کد مطلب: ۲۵۱۷۵۵

مذاکرات آمریکا برای رفع تحریم شرکت ZTE

مذاکرات آمریکا برای رفع تحریم شرکت ZTE

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سرگرم کار روی جزئیات توافقی با چین بوده و ممکن است ممنوعیت فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار از سوی شرکت‌های آمریکایی به گروه مخابراتی ZTE را لغو کند.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سرگرم کار روی جزئیات توافقی با چین بوده و ممکن است ممنوعیت فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار از سوی شرکت‌های آمریکایی به گروه مخابراتی ZTE را لغو کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آن‌طور که وال‌استریت ژورنال گزارش کرده است در قبال رفع ممنوعیت فروش به ZTE، این گروه مخابراتی چینی باید تغییرات عمده‌ای در مدیریت و کرسی‌های هیات مدیره صورت داده و احتمالا جریمه پرداخت می‌کند. جزئیات این توافق همچنان در دست بررسی است.

این اقدام بخشی از توافق میان واشنگتن و پکن برای حل‌وفصل تنش‌ها برسر ZTE پس از اقدام ماه گذشته وزارت بازرگانی آمریکا در ممنوعیت صادرات شرکت‌های آمریکایی به این شرکت مستقر در شنزن به مدت هفت سال است.

وزارت بازرگانی آمریکا آوریل امسال اعلام کرد ZTE از شرایط توافقی که سال گذشته منعقد شده بود، تخطی کرده و صادرات به ZTE را برای شرکت‌های آمریکایی به مدت هفت سال ممنوع کرد و درخواست رسمی ZTE برای تعلیق مجازاتش را نادیده گرفت.

انتظار می‌رفت مجازات آمریکا این غول مخابراتی را که در مارس سال گذشته اقرار کرد قوانین تحریم آمریکا را نقض کرده و به طور غیرقانونی کالاهای آمریکایی را به ایران و کره شمالی فروخته است، ورشکسته کند.

این خبر نگرانی‌هایی را برانگیخته که کاخ سفید از پرونده ZTE برای چانه‌زنی در مذاکرات تجاری خود با پکن استفاده می‌کند، اما یکی از منابع آگاه وال‌‌استریت ژورنال اظهار کرد چنین موضوعی صحت ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.