کد مطلب: ۵۹۹۴۷۹

روزهای خوش طارمی در پرتغال / ستاره پورتو به تیم ملی برمی‌گردد؟

روزهای خوش طارمی در پرتغال / ستاره پورتو به تیم ملی برمی‌گردد؟

مهدی طارمی فوتبالیست مطرح این روزهای فوتبال ایران و اروپا پس از بروز برخی از مشکلات در تیم ملی و دعوت نشدنش به اردو تیم ملی، با شرکت آدیداس که ایران را تحریم کرده است قرارداد بست. مشکل طارمی با تیم ملی حل شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو،در چند ماه گذشته به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند. این بازیکن بعد از درخشش در فوتبال اروپا، توانست در زمره مهاجمان گلزن لیگ پرتغال قرار بگیرد.

بعد از درخشش در فوتبال اروپا و بازی‌های ملی و باشگاهی، طارمی قرارداد اسپانسری مهمی را با کمپانی آدیداس بست تا نشان دهد در مسیر حرفه‌ای‌گری خوب پیش می‌رود.

قرار داد با بازیکن ایرانی در کنار تحریم ایران

بازیکن تیم ملی ایران به تازگی تصاویری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که نشان می‌دهد همکاری اش با این برند آلمانی را شروع کرده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که آدیداس، مدت هاست فوتبال ایران را تحریم کرده و حتی قرارداد تجاری‌اش با تیم ملی را هم لغو کرد.

البته در این میان اشتباهی متوجه مهدی طارمی نیست؛ او مثل هر ورزشکار بزرگ دیگری قرارداد اسپانسری می‌بندد و از این راه کسب درآمد می‌کند. صد‌ها هزار ورزشکار حرفه‌ای هرساله با یکی از برند‌های معتبر دنیا از جمله نایکی، آدیداس، پوما و … قرارداد می‌بندند و در ازای گرفتن مبلغی از آن کمپانی‌ها، به تبلیغ کفش و لباس‌های آن برند مشغول می‌شوند. مهمترین بازیکنی که در دنیا برند آدیداس را تبلیغ می‌کند لیونل مسی آرژانتینی است.

به گزارش فرارو، مهدی طارمی در شرایطی با آدیداس همکاری کرده که این کمپانی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قراردادش را به صورت یکطرفه با تیم ملی ایران فسخ کرد. همچنین خبرداد که دیگر نمی‌تواند برای تیم ملی لباس تهیه کند. آدیداس به بهانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از همکاری اش با ایران چشم پوشید. بحث برانگیزترین کار این کمپانی، اما در مرداد ۱۳۹۷ علیه ایران رقم خورد، جایی که این برند آلمانی حتی اسم «IRAN» را هم در فهرست ممنوعه قرار داد!

55 17

مشکل مهدی طارمی با تیم ملی حل شد؟

مهدی طارمی بعد از سوتفاهم‌های ایجاد شده به تلفن سرمربی تیم ملی و همچنین اعضای کادر فنی تیم ملی پاسخ نداد. این مساله موجب شد که اسکوچیچ تصمیم بگیرد او را برای بازی با لبنان و سوریه به اردوی تیم ملی دعوت نکند.

پیش‌قدم شدن اسکوچیچ برای رفع این سوء تفاهم بدین معنی بود که سرمربی تیم ملی علاقه نداشت مهدی طارمی را از دست بدهد. همچنین به تازگی هم در مصاحبه با یک سایت کروات مهدی طارمی را بهترین بازیکن پورتو لقب داد.(ورزش سه)

مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی در برنامه سلام صبح بخیر و در واکنش به موضوع مهدی طارمی گفت: مهدی طارمی جدا از اینکه بازیکن خوبی بشمار می‌رود بازیکن با اخلاقی است. در تلاش هستیم این سوء تفاهم را برطرف کنیم تا مشکل حضور او در اردوی تیم ملی حل شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا مهدی طارمی در اردوی بعدی تیم ملی حاضر خواهد شد یا خیر گفت: این بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد. فدراسیون فوتبال هم قانون محور است و دوست دارد اصول رعایت شود و دراین خصوص تابع نظر سرمربی تیم ملی است. اما همه تلاش‌‌ها در حال انجام است که این سوء تفاهم برطرف شود.

مهم‌ترین اخبار اجتماعی و ورزشی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم که حداقل تا بازی های جام جهانی بر نگرده تا الکی مصدومش نکنن و به مسیر موفقیتش بتونه ادامه بده، الان هم که دیگه تیم صعود کرده نیازی به بازیکنان خیلی سطح بالا نیست