کد مطلب: ۲۷۲۴۵۷

مقابله با قاچاق لوازم آرایشی با اصلاح یک برچسب

مقابله با قاچاق لوازم آرایشی با اصلاح یک برچسب

با توجه به مضرات مصرف لوازم آرایش قاچاق ضروری است که به فکر تولید این محصولات در کشور با استانداردهای بهداشتی ایران باشیم.

مردم ایران یکی از بیشترین مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان هستند، بر اساس آمار گردش مالی لوازم آرایش در ایران در سال 96، 2 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده که از این میزان یک میلیارد و 600 میلیون دلار آن از کشورهای خارجی واردات شده است و متاسفانه از این میزان تنها 200 میلیون دلار به صورت قانونی و با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان معتقدند در صورتی که به ازای یک میلیارد و 400 میلیون دلار قاچاق لوازم آرایش به کشور کارخانه‌های این محصولات در داخل ایران فعال شود،دست کم می‌توانند با توجه به هزینه 200 میلیون تومانی برای به وجود آوردن هر شغل، می‌تواند برای هزار نفر ایجاد شغل کنند.

از طرف دیگر بر اساس تحقیقات دانشمندان و متخصصان پوست مصرف لوازم آرایش به صورت مداوم موجب از بین رفتن کلاژن‌های پوست شده و به مرور زمان ایجاد بیماری‌ها و مشکلات شدیدی برای پوست خواهد کرد با توجه به آمار ایران هفتمین کشور مصرف کننده لوازم آرایش در دنیا است و این موضوع نشان دهنده استفاده بی‌رویه زنان و مردان ایرانی از لوازم آرایش دارد که این امر با مسائل پزشکی بهداشتی و همچنین فرهنگی ما در تناقض است.

پزشکان معتقدند مصرف لوازم آرایش برای زنان مسن و زنان باردار خطرهای جبران‌ناپذیری در پی دارد و همچنین استفاده از بوتاکس و ژل‌های تزریقی به مرور زمان سلول‌های پوستی را ناتوان کرده و پس از موارد متعدد مصرف، موجب بی‌حسی کامل پوست و شکل نازیبای آن خواهد شد.

با توجه به مضرات مصرف لوازم آرایش به ویژه لوازم آرایش قاچاق این نکته ضروری است که به فکر تولید این محصولات در کشور با استانداردهای بهداشتی ایران باشیم تا شاهد آسیب های کمتری در این زمینه به سلامت مردم بوده و از طرف دیگر بتوانیم چرخ تولید را بیش از پیش بچرخانیم و برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.