کد مطلب: ۶۹۴۱۵

مقایس آیفون ۷ با سامسونگ گلکسی اس۷

آیا تلفن‌های هوشمند به اوج خود رسیده‌اند یا اینکه هنوز هم تفاوت اساسی بین اپل و اندروید وجود دارد؟ مقایسه بین این دو را ببینیم: طراحی سامسونگ دست از کپی کردن کارهای اپل برداشته است و گلکسیS7 یک تلفن براق و درجه‌یک و بالغ به نظر می‌رسد که یک صفحه گوریلا گلاس دارد. این تلفن

آیا تلفن‌های هوشمند به اوج خود رسیده‌اند یا اینکه هنوز هم تفاوت اساسی بین اپل و اندروید وجود دارد؟ مقایسه بین این دو را ببینیم:
طراحی
سامسونگ دست از کپی کردن کارهای اپل برداشته است و گلکسیS7 یک تلفن براق و درجه‌یک و بالغ به نظر می‌رسد که یک صفحه گوریلا گلاس دارد.
این تلفن در دست نیز حس خوبی دارد گرچه مانند آیفون ۶S لغزنده به نظر نمی‌رسد. اگر هر بار که این گوشی از دست ما می‌افتاد چند تومانی پول به ما می‌دادند، هزینه تعمیر صفحه‌نمایش آن تامین می‌شد.
آیفون ۷ مانند یک آیفون ۶S بازیابی شده به نظر می‌رسد اما تفاوت‌های عمده‌ای نیز دارد. واضح‌ترین آن حذف پورت هدفون است که اپل این کار را برای رسیدن به مقاومت IP67 در برابر آب و غبار و همین‌طور ایجاد فضا برای یک موتور taptic انجام داده است. علاوه بر این، از این طریق برای هدفون‌های بیسیم خیال‌انگیز آن ۱۶۰ یورو اضافه‌تر بگیرد.
درون جعبه یک آداپتور نیز وجود دارد اما این به این معنی نیست که شما می‌توانید هدفون را به شارژ زده و هم‌زمان از آن استفاده کنید. طرفداران موزیک آیفون حتما دلشان برای جک هدفون تنگ می‌شود.
دکمه home نیز تغییر کرده است. حالت‌جامد و حساس به فشار دارد و می‌تواند اپلیکیشن‌های شخص ثالث را برای کنترل آن استفاده کرد.
به گزارش کلیک ،بلندگوی لمسی آن مانند یک بلندگوی استریوی دوم عمل می‌کند که اپل مدعی است به آیفون ۷ کمک کرده ولوم را دو برابر بیشتر و با فرکانس گسترده‌تری نسبت به آیفون قبلی ارائه دهد. قرار نیست از آن برای جشن تولد استفاده کنید اما برای تماشای یوتیوب بسیار خوب است.
صفحه‌نمایش
سامسونگ برای صفحه‌نمایشش ستوده می‌شود و صفحه‌نمایش گلکسی S7 فوق‌العاده است. صفحه ۵٫۱ اینچی Super AMOLED با قابلیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در dpi 577 و توانایی AMOLED برای نوردهی به پیکسل‌ها بدون نیاز به نور پس‌زمینه می‌تواند اعلان‌ها را بدون تغییر حالت استراحت صفحه‌نمایش دهد. این‌یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی است که تابه‌حال در تلفن‌های هوشمند قرارگرفته است.
صفحه‌نمایش رتینای اپل بسیار با سامسونگ فاصله دارد که در آیفون ۷ هم این مساله صدق می‌کند. IPS LCD 4.7 اینچی ظرفیت ۱۳۳۴ در ۷۲۰ پیکسل را در ۳۲۶pp دارد. البته ۲۵ درصد روشن‌تر است و طیف وسیع‌تری برای بازتولید رنگ‌ها دارد.
قدرت و سیستم‌عامل
گلکسی S7 توسط پردازنده Exynos خود سامسونگ در اروپا و اسنپ دراگون ۸۲۰ در آمریکا نیرو می‌گیرد. اولی یک پردازنده هشت هسته‌ای و دومی چهار هسته‌ای است. هر دو نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه دارند و microSD نیز تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می‌کند.
در سامسونگ سیستم‌عامل اندروید مارشمالو و تاچ ویز آن در بالا است. سامسونگ باگ‌ها را رفع کرده و تاچ ویز آزاردهنده را به سریع و راحت کرده است.
اپل طراحی سیلیکونی خود را دارد و سیلیکون در آیفون ۷، فیوژن A10 است. اپل می‌گوید ۴۰ درصد سریع‌تر از A9 است و دو هسته با عملکرد بالا بخش‌های سخت را کنترل می‌کنند و دو هسته کم‌مصرف نیز برای کارهای سبک‌تر دارد.
حافظه آن عاقبت افزایش‌یافته و گزینه‌های ۳۲GB، ۱۲۸GB و ۲۵۶GB دارد. هرچند مدل زغال‌سنگی آن تنها نسخه‌های ۱۲۸GB و ۲۵۶GB را خواهد داشت.
دوربین
هردو سامسونگ و اپل در یک سال گذشته به مگا پیکسل پشت کرده‌اند. اپل به دنبال سنسور بزرگ‌تری رفته و سامسونگ سنسورهای dual pixel را معرفی کرده است که باعث می‌شود دوربین ۱۲ مگا پیکسلی آن تصاویری یه مراتب فراتر از دوربین‌های مگا پیکسلی رقیب ایجاد می‌کند.
این دوربین ویدئوی ۴K در ۳۰fps تولید می‌کند و شامل تثبیت تصاویر نوری برای عملکرد بهتر در نور کم و سوژه‌های سریع می‌شود.
برای آیفون ۷، اپل دوربین را ارتقا داده و یک‌بار دیگر بهترین دوربین در بزرگ‌ترین و به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای گران‌ترین آیفون ۷ پلاس قرار دارد که تنظیمات هوشمندانه برای دوربین دوگانه در حالت پرتره DSLR دارد.
باتری
اپل برای باتری آیفون ۶S مورد انتقاد واقع‌شده بود: ۱۷۱۵ mAh برای چنین دستگاه بزرگی بسیار کم بود.
باتری گلکسی S7، ۳۰۰۰ mAh قدرت دارد.به لطف مدیریت باتری بهبودیافته اندروید و ویژگی‌هایی مانند حالت Doze و Always On می‌توان همیشه موارد کلیدی را چک کرد بدون اینکه کل صفحه روشن شود.
اپل هنوز مشخصات باتری آیفون ۷ را افشا نکرده است اما وعده می‌دهد طول عمر بهتری داشته باشد.
تاریخ انتشار و قیمت
گلکسی S7 که در حال حاضر بازار موجود و قیمت آن۷۵۰ دلار است.آیفون ۷ در ۱۶ سپتامبر(۲۶ شهریور) به فروش می‌رسد و سفارش آن از نهم سپتامبر آغاز می‌شود. قیمت آن نیز برای نسخه ۳۲GB چندان بد نیست و۶۴۹ دلار برچسب قیمت خورده است. نسخه ۱۲۸GB قیمت ۷۴۹ دلار و نسخه ۲۵۶GB قیمت ۸۴۹ دلاری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.