کد مطلب: ۱۱۸۶۷۸

مخالفت مجلس با راه اندازی دوباره سامانه مرکز تجارت الکترونیک

مخالفت مجلس با راه اندازی دوباره سامانه مرکز تجارت الکترونیک

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باتوجه به اینکه سامانه مرکز تجارت الکترونیک توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده و فعال است بنابراین با راه اندازی دوباره آن در سازمان برنامه و بودجه مخالفیم.  محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در سال 90 زحمات زیادی برای

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باتوجه به اینکه سامانه مرکز تجارت الکترونیک توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده و فعال است بنابراین با راه اندازی دوباره آن در سازمان برنامه و بودجه مخالفیم.

محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در سال 90 زحمات زیادی برای راه اندازی مرکز تجارت الکترونیک کشیده شده و شاید تا کنون حدود 30 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی ادامه داد: تا کنون 61 هزار مزایده و 30 هزار خرید جزئی در این سامانه انجام شده و این سامانه در حال کار و فعال است.

پورابراهیمی گفت: اگر این سامانه نقاط ضعفی دارد باید همان مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت این ضعفها را برطرف کند نه سازمان برنامه و بودجه.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وقفه در کار سامانه مرکز تجارت الکترونیک به صلاح کشور نیست، افزود: در ماده 9 برنامه ششم توسعه باید حکم تکلیف این سامانه را به مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز تجارت الکترونیک محول کنیم.

در این حال معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در بررسی مواد موجود در لایحه برنامه ششم توسعه کشور و طبق نظر کارشناسان خبره، متأسفانه و به طور مجدد شاهد بروز پیشنهاد احکامی دارای ویژگی دائمی، مشابه با قوانین موجود و همچنین احکام دارای بار مالی مضاعف و موازی کاریهای مکرر هستیم.

فرانک رازقی اسکویی با بیان این مطلب افزود: لازم است مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از سردرگمی نظام اجرایی کشور، دقت لازم را در بررسی لایحه پیشنهادی به عمل آورده و با حذف بخشی از احکام مشابه، لایحه را اصلاح و نسبت به کاهش حجم قانون برنامه، بالاخص با عنایت به تصویب قانون "احکام دایمی برنامه های توسعه کشور" که در حال نهایی شدن است، اقدام نماید.

وی افزود: به عنوان نمونه آشکار، در ماده 9 لایحه پیشنهادی، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است تا پایان سال دوم برنامه، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را دقیقا برای همان معاملات مشابهی که از بدو امر تاکنون در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با تولی گری وزارت صنعت، معدن و تجارت-مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و در راستای تکالیف قانونی مقرر انجام میشود، مجددا پیاده سازی نماید که نمونه ای بارز از موازی کاری و یا دوباره کاری ها در بدنه دولت محسوب می شود.

معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اظهار داشت: در حال حاضر مطابق با مصوبه هیئت محترم دولت 1390، تبصره 5 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم 1394 و ماده الحاقی 19 احکام دائمی توسعه برنامه کشور1395، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از سال 1390 در این مرکز راه اندازی و به بهره برداری دینفعان امر رسیده است.

فرانک رازقی اسکویی گفت: همچنین مطابق ماده 3 اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به تصویب شورای نگهبان نیز رسیده است، این مرکز موظف به توسعه فعالیتهای تدارکاتی و معاملاتی به صورت الکترونیکی می باشد.

وی افزود: مطابق احکام قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت - مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی ایجاد و توسعه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است و درحال حاضر نیز به صورت الکترونیکی انواع خریدهای دولتی اعم از کالا و خدمات شامل معاملات کوچک، متوسط و بزرگ (مناقصات و مزایده ها) در بستر سامانه انجام می پذیرد.

به گزارش تسنیم معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تاکنون بیش از 2500 مناقصه، 61 هزار مزایده و 30 هزار خرید جزیی در سامانه انجام شده است. وی افزود: در این سامانه صرفا ثبت انجام نمیشود بلکه تمامی مراحل خرید ها در بستر سامانه با استفاده از امضاء الکترونیکی مطابق با قانون تجارت الکترونیک و با رعایت قانون برگزاری مناقصات صورت می پذیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.