه بیمه شخص ثالث آسیا

IMG 20201012 091504

فاکتور اصلی در محاسبه بیمه شخص ثالث آسیا و تعیین سقف پوشش‌های آن، نرخ دیه است؛ چرا که خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سوانح رانندگی مطابق دیه کامل انسان در ماه حرام جبران می‌شود. هر سال بعد از این که نرخ دیه تعیین شد بیمه مرکزی قیمت پایه بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کند. حال عوامل مختلفی مثل کاربری خودرو، میزان تخفیف عدم خسارت، میزان پوشش مالی، جریمه دیرکرد و مدت قرارداد بیمه بر نرخ پایه بیمه تأثیر می‌گذارد و قیمت دقیق بیمه برای هر خودرو مشخص می‌شود. در ادامه هر یک از این عوامل و نحوه تأثیر آن‌ها بر قیمت بیمه شخص ثالث آسیا را توضیح می‌دهیم.

کاربری خودرو

کاربری خودرو نشان‌دهنده ریسک وسیله نقلیه است. بیمه‌گزار موقع خرید بیمه‌‌نامه باید مشخص کند که چه استفاده‌هایی از خودرو دارد. خودروهای که کاربری صنعتی، آموزش رانندگی، تاکسی، آتش‌نشانی، بارکش و آمبولانس دارند بیشتر از خودروهای شخصی در معرض خطر قرار دارند و بنابراین حق بیمه شخص ثالث برای آن‌ها بیشتر است.

تمدید و تخفیف بیمه شخص ثالث آسیا

یکی از تخفیف‌هایی که گاهی میزان حق‌بیمه شخص ثالث را تا اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد، تخفیف عدم خسارت است. منظور از تخفیف عدم خسارت، تعداد سال‌هایی است که بیمه‌گزار از بیمه‌نامه خود خسارت نگرفته است. این تخفیف موقع تمدید بیمه‌نامه اعمال می‌شود و میزان آن، سالانه 5 درصد است. تخفیف دیگر بیمه شخص ثالث آسیا، تخفیف خودروی صفر کیلومتر است. دارندگان این خودروها حداکثر تا 3 ماه پس از ترخیص خودرو مهلت دارند از این تخفیف استفاده کنند.

میزان پوشش مالی

IMG 20201012 091542

همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث دو دسته پوشش جانی و مالی دارد. سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث در سال 99 برای ماه‌های حرام 440 میلیون و برای ماه‌های عادی 330 میلیون تومان است و بیمه‌گزار نمی‌تواند میزان آن را تغییر دهد. اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت اندکی حق بیمه اضافی، سطح پوشش مالی را افزایش دهد تا برای خسارات سنگین هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

جریمه دیرکرد بیمه

بیمه‌گزار به ازای هر روزی که از تاریخ سررسید بیمه‌نامه بگذرد و بیمه را تمدید نکند جریمه می‌شود و در نهایت مجبور می‌شود موقع خرید بیمه، حق بیمه بیشتری پرداخت کند. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای هر یک روز از تقسیم حق بیمه کامل خودرو بر عدد 365 به دست می‌آید.

مدت قرارداد بیمه‌نامه

بیمه آسیا جزء شرکت‌هایی است که بیمه شخص ثالث را به صورت کوتاه‌مدت نیز صادر می‌کند؛ بنابراین مدت قرارداد بیمه بر قیمت آن، تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب خرید بیمه‌ کوتاه‌مدت از بیمه سالانه ارزان‌تر است اما خرید بیمه‌های یک‌ساله همیشه به صرفه‌تر است.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث آسیا

بهترین روش برای خرید بیمه شخص ثالث آسیا، خرید اینترنتی آن است علت آن هم مزایایی است که در این روش وجود دارد. با استفاده از بیمیتو که سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است به راحتی می‌توانید قیمت و شرایط بیمه شخص ثالث آسیا را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید و سپس بیمه را با توجه به ملاحظات خود سفارش دهید.

برای مثال در سامانه بیمیتو می‌توانید ببینید علاوه بر بیمه آسیا کدام شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی ارایه می‌دهند و شرایط پرداخت اقساط در هر شرکت به چه صورت است. مزیت دیگر استفاده از بیمیتو (bimito.com) این است که شما می‌توانید سطح پوشش مالی را تغییر دهید و قیمت نهایی بیمه را در شرکت‌های مختلف ببینید. با خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث آسیا از بیمیتو در هیچ مرحله‌ای نیاز به مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت را ندارید چرا که نسخه الکترونیکی بیمه و در صورت تمایل نسخه کاغذی آن برایتان ارسال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.