کد مطلب: ۱۶۰۷۴۱

برگزاری پانزدهمین همایش روز بتن در نیمه مهرماهمحورهای پانزدهمین همایش روز بتن و نهمین کنفرانس ملی بتن

مصرف سالیانه ۹۰ میلیون متر مکعب بتن در کشور

مصرف سالیانه 90 میلیون متر مکعب بتن در کشور

به طور متوسط سالیانه 90 میلیون مترمکعب بتن و ملات در بخش ساخت‌وساز کشور به مصرف می‌رسد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن بتن ایران گفت: به طور متوسط سالیانه 90 میلیون مترمکعب بتن و ملات در بخش ساخت‌وساز کشور به مصرف می‌رسد.

به گزارش ت جارت‌نیوز ، محسن تدین، عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در یک دهه گذشته کیفیت بتن در کشور ارتقا یافت اما بیش از نیمی از بتن آماده از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

تدین ادامه داد: بین سال‌های 1390 تا 1391 با آغاز طرح مسکن مهر، مصرف بتن در کشور افزایش یافت و به 120 میلیون مترمکعب رسید، هرچند که کیفیت بتن برخی طرح‌های مسکن مهر کاهش یافت.

وی تاکید کرد دستگاه‌های اجرایی مسوول با نظارت مستمر نباید اجازه دهند مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کشور تولید شود و گفت: اکنون سالیانه از 60 میلیون تُن سیمان تولید کشور، تا 45 میلیون تن به بتن و ملات تبدیل و حدود 15 میلیون تن سیمان صادر می‌شود.

تدین افزود: آمارها نشان می‌دهد در استان تهران 50 تولیدکننده بتن آماده استانداردها را رعایت می‌کنند اما محصول 40 تولیدکننده از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

به گفته وی، انجمن بتن ایران 4700 تا 4800 عضو دارد و شمار اعضای حقیقی آن 1300 است. همچنین حدود چهار هزار دانشجو برای ترویج دانش فنی بتن‌های مقاوم در این انجمن حضور دارند.

برگزاری پانزدهمین همایش روز بتن در نیمه مهرماه

دبیر پانزدهمین همایش روز بتن نیز از برگزاری این همایش در پانزدهم و شانزدهم مهرماه خبر داد و گفت: هم‌زمان با پانزدهمین همایش روز بتن، نهمین کنفرانس ملی بتن با موضوع ضرورت ساخت سازه‌های بتنی در بناهای شهری با حضور متخصصان، مهندسان، تولیدکنندگان و کارشناسان فنی برگزار می‌شود که تاکنون حدود 150 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش رسیده است.

هرمز فامیلی، یادآوری کرد: بتن پس از آب پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است و سالیانه بیش از 13 میلیارد تن بتن در جهان تولید و به مصرف می‌رسد.

فامیلی گفت: سازه‌های فولادی معایبی مانند تغییر شکل بر اثر آتش‌سوزی و ریزش ساختمان را دارد که نمونه آن را در ساختمان پلاسکو تهران شاهد بودیم.

به گفته وی، اتصالات فولادی در زمان زلزله بسرعت از هم جدا می‌شود و در سرعت تخریب ساختمان‌های سازه فولادی بسیار تاثیرگذار است؛ درحالی‌که ساختمان‌های بتنی اگر با نظارت مهندسان حرفه‌ای ساخته شود در زمان آتش‌سوزی و زلزله خسارت کمتری می‌بینند.

محورهای پانزدهمین همایش روز بتن و نهمین کنفرانس ملی بتن

دبیر نهمین کنفرانس ملی بتن تحلیل و طراحی سازه‌های بتنی، تعمیر، تقویت و بهسازی سازه‌های بتنی، فناوری بتن، افزودنی‌های بتن و مواد کمکی آن، بتن و محیط زیست و مدیریت سازه‌های بتنی را از مهم‌ترین محورهای پانزدهمین همایش روز بتن و نهمین کنفرانس ملی بتن اعلام کرد.

موسی کلهری، با اشاره به ارسال حدود 150 مقاله علمی به این همایش گفت: به تشخیص داوران 40 مقاله برای ارائه در این همایش چاپ و 6 مقاله نیز در نشست‌های تخصصی در نیمه مهرماه عرضه می‌شود.

پانزدهمین همایش روز بتن و نهمین کنفرانس ملی بتن با موضوع ضرورت ساخت سازه‌های بتنی در بناهای شهری پانزدهم و شانزدهم مهرماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.