کد مطلب: ۵۶۷۲۷۱

خبر جدید درباره مسکن فرهنگیان

خبر جدید درباره مسکن فرهنگیان

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان کشور و ۲۵۱ شهر، زمین مورد نیاز برای ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی معلمان تأمین شده است و ۲۵ هزار فرهنگی واجد شرایط مسکن، در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی الهیار ترکمن، با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای فرهنگیان سراسر کشور، بیان کرد: برای تأمین مسکن فرهنگیان، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در تاریخ دوم آذر ۹۸ با هدف تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی یک دوره ۳ ساله منعقد شد.

این مقام مسئول گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بیش از ۳۱۰ هزار فرهنگی برای بهره‌مندی از مسکن در طرح مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ثبت‌نام کردند و طی استعلام‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی شرایط و مشخصات ۷۵ هزار فرهنگی فاقد مسکن از بین ۳۱۰ هزار متقاضی تأیید شد.

۲۵ هزار فرهنگی در مسیر خانه‌دار شدن

وی افزود: با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان کشور و ۲۵۱ شهر تاکنون، زمین مورد نیاز برای ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی تأمین شده است و ۲۵ هزار فرهنگی واجد شرایط مسکن در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه‌ها هستند . در تفاهم‌نامه تأمین مسکن فرهنگیان به جامعه هدف و اولویت واگذاری مسکن به زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال خدمت و بازنشستگان، توجه ویژه شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زارعیان

    باسلام ، بنده آخرین سال خدمتم است ، سال 98ثبت نام کردم از مسکن فرهنگیان ، ندانسته از فرم مسکن ملی ویرایش کردم از بنیاد مسکن اسمم دراومد افتتاح حساب کردیم و منتها الکی اسمشو گذاشتند مسکن ملی ، فقط نقشه و پروانه و آزمایش خاکش بیشتر از ساختمانهای شخصی ساز برامون دراومد هیچ گونه کمکی یا تخفیفی در نظر گرفته نشد ، شروع کردیم به ساخت اونم خودمون ، هیچ اداره و نهاد حمایتی ندارند الان هم چهار نفری در طبقه اول موندیم ، هر کدام صد میلیون وام داره که دو ساله ریالی نداده اند ، خودمون صد میلیون از بانک صادرات وام برداشتیم به دلیل گرانی مصالح و نداشتن بنیه مالی مجبور به توقف پروژه کردیم ، هرچی پس انداز داشتیم خرج شد الان موندیم چکار کنیم ، اصلا ریالی حمایت از طرف دولت نیست ، الکی فقط شعار می‌دهند

  • ناشناس

    من قبلاملک داشتم وازوام مسکن استفاده کردم وبه خاطرمشکل زیاد ملک باوام فروخته شدوسرایدارمدرسه با5سرعایله حالاراهنمایی کنیدمن خانهراده سال پیش فروختم

  • زهرا

    سلام من سال ۸۷ بازنشست شدم خانه ندارم ماهی یک ونیم کرایه خونه میدم دیگه از این وضعیت خسته شدم کجا باید ًبت نان کنم

  • ناشناس

    همش دروغ و چرت و پرت هست. صدها فرهنگی هستندکه الان هم مستاجر هستند و هم در وضع بداقتصادی به سر میبرند در حالیکه کسانی هم هستندکه چون آشنا و پارتی دارند از همین شرایط و غیره چندین بار استفاده میکنند و چندتا خونه و ماشین دارند. خود آذربایجان شرقی مدیر کل جناب آقای پاشایی برادرش و زن برادرش دو نفری چندتا خونه دارند چندتا ماشین دارند و از تمام وامهای مخصوص بدون نوبت استفاده میکنند.

  • علی

    دروغ است هیج فرهنگی توانایی پرداخت ۳۷۰ میلیون نداره فرهنگیان وقتی متوجه میشوند که توانایی این مبلغ ندارند وسود مول شون بانک ومسولین خودند

  • ناشناس

    اولا هیچ معلمی نمی تواند این مبلغ رابدهد
    این جانب ۲۹ سال سابقه دارم از آموزش وپرورش نه خانه گرفتم نه زمین

  • رحمت

    متأسفانه هیچ نظارتی نیست. همکارم دو تا خونه، یک سوله بزرگ، یک ویلا در بابلسر داره، وام مسکن هم گرفته، حائز شرایط تشخیص داده، بنده نه خونه و نه زمین ولی رد شدم.

    • ناشناس

      ????

  • سعیدیان

    همسر من لیلا نوروزی بیست سال دبیر روستا است در زبرخان نیشابور ما نه خونه داریم نه زمین نه از هیچ تسهیلات مسکن مهر و ودیعه مسکن و وام مسکن و … دولتی استفاده نکرده ایم ولی هیچ وقت هم نتوانستیم برای مسکن فرهنگیان ثبت نام کنیم. اصلا مسولین انگار این کارها را برای اشنایان و دوستان نور چشمی انجام میدن . هر وقت از اداره می پرسیم بخشنامه ای برای مسکن هست . میگن .نه خبری نیست . بعد تو اخبارها میشنویم که ثبت نام شدن و …

  • ناشناس

    مناطقی که زمین ندارند لطف کنیددر شهرهای هم جوار یا مرکز استان تعلق بگیرد

  • ناشناس

    این مسخره بازیا چیه کدام زمین کاش در غالب مردم عادی ثبت نام کرده بودیم.