کد مطلب: ۵۲۶۶۶۰

مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه

مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه

اطلاع از مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله اطلاعات جامعی از این مدارک و قوانین در اختیارتان قرار داده شود.

طی سال‌های اخیر، خرید ملک در ترکیه به منظور اخذ اقامت و تابعیت این کشور زیبا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از این رو اطلاع از مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است. به علاوه خرید ملک در این کشور مراحل تقریبا پیچیده‌ای دارد که بدون شک آگاهی از این پروسه مالی و حقوقی موجب سردرگم نشدن شما و سهولت در خرید خواهد شد. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از این مدارک و قوانین در اختیارتان قرار داده شود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

پس از انتخاب ملک مورد نظر در ترکیه به منظور خرید ملک در این کشور یا خرید آپارتمان در استانبول ابتدا قراردادی بین خریدار و فروشنده امضا می‌شود که در واقع بین شما و ریاست سازنده پروژه تجاری یا مسکونی تنظیم می‌شود. شایان ذکر است که قرارداد برای سازنده به زبان ترکی و برای اتباع ایرانی به زبان فارسی تنظیم می‌شود و در آن شرایط کلی تحویل ملک یا خانه، تاریخ ثبت سند و امکانات با دقت کامل ذکر می‌شود.

پس از مطالعه کامل قرارداد و موافقت با آن، خریداران لازم است مبلغ مشخصی را به عنوان پیش‌پرداخت به سازنده یا نماینده وی در زمان عقد قرارداد بپردازند. از جمله مدارک مهم و ضروری برای خرید ملک در ترکیه مدارک شناسایی کامل خریدار به همراه شماره مالیاتی می‌باشد که توسط سازمان مالیاتی کشور زیبای ترکیه با اخذ پاسپورت خریدار صادر می‌گردد.

IMG 20210406 163316

پس از آن خریدار باید با پاسپورت و شماره مالیاتی خود به منظور افتتاح یک حساب بانکی در یکی از بانک‌های معتبر ترکیه اقدام کند. شایان ذکر است که در بانک‌های این کشور هیچ‌گونه هزینه اضافی برای نگهداری از پول شما و یا کارمزد افتتاح حساب دریافت نمی‌شود.

به علاوه شما با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می‌توانید به تمامی بانک‌های خارجی یا داخلی پول واریز یا دریافت کنید. مرحله بعدی برای زمانی است که شخص خریدار در کشور ترکیه حضور نداشته باشد و شخص مورد اطمینان او در غیاب خریدار ملک را به نام او خریداری می‌کند که در این صورت باید برای انتقال سند ملکی در ترکیه وکالت‌نامه دریافت کند. آخرین مرحله نیز انتقال سند ملک می‌باشد که پس از دریافت مجوز از مقامات انتظامی همراه با چند فقره امضا در دفاتر ثبت اسناد کشور ترکیه انجام می‌شود.

مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه

  • مدارک شناسایی کامل خریدار به همراه گذرنامه ترجمه شده
  • یک قطعه عکس از فروشنده همراه با دو قطعه عکس از خریدار
  • شماره مالیاتی که این شماره را باید از اداره مالیات ترکیه اخذ نمود.
  • مدارک شناسایی کامل وکیل به همراه اصل و ترجمه وکالتنامه در صورت خرید وکالتی
  • پرداخت پیش‌پرداخت (مبلغ ودیعه) تا سقف ۶ هزار دلار، معادل ۵ هزار یورو
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک‌های معتبر کشور ترکیه که با ارائه شماره مالیاتی و گذرنامه انجام می‌شود.
  • ارائه تاپو (سند حق مالکیت) به اداره اسناد که حتما باید علاوه بر خریدار یا وکیل قانونی وی، فروشنده نیز حضور داشته باشد.
  • ارائه گزارش ارزش‌گذاری ملک خریداری شده به تاریخ روز که این گزارش باید حتما توسط شهرداری تهیه و تایید شود و شامل ارزش مالی ملک مورد نظر می‌باشد.
  • ارائه بیمه‌نامه ملک مورد معامله در برابر زلزله که ارائه آن در ترکیه برای هر نوع معامله‌ی ساختمانی اجباری می‌باشد.
  • ارائه رسیدهای پرداختی از حساب خریدار و رسیدهای دریافتی از حساب فروشنده که این رسیدها اثبات می‌کنند ارزش ملک خریداری شده به طور کامل پرداخت شده و از حساب خریدار به حساب فروشنده انتقال یافته است

هزینه‌های جانبی برای خرید ملک در ترکیه

علاوه بر مبلغ پرداختی برای خرید ملک، هزینه‌های جاری و جانبی دیگری را نیز باید در پروسه‌ی خرید ملک بپردازید. به عنوان مثال هر یک از طرفین معامله باید ۲ درصد از مبلغ کل قرارداد را به عنوان حق کمیسیون پرداخت کنند. همچنین تقریبا حدود ۱۸ درصد از ارزش کل ملک مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود. از آنجایی که ترکیه کشور زلزله خیزی است، شما باید پس از انتقال مالکیت، ملک خود را در برابر زلزله بیمه کنید که هزینه این بیمه بر اساس مترمربع و به ارزش ملک شما بستگی دارد.

شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در کشور ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک فقط با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است ملکی که به منظور اخذ اقامت خریداری شده باشد، نباید تا ۳ سال فروخته شود. به طور کلی در کشور ترکیه به هنگام خرید ملک به طور موقت اجازه اقامت و کار به متقاضیان داده می‌شود، اما برای اقامت دائم باید درخواست‌ جداگانه‌ای را تنظیم نمائید. از این رو برای تنظیم درخواست اخذ اقامت و شهروندی دائم حتما باید تمامی هزینه ملک را به فروشنده پرداخت کرده باشید و سپس اسناد متعلق به مالکیت ملک خود را ارائه دهید.

سخن پایانی

اگر تصمیمتان برای خرید ملک در ترکیه قطعی است، اما در مورد پروسه حقوقی و مالی آن نگران هستید، کافی‌ست وارد سایت ام تی سی هوم به نشانی http://mtcco.net/ شوید و با کارشناسان مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا شما را برای خرید ملک مدنظرتان در کشور ترکیه به طور کامل راهنمایی کنند و اطلاعات به روز و جامعی در اختیارتان قرار دهند.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.