کد مطلب: ۲۶۳۸۰۱

مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل ایجاد می‌کند

مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل ایجاد می‌کند

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه کارون در حال مرگ است، بیان کرد: مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهیم با بیابان و ریزگردها مقابله کنیم و خوزستان را نگه داریم اگر می‌خواهیم ایران بماند باید کارون بماند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه کارون در حال مرگ است، بیان کرد: مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل ایجاد می کند.اگر می‌خواهیم با بیابان و ریزگردها مقابله کنیم و خوزستان را نگه داریم اگر می‌خواهیم ایران بماند باید کارون بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید ناصری‌نژاد در همایش جهانی مقابله با بیابان‌زایی که در اهواز برگزار شد، با اننقاد از ممنوعیت کشت تابستانه برای کشاورزان از سوی سازمان آب و برق خوزستان و عدم معرفی کشت جایگزین گفت: بلافاصله بعد از بروز مشکلی، کشاورزان از کشت محصول منع می‌شوند این در حالی است که اعمال ممنوعیت کشت برای کشاورزان به ضرر محیط زیست است.

وی با بیان اینکه کشاورزان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، به وضعیت کم آبی در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل مشکل کم آبی در حوزه مارون، کشت تابستانه صورت نگرفت اما در سایر حوزه‌ها مانند کارون و کرخه امکان این کشت وجود دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، رودخانه کارون را رو به مرگ خواند و گفت: اگر کارون بمیرد خوزستان و سپس کل کشور دچار مشکل خواهد شد.

ناصری نژاد بیان کرد:متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان کشاورزان را از کشت تابستانه منع کرده و هیچ برنامه جایگزینی به آنها پیشنهاد نداده است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش آسیب به کشاورزان اختصاص معوض کشت به آنها است از این رو انتظار داریم که در راستای حمایت از کشاورزان این مساله تحقق پیدا کند.

وی در پایان با قدردانی از دولت برای طرح انتقال آب از کارون به رودخانه جراحی در راستای حفظ نخیلات شادگان افزود: این طرح و طرح‌های دیگر مانند بیابان زدایی و مقابله با گرد و غبار زمانی محقق می‌شود که کارون زنده باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.