کد مطلب: ۴۹۱۹۰۹

سخنگوی گمرک در گفتگو با تجارت‌نیوز:

وضعیت محدودیت کرونایی در گمرکات ایران / آیا واردات کالا به کشور متوقف می‌شود؟

وضعیت محدودیت کرونایی در گمرکات ایران / آیا واردات کالا به کشور متوقف می‌شود؟

سخنگوی گمرک می‌گوید که در شرایط عادی تعداد نیروهای گمرک در مرز کم هست و با وجود محدودیت‌های کرونایی یک نفر باید جای 10 نفر کار کند. در ادارات شهری گمرک مصوبات ستاد کرونا رعایت می‌شود اما در مرزها چون وضعیت شیوع کرونا یکسان نیست به فراخور شرایط و تراکم کالا پشت مرزها تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد که از شنبه اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی شود و در این طرح حتی نسبت به خروج از شهرها سختگیری می‌شود و تردد شهر به شهر ممنوع خواهد بود.

به نظر می‌رسد همانند محدودیت‌های قبلی، مشاغل بخش درمان مثل بیمارستان‌ها، بخش امداد مثل آتش‌نشانی و بخش غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها احتمالا در محدودیت‌های جدید آذر ماه نیز این مشاغل استثنا باشند.

وضعیت ادارات دولتی از قبیل گمرک ، امور مالیاتی و بخش اداری سازمان تامین اجتماعی در این دور از محدودیت‌ها چگونه خواهد بود؟

سخنگوی گمرک در گفتگو با تجارت‌نیوز درخصوص نحوه کاری بخش‌های مختلف گمرک در دور جدید محدودیت‌های کرونایی گفت: وضعیت شیفت کاری در ادارات گمرک در سطح کشور به وضعیت استان‌ها بستگی دارد، این که هر شهر در کدام یک از سه سطح وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد سیاست کلی آن استان تغییر خواهد کرد. اما احتمالا سیاست کلی دولت در خصوص تعداد باید رعایت شود ولی زمان کاری کاهش پیدا نخواهد کرد مگر این که شرایط بحرانی باشد.

به گفته روح‌الله لطیفی، در برخی از مرز‌ها حدود چهار ساعت به زمان کاری کارمندان گمرک اضافه شده، به طور مثال قبلا مرز دوغارون تا ساعت پنج بعدازظهر فعال بود ولی از هفته قبل زمان کاری به ساعت 10 شب رسیده تا تراکم کامیون‌هایی که پشت مرز هستند کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم این که برخی از همکاران ما به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی‌تواینم با برخی از محدودیت‌ها مانع از صادرات و واردات به کشور شویم. البته در هر استان استاندار بسته به وضعیت مرز و تراکم کالا با اولیت حفظ سلامت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آنطور که سخنگوی گمرک می‌گوید در شرایط عادی تعداد نیروهای گمرک در مرز کم است و با وجود محدودیت‌های کرونایی یک نفر باید جای 10 نفر کار کند. در ادارات شهری گمرک مصوبات ستاد کرونا رعایت می‌شود اما در مرزها چون وضعیت شیوع کرونا یکسان نیست و به فراخور شرایط تصمیم‌گیری خواهد شد. در فضای‌های باز و شهرهایی که شرایط بهتر است تعداد کارمندان بیشتر هستند اما هیچ وقت تعدادشان از 50 درصد کمتر نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماازکجا بدانیم .مگه شما حرف مارا گوش میدید