کد مطلب: ۳۱۲۵۲۴

مروری بر روزنامه‌های ‌سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه سال ۱۳۹۷

کارشکنی در FATF/مصالحه دوفوریتی برای نرفتن شهردار

کارشکنی در FATF/مصالحه دوفوریتی برای نرفتن شهردار

جوان و هفت‌صبح به غایبان جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهور اشاره می‌کنند. اعتماد از یک طرح دو فوریتی برای ماندن افشانی در بهشت خبر می‌دهد. در نهایت آفتاب‌یزد از کارشکنی در FATF می‌نویسد.

روز گذشته جلسه هم‌اندیشی اقتصاددانان با رئیس‌جمهور در حالی برگزار شد که برخی از منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت در این جلسه حضور نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان «غایبان نامدار در جلسه استراتژیک» روایت می‌کند که برخی از منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله فرشاد مومنی و موسی غنی‌نژاد در این جلسه حضور نداشتند.

این روزنامه همچنین از غایب بودن مسعود نیلی، دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور در این جلسه خبر می‌دهد و می‌نویسد: «همفکری رئیس‌جمهور با اقتصاددان‌ها در غیاب مهم‌ترین چهره‌های رادیکال و لیبرال برگزار شد.» آنگونه که پیداست اشاره این روزنامه به غایب بودن مسعود نیلی به عنوان طرفدار اقتصاد آزاد و فرشاد مومنی و موسی غنی‌نژاد به عنوان اقتصاددانان نهادگرا بوده است.

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان «غایبان اقتصادی» روایت می‎‌کند که برخی از مسئولان اقتصادی دولت و برخی اقتصاددان‌های شاخص حامی و منتقد دولت در نشست با رئیس‌جمهور حاضر نبودند و مهم‌تر اینکه حرف‌های حاضران منتشر هم نشد.

این روزنامه می‌نویسد: رئیس‌جمهور با چند اقتصاددان جلسه می‌گذارد، نه برای اینکه آنها دلشان برای سخنان رئیس‌جمهور تنگ شده بود، برای اینکه او و مردم، پیشنهادات اقتصاددانان را بشنوند اما خبر منتشره از این نشست فقط اظهارات رئیس جمهور است!

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و معاون اول او که مسئول کارهای اقتصادی دولت هستند، در جلسه غایبند. منتقدان هم نیامده‌اند. از حاميان دولت هم، شاخص‌‌‌‌ها نیامده‌اند. یعنی تقریبا هیچ!

جوان در ادامه می‌نویسد: شاید اینکه سعید لیلاز - حاضر در جلسه - در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که چه خبر از جلسه؟ گفته است: «بهتر است خفه خون بگیریم.» ‌معنی‌اش این نباشد که «قرار است چیزی نگوییم.» ‌بلکه معنی واضح‌تر آن این است که «چیزی نیست که بگوییم.»

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و موضوع رفتن یا نرفتن شهردار تهران براساس این قانون پرداخته است. این روزنامه به نشست مجمع امید که متشکل از نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران است، اشاره کرده است.

این روزنامه با عنوان «مصالحه دو فوریتی» به تلاش اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران برای بازنگری در قانون منع به کارگیری بازنشستگان اشاره کرده است. چرا که در صورت اجرایی شدن این قانون شهردار تهران رفتنی خواهد بود.

اعتماد می‌نویسد: يكي از مسوولانی كه زمزمه خداحافظی‌اش اين روزها بيش از سايرين شنيده می‌شود، محمدعلی افشانی شهردار تهران است كه عمر رياست او بر شهرداری تهران به 6 ماه نرسيده و درصورت خداحافظي اجباري او از بهشت، شوراي پنجم در كمتر از 2 سال از آغاز فعاليت خود بايد سومين شهردار تهران را انتخاب كند.

این روزنامه از جزئیات این نشست می‌نویسد: الياس حضرتی و محمدعلی وكيلی از مجلس و محمدجواد حق‌شناس، ابراهيم اميني و حجت نظری از شورای شهر تهران در جلسه مجمع اميد پيشنهاد طرح دوفوريتی اصلاح قانون منع به‌كار‌گيری بازنشستگان در مجلس را مطرح كردند كه به‌واسطه آن شهرداران كلانشهرها از‌جمله تهران از اين قانون مستثنا شوند تا خللي در كار شهرداران و ثبات مديريت شهری ايجاد نشود.

اما روزنامه آفتاب یزد در گزارش خود با عنوان «کارشکنی این بار در FATF» به اظهارات یک مقام ویژه FATF در مورد ایران اشاره کرده است.

آفتاب یزد روایت می‌کند که یک مقام ویژه اقدام مالی خطاب به ایران گفته است که قرار نیست فعلا ایران از لیست سیاه خارج شود. این روزنامه در ادامه به نقل از یک کارشناس سیاسی می‌نویسد: زیر سر آمریکا و اسرائیل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.