کد مطلب: ۳۰۸۲۱۷

قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های كشور:

محصولات ريل مورد نياز كشور از ذوب آهن اصفهان تامين می‌شود

محصولات ريل مورد نياز كشور از ذوب آهن اصفهان تامين می‌شود

مهندس عباس خطيبی انفرادی قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های كشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی همراه با نمايندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء(ص) و جمعی از مديران و كارشناسان وزارت راه و شهرسازی در روز دوشنبه نهم مهرماه سال جاری ضمن بازديد از خط توليد ریل ذوب آهن اصفهان، با مهندس يزدی‌زاده مدير عامل و ديگر مسئولين اين شركت ديدار و گفتگو نمودند.

مهندس عباس خطيبي در اين ديدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های مشترك و تاريخی ذوب آهن اصفهان و وزارت راه‌وشهرسازی و نياز خطوط ريلي کشور به ريل توليدی ذوب آهن اصفهان يادآور شد: ذوب آهن اصفهان قابليت‌ها و توانمندی‌های خوبی داشته و توليد ريل توسط اين شركت از موفقيت‌های بزرگ اخير صنعت کشور است و حضور وزارت راه‌وشهرسازی برای خريد محصولات ريلي آغاز راه گسترش ارتباطات دوجانبه بوده و راه‌وشهرسازی كشور نیز به لحاظ مصرف بالای محصولات فولادی در پروژه‌های مختلف راه‌آهن خريدار ديگر محصولات اين شركت بوده و لازم است اين ارتباط بيشتر از گذشته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به بازديد خود و هيات همراه از ذوب آهن اصفهان افزود: از آغاز اقدامات مربوط به توليد ريل در ذوب‌آهن اصفهان، راه‌آهن كشور به عنوان متقاضی محصولات ريلی، پيگير توليد و تست موفقيت‌آميز اين محصولات براساس استانداردهای جهانی بوده و خوشبختانه هم‌اکنون اين امر محقق شده است.

خطیبی افزود: در بازديد فعلی خود از مراحل تهيه شمش و تست‌های لازم بر روي محصولات ريلی در خط توليد ذوب‌آهن به اطمينان بيشتر رسيديم و اميداست قدم‌های بعدی با سرعت بيشتر دنبال شود.

مهندس عباس خطيبي همچنین در گفتگو با خبرنگار آتشکار گفت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمايت از توليد ريل ملی و استفاده از كالاهای ايرانی و شعار سال جاری در تلاش هستيم كه وظيفه خود را در اين زمينه محقق نماییم.

وي افزود: اين بازديد پيرو دو جلسه اخیر با مسئولين ذوب آهن در تهران بوده که در اين جلسات قرار شد ذوب آهن اصفهان ضمن شرکت در مناقصات تامين و خريد ريل توسط راه‌آهن، براساس اجرای تفاهمنامه سه جانبه بين شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل‌ونقل كشور، ذوب‌آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء(ص)، ريل مورد نياز پروژه چابهار- سرخس و ميانه - تبريز نیز از این شرکت خريداري شود.

خطیبی ادامه داد: برنامه‌ريزی شده است كه تا پایان ماه جاری جزئيات اين مناقصات و تفاهمنامه قطعی و اعلام گردد.

در ادامه اين بازديد محمدرضا رحمانی نماينده قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء(ص) و پیمانکار ساخت‌وسازهای ریلی نيز ضمن ابراز رضایت از تولید ریل ملی، بر تهيه و استفاده از محصولات ريلی ذوب‌آهن اصفهان براساس درخواست کارفرما در پروژه‌های در حال اجرا تاكيد کرد و گفت: نگاه ما به اين موضوع بلندمدت و فراتر از شرايط موجود است.

در ابتدای اين بازديد مهندس يزدی‌زاده مدير عامل ذوب‌آهن اصفهان نیز طی سخنانی با اشاره به اهم دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان در نیم قرن گذشته و اقدامات توليدی اخير بویژه مراحل موفقيت‌آميز توليد ريل ملی را تشریح نمود و يادآور شد: ازآنجا كه مهندس خطيبی و برادران قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء (ص) در يك پروژه و سازمان استراتژيك مشغول خدمت هستند؛ ذوب آهن اصفهان نيز با اقدامات استراتژيك خود از جمله تامين انواع ريل مورد نياز به کمك آنها پرداخته است.

وی با اشاره به توليد انواع محصولات جديد در ذوب‌آهن اصفهان به توليد ريل U33 ،UIC60 و توليد بيم بلانك و تيرآهن H30 گفت: ذوب آهن اصفهان درصدد توليد محصولات فولادی با كاربرد صنعتی و توليد مقاطعی است كه از توان ديگر شركت‌ها خارج است و در اين راه آماده اجرای پروژه‌های مشترك با راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.