خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۴۷۴۶

تجارت‌نیوز از گرفتاری‌های بانکی مردم گزارش می‌دهد:

دردسرهای بعد از ادغام بانک‌های نظامی / از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان

دردسرهای بعد از ادغام بانک‌های نظامی / از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان

با پایان یافتن پروژه بزرگ ادغام، از مشتریان این بانک‌ها گرفته تا کارمندان در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری درباره ادغام و پیامدهایش می‌نویسند. برخی مشتریان از بلاتکلیفی بین شعب این بانک‌ها گلایه می‌کنند و بعضی دیگر ادغام را ناکارآمد می‌خوانند. در این میان کارمندان هم نگران تعدیل و به خطر افتادن وضعیت شغلی‌شان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با آغاز زمستان پرونده ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه بسته شد.

حالا به گفته فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی، بانک سپه با نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده از بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک ایران پیشی گرفته است.

درباره تعداد شعب این بانک نیز به گفته حنیفی از بانک سپه خواسته شده تا پس از ادغام بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود دارد و محل استقرار شعب، اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد.

این درحالی است که محمد کاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه، پیش‌تر اطمینان داده بود که کارکنان و کارمندان بانک نباید نگران حذف شعب بانکی و یا ادغام بانک‌ها در بانک سپه باشند چون هیچ‌یک از آنها تعدیل نمی‌شوند اما اکنون با کاهش شعب درباره آینده کاری نیروها نگرانی‌هایی ایجاد شده‌است.

تا اینجا فقط با تعویض تابلو شعب و تغییر نام بانک‌های ادغام شده به بانک سپه اتفاق خاصی برای اکثریت نیروها نیفتاده، فقط در حد فاصل هر چهارراه یک یا چند شعبه بانک سپه می‌بینیم و مشتریان میان شعب به قول خودشان «سرگردان» شده‌اند.

اما اگر قرار باشد با توجه به دستور بانک مرکزی قرارداد‌های کارمندان مطابق با آنچه قبلا بوده پیش برود، این نگرانی وجود دارد که پس از ادغام و پایان قرارداد برخی کارمندان، با آن‌ها تمدید قرارداد نشود.

«بین شعب سرگردانمان کردند»

با پایان یافتن پروژه بزرگ ادغام از مشتریان این بانک‌ها گرفته تا کارمندان در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری درباره ادغام و پیامدهایش نوشتند.

برخی از بلاتکلیفی بین شعب این بانک گلایه کردند و برخی دیگر ادغام را ناکارآمد خواندند… در ادامه نظرات تعدادی از مشتریان و کارمندان بانک‎های ادغامی را می‌خوانید:

« آقا این سپه و انصار رو ادغام کردن، اسمش رو گذاشتن سپه، میری تو بانک میگن من قوامین سابقم، شما باید بری سپه اونوری، اونوری می‌گه من از اول سپه بودم ولی باید بری یه شعبه سپه دیگه، سپه بعدی می‌گه اینجا قبلا سپه بوده الان دیگه نیست…کشتن ما رو بابا»

« ادغام بانک‌های نظامی بیشتر حالت ظاهری داره. انصار، کوثر، قوامین، حکمت، مهر اقتصاد هر کدوم هسته بانکی خودشون رو دارن، تمام شعب و نیروهاشونم که پابرجاست حتی اینترنت‌ بانکاشون هم جداست و طبق روال سابق مشغولند. صرفا توی اسم همه شدن سپه( فلان سابق) …سرکاریم همه»

« چرا این بانک‌ هر چقدرم ادغام شد و بزرگ شد و بالاتر رفت سیستم و فرایندهاش به روز نشد؟»

« بین شعبه‌ها سرگردونمون کردن والا. گفتن سیستم‌هاشون به هم وصله ولی وقتی می‌ری میگن انصار سیستم سپه و انصار رو داره ولی سپه کارای انصار رو انجام نمی‌ده یه همچنین چیزی»
« این چه ادغامیه که برای تعویض کارتم باید برم شعبه مربوطه بانک مربوطه و این مزخرفات؟!»

« الان که ادغام تموم شد دیگه بهونه چیه؟! چرا حقوق ما رو ضایع می‌کنید؟… چرا حقوق ما با کارمندای بانک سپه زمین تا آسمون فرق داره؟»

« چرا خوب درباره جزئیات اطلاع رسانی نمی‌کنن حتما باید بریم تا بانک تو این وضعیت؟ الان من می‌خوام ببینم تکلیف کارت‌ها و حسابام تو بانک‌های ادغام شده چیه، چیکار باید بکنم؟»

« امروز بانک انصار وام پرداخت نمی کرد، چندین بار از بانک انصار راحت وام گرفته ام. گفتند که با سپه ادغام شده اند، به بانک سپه مراجعه کردم، باورم نمیشه با این شرایط وام میدن! برای۳۰تومن میگن ضامن‌ها باید کارمند رسمی باشند، گواهی کسر اقساط بگیرند، زیر ۶۰ سال باشند و از اقوام درجه یک هم نباشند!»

« ادغام بانک‌های نظامی کار غیرمنطقی بود وهیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد. اتفاقا بانک‌های تفکیک شده و مستقل و جدا برای هر ارگان نظامی خیلی بهتر خدمات می‌داد بخصوص بانک انصار که خیلی عالی بود حیف شد»

« ازهمین الان حرف ازتعدیل نیرو و یا قرارداد دربین این بانک‌ها ردوبدل میشه. واقعا باید افسوس خورد که بعد از پانزده سال باید قراردادی بشند»

«چرا تکلیف سهامداران خرد بانک‌های ادغامی را مشخص نمی‌کنن؟»

« اون از مسخره بازی صفر کردن حساب‌هامون چند ماه پیش به بهانه ادغام این هم الان از مسخره بازیشون که حیرونمون کرده بین شعبه‌های این بانکا»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارمندای بانک انضار سابق نظامی هستند؟

    • ناشناس

      خیر.

  • شهباز

    با سلام.کارت بانک انصار و دارم جهت.تعویض.کارت.مراجعه.کردم.بانک.سپه.می.گوید باید بروی شعبه انصار مگه.ادقام نشدند
    پس.چرا.انجام.نمیدهند.

  • ناشناس

    بانک سپه خیلی بیحال و کنده ، برای وام گرفتن مراجعه کردم مسئول اعتباراتش میگفت برای چی دنبال وام گرفتنی ! آنقدر اذیت می کنند که پشیمان بشی ، مثلا ضامن را می آوری تازه میگوند کپی فلان مدرک را هم می خواهیم و … یا ضامن حتما باید کارمند باشد گواهی کسر اقساط بگیرد و نسبت درجه 1 نداشته باشد . من نمی دونم الان سایت های فروشگاهی و شرکت های لیزینگی میتونن با یک برگ چک وام بدن، این همه اذیت برای چیه ؟ یکی از کارکنان بانک هم گفت ببین ما چه 100 تا پرونده در ماه راه بیاندازیم چه 2 تا حقوقمان را میگیریم ، پس دنبال کار اضافی نیستیم.
    باور کنید بانک انصار یک درصد این اذیت ها را نداشت اما الان دیگه وام پرداخت نمی کنه.

  • ناشناس

    با اینکه ادغام بانکهای ادغامی به صورت دستوری بوده ولی هنوزم که هنوزم هیچ تدبیری در خصوص یکسان سازی قراردادها اعمال نشده و هیچ وامی شامل حال کارکنان نشده.جناب مدیر اگر ادغام بانکهای خصوصی دستوری بوده پس چرا هیچ تدابیری پیش تر در خصوص یکسان سازی قراردادها نیاندیشید.با این حجم تورم نه از وامها و نه از بروز رسانی وامها نسبت به تورم خبریه نه حقوقها برابر با سایر بانکهای ادغام هست.وقتی اعتراضی از بابت به عمل میاد میگن قراردادهای قبل ادغام چطور بود همونطوری پیش میریم.مگر ما الان کارمند سپه نیستیم و واسه سپه خدمت نمیکنیم.پس ماهم به مشتریان بگیم ماهم به سپه خدمات نمیدیم و باعث هنجارشکنی در مشتریان بشه.جناب مدیر عامل هر کاری میکنی زودتر انجام بدین چون این وضعیت جز هنجار شکنی سازمانی چیزی به عمل نمیاره.

  • مهدیه احمدی

    خدا لعنتشون کنه
    همسر من کارمند بانک انصار بود انقدر اذیت کردن ترجیح داد استعفا بده

  • ناشناس

    بانک سپه ورشکسته شده بااین ترفند خودشو نجات داد !!وگرنه بانک انصار شرایط وام هاش خیلی بهتر بود از سپه !@حتی کارمنداشم از سپه خیلی بهترن!! سپه بانک قدیمی که حتی تا همین چند وقت پیش از نرم افزار پاسکال استفاده میکرد !@

  • حجت

    اقا عرضه ندارید چرا ادغام میکنین بانکارو ما مشتری انصاریم یه شبا نمیشه زد از سپه همه تابلو هارم کردین سپه حالا باید بگردیم که انصار واقعی رو پیدا کنیم از اینهمه بانک سپه این مشکلات کی حل میشه یا اصلا مشکلی حل نمیشه تو مملکت فقط هروز مشکلات تازه تر?

  • ناشناس

    ولی خدایی انصار یکی از بانک های مورد علاقم بود همه چیش عالی بود از اینترنت بانکش بگیر تا موبایل بانک زدین به فناش دادین بعد ادغام دیگه واسم رمز دوم پویا نمیاد مردم رو مسخره کردین خدایی!!! بازم پاشو برو بانک!

  • ناشناس

    کاملا بلاتکلیف شدیم
    نه رمز پویا میده نه امکان جابجایی وجه وجود داره
    مثل قدیم باید بریم پول نقد جابجا کنیم
    واقعا بانک انصار قدیم عالی بود

  • ناشناس

    کسی یارانه بگیر بانک انصار بوده که بهمن معیشت و یارانه بش نداده باشن؟؟