کد مطلب: ۲۴۵۰۷۴

مهاجرت ۲۵۰۰ نفر از آمریکا به ایران

مهاجرت 2500 نفر از آمریکا به ایران

محل اقامت قبلی حدود دو هزار و 500 مهاجر به ایران طی سال‌های 1390 تا 1395 ایالات متحده آمریکا بوده است. احتمالا این افراد همان ایرانیانی هستند که در سال‌های پیش از آن، از ایران به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

هرچند در روزهای اخیر آمارهای برآوردی قابل توجهی از خروج سرمایه از ایران توسط برخی نماینده‌های مجلس و کارشناسان اعلام شده، اما در آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌توان مشاهده کرد که تنها طی پنج سال حدود دو هزار و 500 نفر از آمریکا به ایران مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن مربوط به سال 1395 است که توسط مرکز آمار ایران انجام و منتشر شده است. مروری بر جزئیات بخش مهاجرت در این سرشماری نشان می‌دهد که در مجموع طی سال‌های 1390 تا 1395 حدود 111 هزار نفر به ایران مهاجرت کرده‌اند. از این تعداد 70 هزار نفر محل اقامت قبلی‌ خود را افغانستان، حدود سه هزار نفر پاکستان، سه هزار و 500 نفر امارات متحده عربی، بیش از شش هزار نفر عراق، هزار و 700 نفر هند، دو هزار و 300 نفر مالزی و هزار و 400 نفر هم آلمان ثبت کرده‌اند.

موضوع قابل توجه آن است که حدود دو هزار و 500 نفر از این مهاجران به ایران طی سال‌های 1390 تا 1395 محل اقامت قبلی خود را ایالات متحده آمریکا ثبت کرده‌اند و محل اقامت قبلی بقیه مهاجران به ایران هم یا «سایر کشورها» یا «اظهار نشده» عنوان شده است.

جزئیات بیشتر این سرشماری نشان می‌دهد از دو هزار و 500 مهاجر از مبدا آمریکا به مقصد ایران هزار و 300 نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

همچنین این بررسی مبین آن است که هزار و 500 نفر از این دو هزار 500 نفری که از آمریکا به ایران آمده‌اند استان تهران را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اند. پس از تهران، استان‌های فارس و اصفهان بیشترین مهاجران از آمریکا آمده را جذب کرده‌اند. سهم استان فارس 185 و سهم استان اصفهان 170 مهاجر از مبدا آمریکا بوده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که 27 نفر از این تعداد نیز در نقاط روستایی ایران ساکن شده‌اند. این نقاط روستایی در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، فارس، کرمان، گلستان، گیلان و مازندران عنوان شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسعود

    90 درصد اینها احتمالا بالای 70 سال عمر دارند و آمده اند برای استراحت با توجه به ارز آنها اینجا تبدیل به بهشت میشه .

  • غلامرضا

    درست است درظرف پنج سال
    دوهزاروپانصدنفراز ایرانیان بسیارعادی و یااقلیتهای مذهبی مهاجرت کرده به امریکابعلت نداشتن کارویادلائل دیگربرگشتندولی متاسفانه چندده هزارنفرازایرانیان تحصیلکرده ونخبه باپذیرشهای عالی ازدانشگاهای طرازاول امریکابابورس ان کشوربه آمریکامهاجرت کردندکه اینهاسرمایه های ملی مابودندکه بجای جذبشان درجامعه بابی تدبیری ازدستشان دادیم.

  • Ahad

    فقط سالی ۵ هزار نفر ایرانی از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت می کنن یعنی طی ۵ سال میشه ۲۵هزار نفر !!!

    • محمد

      خخخخخخخ. لاتاری سراسری هست نه اینکه فقط از ایران

  • قلیدون

    حالا این 2500نفری که به ایران آمده اند چند می ارزن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • adssfa

    آمار سوریها را که به ایران آمدند را یادتون رفت؟