کد مطلب: ۷۴۷۲۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چینی‌ها صنعت گردشگری کدام کشورها را نجات می‌دهند؟

چینی‌ها صنعت گردشگری کدام کشورها را نجات می‌دهند؟

مردم چین از سال 2019 مجوز سفر کردن نداشتند. اکنون که مرزهای این کشور باز شده‌اند، کشورهایی که عموما مقصد محبوب مسافران چینی بودند می‌توانند به احیای صنعت گردشگری خود امیدوار باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشورهای زیادی با باز شدن مرزهای چین و شروع سفرها از این کشور به احیای صنعت گردشگری خود امیدوار شده‌اند. ایجاد امکان سفر برای جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین می‌تواند چشم‌انداز این صنعت را برای کشورهای مقصد کاملا روشن کند. سه سال است که چینی‌ها به هیچ کشوری سفر نکرده‌اند و اکنون می‌توانند با هر سفر خود مقادیر زیادی ارزآوری و درآمد برای اقتصاد کشور مقصد خود داشته باشند.

به نقل از سی‌ان‌ان ، کشورهایی مانند کره جنوبی، اروپا، ژاپن، تایلند، نیوزیلند و استرالیا از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران چینی هستند. طبق اطلاعات گروه Trip.com رزرو پروازها یک روز پس از اینکه اعلام شد ممکن است روز 8 ژانویه محدودیت‌های سفر برداشته شود، 254 درصد افزایش پیدا کرد.

وندی مین، رئیس رسانه‌ها و ارتباطات دولتی در گروه Trip.com به سی‌ان‌ان می‌گوید: «ما نسبت به چشم‌انداز گردشگری خوش‌بین هستیم. سیاست جدید چین دلگرم‌کننده است و ما انتظار داریم که تقاضای متوقف شده بالا باشد و اعتماد مصرف‌کننده افزایش پیدا کند».

اولین مقصد گردشگری چینی‌ها

این گروه مقصد اول چینی‌ها برای تعطیلات را کشور سنگاپور اعلام کرد. برای سفرهایی با مسافت طولانی‌تر کشورهای آمریکا و بریتانیا از محبوبت‌ترین‌ها بودند. کشورهای نزدیک‌تر به دلیل هزینه کمتر برای مسافران، طرفداران بیشتری دارند. سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن حتی قبل از دوران کرونا نیز مقصد محبوب چینی‌ها بودند.

پیش‌بینی می‌شوند سه ماهه ابتدایی سال 2023 اغلب به سفرهای غیرتفریحی از جمله سفرهای کاری، دیدار با خانواده، سفرهای تحصیلی و نیاز به درمان اختصاص پیدا کند.

مسافران تجاری چینی امید دارند که رابطه خود را با اقتصادهای اصلی دنیا مجددا احیا کنند. همچنین کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا و استرالیا دانشجویان زیادی جذب می‌کنند بنابراین بخشی از این سفرها تحصیلی خواهد بود.

موج اول سفرهای تفریحی

موج اول سفرهای تفریحی در سه ماهه دوم سال یعنی زمانی که امور مربوط به پاسپورت و ویزا به راحتی انجام می‌شوند و پروازها به شکل عادی خود بازگشته‌اند، آغاز می‌شود.

متخصصان می‌گویند دولت چین به مدت سه سال مردم خود را از دنیای بیرون ترسانده است و اکنون ممکن است برخی درباره مسافرت تردید داشته باشند. اعلام نرخ‌های مرگ‌ومیر بالا از کشورهایی چون آمریکا و بریتانیا و مقایسه آنها با آمار ساختگی چین توسط تلویزیون دولت دیکتاتور این کشور، اقدامی در همین راستا بوده است.

بر اساس اطلاعات سازمان جهانی گردشگری، قبل از همه‌گیری، چین بزرگترین بازار سفرهای خارجی جهان از نظر تعداد خروج و هزینه بود. در سال 2019، مسافران چینی 154.6 میلیون سفر خارج از کشور انجام دادند و عملاً 255 میلیارد دلار هزینه کردند. در این سال تایلند مقصد اول چینی‌ها بود و 11 میلیون چینی به این کشور سفر کردند. کشورهایی مانند آلبانی و گرجستان نیز برای مسافران جذاب هستند و آنها را کنجکاو می‌کنند. پیش از کرونا تعداد سفرها به آلبانی در حال افزایش بود.

مشکلات پرواز

با توجه به اینکه چین در سال 2019 حدود 14 درصد از مخارج گردشگری جهان را به خود اختصاص داده بود، بسیاری از کشورهای جهان منتظر بازگشت گردشگران چینی به صنعت گردشگری بودند. اما مساله آزمایش‌های کرونا پیش از ورود به کشورهای مقصد یکی از نگرانی‌های آنان است. سازمان‌های بهداشتی در سراسر جهان چین را به عدم مسئولیت‌پذیری در این باره متهم می‌کنند.

دولت این کشور با تکیه به اینکه آزمایش گرفتن از مسافران چینی قبل از پرواز برای آنها خوشایند نیست، می‌خواهد از عمل به خواسته سازمان‌های بهداشتی سر باز زند اما واقعیت این است که چینی‌ها نه تنها به آزمایش‌های مکرر کرونا در کشورشان عادت دارند بلکه حصول اطمینان از اینکه سایر سرنشینان هواپیما نیز ناقل بیماری نیستند موجب آسودگی خاطر آنها خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.