کد مطلب: ۲۷۲۰۵۳

مسافران دریایی در بنادر شمالی

مسافران دریایی در بنادر شمالی

پس از چند سال پیگیری و گمانه‌زنی سرانجام سازمان بنادر و دریانوردی مقدمات انجام سفرهای دریایی در بنادر شمالی ایران را فراهم کرد.

محمد راستاد، مدیرعامل این سازمان، اعلام کرده است که پس از ثبت تجربه‌های موفق در گردشگری دریایی در بنادر جنوبی ایران، این بار سازمان بنادر به دنبال آن است که شرایط را برای آغاز به کار شناورهای مسافری و گردشگری در بنادر شمالی کشور فراهم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته شده بندر انزلی به عنوان نخستین محل برای انجام سفرهای گردشگری دریایی در خزر مشخص شده است و در صورت پیگیری مقدمات لازم امکان آن وجود دارد که در دیگر بنادر ایران نیز در این حوزه اقدامات جدیدی صورت گیرد.

هادی حق شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر اعلام کرد که احتمالا مسیر ابتدایی گردشگری دریایی از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که هر چند تنها حدود ۱۰ مایل طول دارد، اما برای نخستین بار فضا را برای جابه جایی مسافران دریایی فراهم می‌کند.

به گفته وی با توجه به شرایط خاص دریای خزر و مواج بودن آن در سال‌های گذشته با وجود تقاضا امکان برقراری مسیرهای دریایی برای مسافران وجود نداشت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مسیر آغاز کار است و در صورت انجام شدن سرمایه‌گذاری های لازم شاید بتوان به شکل دادن به دیگر مسیرها نیز فکر کرد.

حق شناس درباره احتمال انجام سفرهای بین‌المللی در دریای خزر نیز، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه این دریا نسبت به انجام سفرهای دریایی همواره نگاهی مثبت داشته‌اند، اما شرایط زیر ساختی و شناورهای موجود برای اوضاع خاص خزر چندان مناسب نبوده است، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، به نظر می‌رسد که کشورهای حاشیه دریای خزر از این موضوع استقبال خواهند کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.