کد مطلب: ۶۲۶۶۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ / انجام پروازها با ظرفیت کامل

مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ / انجام پروازها با ظرفیت کامل

پنج روز از اعلام مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گذرد. یکی از این مصوبات انجام پروازها با حداکثر ظرفیت ۶۰ درصدی بود. اگرچه میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد اما برخی از آژانس‌های با انجام پروازها با ظرفیت کامل می‌گویند مصوبه‌ای به آنها ابلاغ نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شیوع گسترده اومیکرون در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدیدی از جمله محدودیت پروازها را ابلاغ کرد. اما این محدودیت‌ها اجرا نشد.

روز دوشنبه عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جدیدترین مصوبات ستاد ملی کرونا را اعلام کرد. بر این اساس تجمعات مذهبی، اجتماعی و آیینی در فضاهای سربسته با حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت انجام گیرد.

همچنین بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا پروازهای داخلی هم باید با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود.

مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد با گذشت پنج روز از این مصوبات، هنوز اجرایی نشده است. در حالی که کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت اخیرا گفت پیش‌بینی ما این است که تا یک میلیون نفر در موج ششم بستری شوند.

همچنین سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم.» با وجود هشدار مقامات بهداشتی درباره شیوع اومیکرون اما مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی نمی‌شود.

اپراتور یکی از آژانس‌های هواپیمایی می‌گوید: «اگرچه در خبرها ظرفیت ۶۰ درصدی را اعلام کرده‌اند اما تاکنون دستوری به ما ابلاغ نشده است.»
او می‌گوید همچنان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی بلیت پروازها را می‌فروشند.

یکی دیگر از اپراتورها نیز با تائید اینکه پروازها به صورت کامل انجام می‌شود، می‌گوید: «اگر برای ظرفیت ۶۰ درصدی ابلاغیه‌ای به ما صادر شود ما هم به مسافران اطلاع می‌دهیم. تاکنون که خبری به ما نداده‌اند.»

مصوبه ستاد کرونا به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد

این در حالی است که میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روز پنجشنبه گفت: «مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به تمام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد. همه ایرلاین‌ها از زمان ابلاغ این مصوبه، موظف به رعایت ۶۰ درصد در فروش بلیت های داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده هستند.»

او همچنین گفت: «بسیاری از مسافران از ماه‌ها قبل اقدام به خرید بلیت هواپیما برای سفر خود کرده‌اند. با توجه به کمبود ناوگان هوایی و عدم امکان برقراری پروازهای فوق‌العاده برای شرکت‌های هواپیمایی، امکان جداسازی مسافران از یکدیگر وجود ندارد.»

رضوی ادامه داد: «بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و همچنین تاکید سازمان بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و با این هدف که پروازهای مسافران نیز دچار چالش نشود، این پروازها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود. اما از تاریخ ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت‌ها موظف به رعایت ۶۰ درصد در فروش بلیت‌های داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده است.» ( ایرنا )

آذر ماه سال جاری با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما برداشته شد. اما حالا با گستردگی موج ششم محدودیت‌ها پروازها بار دیگر ابلاغ شد.

افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت بلیت هواپیما

در کنار ظرفیت پروازها قیمت بلیت مطرح است. حسین زهی، نماینده مجلس در این مورد گفت: «قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد. نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند.»

او ادامه داد: «طی هفته‌های اخیر قیمت بلیت هواپیما ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم اجازه نمی‌دهیم قیمت بلیط هواپیما و قطار در ایام نوروز افزایش پیدا کند.» ( تسنیم )

هفته گذشته نیز تجارت‌نیوز در گزارشی از افزایش قیمت بلیت برخی از پروازها و بلیت قطار پرداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    خخخخخ