کد مطلب: ۴۶۴۳۱۴

چرا باید برای گرفتن کد معاملاتی آنلاین حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه کرد؟

چرا باید برای گرفتن کد معاملاتی آنلاین حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه کرد؟

یکی از مشکلاتی که این روزها متقاضیان ورود به بازار سهام با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، لزوم مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها برای دریافت کد معاملاتی آنلاین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای سال تاکنون با رونق بازار سهام، ورود سهامداران جدید به این بازار روز به روز در حال افزایش است به طوری که میزان مشارکت در عرضه‌های اولیه که می‌تواند به عنوان شاخص خوبی برای ورود معامله‌گران جدید به بورس تلقی شود، از عرضه اولیه صبا ( نخستین عرضه سال ۹۹) تا عرضه اولیه اخیر آبادا از یک میلیون و ۹۴۴ هزار نفر به بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

البته ورود به بازار سهام نیازمند گرفتن کد بورسی و دسترسی به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها است که پیش‌نیاز این دو، ثبت نام در سامانه سجام، احراز هویت در دفاتر پیشخوان، ثبت نام در کارگزاری‌ها و امضای قرارداد با آنهاست. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شده تا سامانه جامع اطلاعات معامله‌گران احراز هویت را به صورت انلاین و با کمک اپلیکیشن‌هایی چون سیگنال ممکن سازد. اگر چه این موضوع به شدت مورد استقبال قرار گرفت و نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان را کاهش داد اما متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار سهام باید همچنان باید برای گرفتن کد معاملاتی آنلاین به صورت حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه کنند. موضوعی که علاوه بر طولانی‌تر شدن روند ورود به بازار سهام موجب نگرانی افراد در خصوص مبتلا شدن به ویروس کرونا در این دوران شده است.

از همین رو بررسی تجارت‌نیوز از چند کارگزاری‌ معتبر حاکی از آن است که الزام مراجعه حضوری متقاضیان به کارگزاری‌ها از قانون سازمان بورس ناشی می‌شود که « قراردادها باید به صورت حضوری امضا شود.» در واقع اگر چه مشکل احراز هویت حضوری به کمک اپلیکیشن‌ها حل شده اما به منظور اخذ نام کاربری و گذرواژه سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیاز به امضای گرم است.

با این حال به گفته روابط عمومی کارگزاری مفید، کارگزاری‌ها نیز درخواست‌های زیادی به منظور بهینه کردن روند ورود متقاضیان به بازار سهام هستند که البته برخی موانع قانونی مانع از تسهیل بیشتر ورود کدهای بورسی جدید به بورس شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام من ک گرفتم کدبورسی ومفید برافروش میزنم خطامیده میگ شمارسهامدارنامعتبره کارگزاری هاب روزنیسن

  • مجید

    کارگزاری مهرآفرین نیازی به حضور نداره بعد چند روز کد معاملاتی فرستاده میشه.

  • ناشناس

    وقتی احراز هویت از طریق اپلیکیشن انجام میشود،چطور نمیشود کد بورسی را انجام داد؟