کد مطلب: ۶۹۷۲۶۰

چطور با محاسبه وزن ورق آهن کیفیت آن را بسنجیم؟

چطور با محاسبه وزن ورق آهن کیفیت آن را بسنجیم؟

کیفیت ورق سیاه، رابطه مستقیمی با وزن آن دارد؛ به همین منظور در این مقاله روش‌های محاسبه وزن ورق آهن برای تشخیص کیفیت این محصول را به طور دقیق بررسی کرده‌ایم.

ورق آهن، یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی است که در بسیاری از صنایع مانند: خودروسازی، تانکرسازی، کشتی‌سازی، ساخت لوله‌های درزدار و… کاربرد دارد؛ باتوجه به اهمیت بالای استحکام و مقاومت ورق آهن در کیفیت محصولات صنایع وابسته، اطمینان از اصالت و استاندارد تولید آن، یکی از دغدغه‌های فعالان این صنعت است. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص کیفیت ورق‌های فولادی ، محاسبه و مقایسه وزن واقعی و استاندارد آن‌ها است؛ در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور با محاسبه وزن این محصول، کیفیت آن را بسنجیم.

«بامحاسبه وزن ورق آهن که یکی از محصولات فولادی پرمصرف در صنایع کشور است و در ابعاد و ضخامت‌های ۲، ۳، ۴ و… در کارخانه‌های معتبری همچون فولاد مبارکه و اکسین خوزستان تولید می‌شود، می‌توان از کیفیت این کالا اطمینان حاصل کرد. کارشناسان آهن آنلاین در این متن به بررسی روش‌های محاسبه وزن ورق سیاه پرداختند و کاربرد این فرایند را شرح دادند؛ همچنین، برای خرید این مقطع بامناسب‌ترین قیمت بازار و کسب حداکثر سود ممکن در معاملات خود، می توانید به ahanonline.com مراجعه کنید.»

محاسبه وزن ورق آهن چه کارایی دارد؟

محاسبه وزن ورق آهن ، می‌تواند به تجربه یک خرید مطمئن کمک کند؛ باوجوداینکه وزن ورق‌های خریداری‌شده در فاکتور ثبت می‌شود، اما همچنان لازم است آن را محاسبه کرده و از عدم وجود تفاوت میان فاکتور و محصول خریداری‌شده اطمینان حاصل کنید.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:
"ورق سیاه ازجمله پرکاربردترین مقاطع فولادی است و طبق استاندارد st37 تولید می‌شود. برای به دست آوردن جدول وزن ورق سیاه کافی است ابعاد و چگالی ورق‌ها را در هم ضرب کنید."

به‌همین‌منظور، راننده هنگام تحویل ورق‌های آهنی توسط کارخانه، آن را باسکول می‌کند، به‌این‌ترتیب، هرگونه اختلاف وزن میان بار و فاکتور قابل‌پیگیری است.
انجام این فرایند، همچنین می‌تواند اصالت و کیفیت این محصول را تضمین کند؛ کارخانه‌های تولیدکننده از استانداردهای ملی و بین‌المللی معتبر در تولید محصولات خود بهره می‌گیرند، درواقع این استانداردهای تولید هستند که مشخصاتی مانند وزن، ضخامت و کیفیت محصول را تعیین می‌کنند.

باتوجه به‌اینکه مجتمع‌های فولادی از استانداردهای متفاوتی در خطوط تولید و آزمایشگاه‌های کیفیت‌سنجی خود بهره می‌گیرند، جرم و ویژگی‌های فیزیکی محصولات آن‌ها نیز یکسان نیست. وزن ورق‌های آهنی و میزان کیفیت و مقاومت آن‌ها رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند؛ هرچه وزن بیشتر باشد، استحکام و مقاومت آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.

ورق سیاه از محصولات پرکاربرد فولادی در کشور است که در کنار میلگرد و تیرآهن، فروش بالایی دارد؛ شما می‌توانید در سایت آهن آنلاین بررسی کنید که صادرات تیرآهن و میلگرد در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ چه سمت و سویی داشته است و کدام برندها بیشترین سهم را در صادرات کشور دارند.

فرمول محاسبه وزن ورق آهن چیست؟

توجه به این نکته مهم است که جرم بالای ورق آهن، همیشه به معنای کیفیت زیاد آن نیست؛ این مقاطع عموماً در ابعاد ۱۰۰۰-۱۲۵۰ تولید و عرضه می‌شوند و ضخامت آن‌ها باتوجه به سایز و استاندارد تولید، به‌صورت ۲، ۳، ۴ و… است. وزن استاندارد این ورق‌ها را می‌توان در جدول اشتال و وزن سایت‌های معتبر فولادی مانند آهن آنلاین مشاهده و بررسی کنید.

محاسبه وزن ورق و مقایسه آن با اعداد استاندارد موجود در جداول، می‌تواند شما را از عدم وجود تفاوت میان وزن واقعی و استاندارد مطمئن کند. توجه داشته باشید که سبک‌تر بودن این محصول می‌تواند مقاومت آن را کاهش داده و موجب ضرر و زیان خریدار شود؛ اگرچه این تفاوت در حجم پایین قابل‌تشخیص نیست، اما در حجم خرید بالا می‌تواند به‌خوبی خود را نشان دهد و ضرر قابل‌توجهی را متوجه مصرف‌کنندگان کند. برای محاسبه وزن ورق آهن می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

چگالی آهن (۷٫۸۵) * طول (m) * عرض (m) * ضخامت (m) = وزن ورق آهن (kg)

8 1 1

فرمول به دست آوردن وزن ورق سیاه را در تصویر مشاهده می کنید.

چطور می‌توانیم از صحت نتیجه محاسبه وزن ورق سیاه اطمینان حاصل کنیم؟

به‌منظور اطمینان بیشتر از نتیجه محاسبات خود، می‌توانید از محاسبه آنلاین وزن ورق نیز استفاده کنید. این روش، جرم را با کمترین خطا حساب کرده و به تشخیص اصالت و کیفیت کالا کمک می‌کند؛ استفاده از باسکول و ترازو نیز می‌تواند در این امر به شما کمک کند.
وزن، نقش تعیین‌کننده‌ای در نرخ نهایی ورق‌ها دارد؛ یکی از عوامل مؤثر در بهای هر کیلو از این مقطع، میزان عرضه و تقاضای بازار است که در چند ماه گذشته تأثیرات قابل‌توجهی در نمودار قیمت محصولات فولادی داشته است. برای پیش‌بینی ارزش ورق‌های آهنی می‌توانید از نمودار قیمت سایت آهن آنلاین بهره گرفته و بررسی کنید که آمار تولید محصولات فولاد در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ چه سمت و سویی داشته است؟

بعد از به دست آمدن وزن دقیق ورق آهن چطور کیفیت آن را بسنجیم؟

بعد از محاسبه دقیق وزن ورق‌ سیاه با استفاده از فرمول بالا، لازم است آن را با ارقام جرمی استاندارد محصول موردنظر مقایسه کنید؛ باتوجه به اینکه معمولاً استاندارد تولید مقاطع مختلف کارخانه‌ها مشخص است، به‌راحتی می‌توانید به جداول وزن مراجعه کرده و اعداد استاندارد را با توجه به سایز و ضخامت آن پیدا کنید.

7 1

ورق آهن مبارکه و اکسین، از محصولات باکیفیت داخلی بازار آهن به شمار می آیند.

سخن پایانی

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که می‌تواند در اطمینان از کیفیت محصول به شما کمک کند، برند آن است. معمولاً برندهای معتبر تولیدکننده ورق سیاه مانند فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین اهواز و… به‌منظور افزایش سهم خود در سبد صادرات کشور، از استانداردهای بین‌المللی در تولید مقاطع خود بهره می‌گیرند؛ بنابراین، تمام کالاهای این کارخانه‌ها با کیفیت بالا روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود. برای انتخاب محصولات باکیفیت و تجربه یک خرید مطمئن می‌توانید به آهن آنلاین (ahanonline.com) مراجعه کنید و با بهترین قیمت بازار، مقاطع فولادی مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.