کد مطلب: ۵۹۰۴۶۳

مذاکرات گازی ایران و ترکمنستان متوقف شد

مذاکرات گازی ایران و ترکمنستان متوقف شد

فریدون اسعدی کارشناس و پژوهش‌گر انرژی از توقف مذاکرات گازی میان ایران و ترکمنستان که در مشهد در جریان بود، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران در هفتمین جلسه کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران، گزارشی از وضعیت یارانه پرداختی انرژی در ایران و جهان طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران، در تحلیل اخبار اخیر حوزه انرژی به نشست اوپک‌پلاس طی چهارم ماه نوامبر امسال اشاره کرد که بر اساس آن، در صورت توافق اعضای این سازمان، سطح تولید نفت افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه پیش‌بینی شده‌است، یادآوری کرد که در حال حاضر شرکت آرامکو عربستان افزایش تولید را در پیش گرفته است.

پدیدار در بخش دیگری از سخنانش، به افزایش ۱۴ درصدی متوسط مصرف بنزین در ایران طی امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و با یادآوری گفته‌های چندی پیش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، تصریح کرد که به گفته مسئولان، چنانچه روند استفاده از گاز در کشور به همین روال ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۵۰ ایران یکی از واردکنندگان عمده گاز در دنیا خواهد شد.

در رابطه با گاز و مشکلات پیش‌روی تامین آن که این روزها در کشور از سوی مقامات دولتی و غیردولتی شنیده می‌شود، فریدون اسعدی کارشناس و پژوهش‌گر انرژی از توقف مذاکرات گازی میان ایران و ترکمنستان که در مشهد در جریان بود، خبر داد و گفت: این مذاکرات از مدتی پیش برای واردات گاز از ترکمنستان و تامین گاز شهرهای شمالی کشور میان دو کشور در جریان بود که ظاهرا دو طرف بدون دستیابی به نتیجه‌ای، مذاکرات را متوقف کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه خبرهای خوبی برای تامین گاز زمستان پیش روی کشور شنیده نمی‌شود، تصریح کرد که این اتفاق، فضای کسب‌و‌کار بخش‌خصوصی و بنگاه‌ها را نیز دچار ترس و اضطراب کرده‌است.

"

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.