کد مطلب: ۷۴۶۲۵۱

ممنوعیت خروج مسوولان از کشور جدی شد؟

ممنوعیت خروج مسوولان از کشور جدی شد؟

ممنوعیت خروج مسوولان از کشور در حالی مراحل قانونی خود را طی می‌کند که این روند می‌تواند در افزایش اعتماد اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

مجلس شورای اسلامی در این هفته در روزهای یکشنبه(۱۸ دی)، سه‌شنبه (۲۰ دی) و چهارشنبه (۲۱ دی) تشکیل جلسه خواهد داد و سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو از محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری و سوال علی خضریان نماینده تهران، شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس و تعدادی دیگر نمایندگان از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، طرح اصلاح بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد نیز در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وکلای مردم در خانه ملت در این هفته طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر، لایحه یک فوریتی پروتکل موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولتهای عضو،‌لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورشی غیردولتی را بررسی خواهند کرد.

همچنین طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور، طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با کشورهای متخاصم علی امنیت و منافع ملی، طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها و طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

در این هفته قرار است در صحن مجلس،‌ طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت، طرح الحاق یک تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان توسط نمایندگان مجلس بررسی شود.

طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی، طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان، طرح تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی یا استانی، لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان استادکاران و فعالان صنایع دستی و لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور برای دستور این هفته صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

در این هفته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح ماده (۵۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در مورد شهرک‌های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی، طرح قانون استفساریه ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را بررسی خواهند کرد.

همچنین طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دوره ششم بانک توسعه اسلامی برای دستور این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.