کد مطلب: ۷۶۱۹۶۹

تسویه ۳۲ هزار میلیارد تومان از معوقات قطعه سازان تا پایان سال

تسویه 32 هزار میلیارد تومان از معوقات قطعه سازان تا پایان سال

وزارت صنعت اعلام کرد که کارهای مربوط به پرداخت معوقات قطعه سازان توسط بانک مرکزی در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به مطالبات معوق ۳۲ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از وعده پرداخت برای دسته‌ای که مهلت دریافت مطالبات ۱۲۰ روزه آنها از خودروسازان رد شده، خبر داد.

مهدی نیازی با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی از سوی وزارت صنعت برای تخصیص و تأمین فوری اعتبارات ریالی در حوزه صنعت خودرو و چند صنعت دیگر گفت: کارهای مربوطه از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.

وی افزود: طی جلسه‌ای در وزارت اقتصاد مقرر شد مسیر اجرایی اوراق گام که به بن‌بست خورده در سازمان مالیاتی و یا تأمین اجتماعی به خزانه دولت منتقل شده تا از شرایط بن‌بست خارج شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک‌ها سال جاری سرمایه در گردش را ۶ ماهه کردند. زیرا بسیاری منتظر اعمال نرخ سود بیشتر بودند و قرارداد یک ساله را ۶ ماهه کردند این مسئله موجب مواجهه با خشک‌شدگی نقدینگی در شبکه تولید شد. تاکید بر تأمین مالی زنجیره است.

نیازی گفت: در خصوص مطالبات ۳۲ هزار میلیارد تومانی زنجیره تأمین خودروسازی نیز پیگیری و تلاش می‌شود آن دسته از قطعه سازان که مهلت دریافت مطالبات ۱۲۰ روزه آنها از خودروسازان رد شده تا عید سال جاری معوقات را دریافت کنند تا در انتهای سال و عید ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند.

منبع: بیدار بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.