کد مطلب: ۷۵۸۹۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی مشخصات فنی چری آریزو ۵ توربو/ سدان پر ادعای مدیران خودرو

بررسی مشخصات فنی چری آریزو 5 توربو/ سدان پر ادعای مدیران خودرو

آریزو 5، یک سدان سایز متوسط است که برای اولین بار در سال 1395 توسط مدیران خودرو، پا به بازار ایران گذاشت. با توجه به استقبال‌های گسترده‌ای که از این خودرو شد، مدیران خودرو طی سال‌های اخیر اقدام به عرضه این خودرو، با پیشرانه‌های متفاوت و آپشن‌های بیشتر کرد. در این گزارش اقدام معرفی مدل جدید آن می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آریزو 5 توربو انتخاب آن دسته از افرادیست که یک خودروی به‌روز و آپشنال می‌خواهند که از شتاب قابل قبولی برخوردار بوده و قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای خارجی داشته باشد.

شرکت مدیران خودرو از همان ابتدا، با مدل‌های اولیه آریزو 5 که به بازار معرفی کرد، فروش خود را در بازار تثبیت کرد و تصمیم خود را مبنی بر ارائه آن با پیشرانه‌های متفاوت و آپشن‌های بیشتر گرفت. حال می‌خواهیم به بررسی جدیدترین مدل این خودرو یعنی آریزو 5 توربو IE بپردازیم.

معرفی فنی

آریزو 5 توربو اکسلنت از همان پیشرانه خودروی چری تیگو 7 بهره می‌برد که یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 4 سیلندر و 16 سوپاپ است.

در مدل قبلی، فرمان خودرو هیدرولیک بود که در مدل جدید این فرمان، جای خود را به یک فرمان برقی نرم‌تر داده است که باعث افزایش بهره‌وری خودرو می‌شود.

آریزو 5 توربو

طراحی ظاهری

طراحی آریزو 5 در مدل جدید، تفاوت آن‌چنانی با مدل‌های قبلی ندارد و می‌توان گفت، شاید تنها مالکان مدل‌های قبلی توانایی تشخیص این تغییرات جزئی را داشته باشند.

به صورت کلی می‌توان گفت تفاوت طراحی ظاهری دو تیپ TE (مدل قبلی) و IE، در جلوپنجره کهکشانی و رینگ‌های جدید است.

آریزو 5 از طراحی زیبا و جدیدی برخوردار است و با خطوط شکسته و همچنین دی‌لایتی که در بدنه کار شده، بر زیبایی ظاهری این خودرو افزوده است.

طراحی داخلی

داخل کابین آریزو 5 جدید به‌کل تغییر کرده و آن داشبورد قبلی که شباهت زیادی با داشبوردهای هیوندای سانتافه 2016 داشت، جای خود را به یک داشبورد زیبا و به‌روز داده است.

ترکیب چرم مشکی با طرح فیبرکربن، تنظیمات تاچ سیستم تهویه‌مطبوع و نمایشگر تاچ 8 اینچی، همه و همه بر زیبایی‌های این خودرو می‌افزاید.

البته دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه که جای خود را به دکمه‌های تاچ داده است، می‌تواند از نظر برخی راننده‌ها نامناسب بوده و دلیل حواس پرتی هنگام رانندگی شود.

قسمت داخلی خودرو از فضای مناسبی برخوردار است و یک خانواده چهارنفره را می‌تواند به راحتی در خود جای دهد. همچنین صندوق عقب آریزو 5، با 442 لیتر ظرفیت از حجم قابل قبولی برخوردار است.

Arrizo 5 turbo interior

آپشن‌ها و امکانات

این خودرو همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر، از آپشن‌های زیادی برخوردار است.

از جمله آپشن‌هایی که در اکثر خودروهای امروزی دیده می‌شود، می‌توان به کروز کنترل، سنسور دنده عقب، ترمز ضدقفل، دی‌لایت، دکمه‌های کنترلی فرمان، نمایشگر اطلاعات، آینه بغل برقی و سانروف اشاره کرد.

دیگر آپشن‌هایی که می‌توان گفت جدیدا در خودروها دیده می‌شود، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، دوربین دنده عقب، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، ورود و استارت بدون کلید و شش عدد کیسه‌هوای پرده‌ای است.

تجربه رانندگی با آریزو 5 جدید

این خودرو به نسبت دیگر خودروهای سدان چینی، از سواری نرم‌تری بهره می‌برد و علی‌رغم موتور پرصدایی که دارد، صدای زیادی در داخل کابین به گوش نمی‌رسد و از لحاظ عایق بندی، نمره قابل قبولی می‌گیرد.

آریزو 5 توربو، دو حالت برای رانندگی در اختیارتان می‌گذارد، حالت اکو و حالت اسپرت. اما حداقل در دورهایی پایین‌تر، شتاب در این دو حالت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

سیستم اتوپارکی که در آریزو 5 جدید وجود دارد، رانندگی را در ترافیک بسیار آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود زمانی که پای خود را از روی گاز برداشته و ترمز می‌گیریم، دیگر نیازی به نگه داشتن پا روی پدال ترمز و تعویض دنده به حالت پارک نداشته باشیم.

قیمت آریزو 5 توربو IE

این خودرو با توجه به کیفیت متریالی که در آن استفاده شده است، از قیمت قابل قبولی برخوردار است.

چری آریزو 5 توربو جدید، هم‌اکنون در بهمن ماه 1401 با قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. همچنین قیمت کارخانه این خودرو 877 میلیون تومان است که با شرایط نقدی و اعتباری قابل خریداریست.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بر گروه پشتیبان اقا عرض ماشین را یکم زیاد ثبت نکردین؟ همچین ی کمی رویایی شده ۱۱۸۱۴میلی متر !!!!

    • ناشناس

      سلام خدمت دوستان برای تحویل خیلی خوشقول بودند قبل از 45روز تحویل دادن وفقطایرادی که میشه بر آن گرفت تحویل خودرو در بم هست امیدوارم اون مشکل هم حل بشه

  • ناشناس

    قیمت قابل قبول یک میلیارد!!!!!پنج سال پیش اخرین مدل سانتافه دویست میلیون بود خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      دقیقا

  • فریبرز وهابی

    درود چندتا نمایندگی مراجعه کردیم ولی نتوانسم
    ثبت نام کنم استان اصفهان چهارمحال

  • محمد

    چند ماهه خریدم ، راضیم ازش

  • ناشناس

    سلام بر عزیزان. من این خودرو رو 5 ماهی هست که خریدم. انصافاً ماشین خوبی هست و در این رنج بهترین انتخاب به حساب میاد. بررسی درستی این مقاله داشت و کاملاً موافقم. اصلاً در خریدش شک نکنید. مطمئنا شما رو راضی می کنه.

    • ناشناس

      سلام چطوری خریداری کردید فعلا ثبت نام نداره ۴ ماهه

    • ناشناس

      سلام قبلا چه ماشینی داشتید که از این راضی هسید ۲۵ هزار دلار ناقابل بدی وهزاران مشکل بخری

  • مجید

    خودروهای بی کیفیت و قیمت های نجومی ، ظلم تا کی؟ از خدا هم دیگه نمیترسید، چرا؟

  • ناشناس

    سلام نویسنده این مقاله یک جوری از قیمت قابل قبول این خودرو حرف زده اینگاری یک میلیارد پول ریختن کف خیابون مردم هم نگاش نمیکنن بابا چقدر بیچاره ایم بخدا قسم این ماشینای چینی رو تو کشورهای عربی سوار نمیشن بابا تو افغانستان نگاه میکنی همه تویوتا سوارن اینو از بخش بعضی فیلم های داخلی هم میشه فهمید بخدا شما تو عراق بحرین ویا هر کشورهمسایه بخوای این مقدار پول بدی بهترین و استاندارد ترین ماشین های روز دنیا با حداکثر ۴ سال کارکرد میتونی بخری که نکاهش می ارزه به این اشغالای چینی

  • ناشناس

    یک ماهه خریدم راضی نیستم مصرف بالایی داره یعنی ۱۱و نیم لیتر در شهر داخل کابین سرما وارد میشه و نوار دور شیشه درب ها از داخل نداره تنها ابشن مورد قبول من شتاب اولیه خوبی داره

  • محمد

    عجب رسمیه رسم زمونه
    دنیای عجیب و غریبی شده
    بعضی وقتا نگاه میکنی ولی نمیبینی
    بعضی وقتا گوش میدی ولی نمیشنوی
    نفس میکشی ولی نیستی

  • علیرضا

    سلام، اریزو ۵ به نسبت قیمتش خوبه البته نسبت به ماشین های ایرانی ،وگرنه نسبت به ماشین های خارجی
    به نسبت خیلی ضعيف تره ،
    از نظر خدمات پس از فروش که بهتره بگیم نداره ،
    فقط تنظیم بادشون بد نیست ،اصلا نیروی مجرب برا انجام کار ندارن و هر روز که مراجعه‌ میکنی بهشون امروز فردات میکنن و اعصاب و خرد میکنن البته این نمایندگی بوشهره بقیه رو نمیدونم