کد مطلب: ۷۳۲۲۴۶

موتورسیکلت جدید پژو، رقیبی جدی برای ژاپنی‌ها

موتورسیکلت جدید پژو، رقیبی جدی برای ژاپنی‌ها

موتورسیکلت پژو PM-01 یکی از محصولات جدید این شرکت فرانسوی است که در کلاس موتورهای نیکد یا استریت فایتر قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موتورسیکلت پژو PM-01 یکی از محصولات جدید این شرکت فرانسوی است که در کلاس موتورهای نیکد یا استریت فایتر قرار می‌گیرد.

خبرآنلاین نوشت: پژو با عرضه این موتور قصد دارد تا سهم خود از بازار موتورسیکلت را افزایش دهد. بازاری که به شکل سنتی در اختیار سازندگان ژاپنی است و از آنجا که تاکنون پژو تنها اسکوترهای شهری و کوچک را تولید می‌کرد، سهمی از این بازار نداشت.

اما چگونه پژو به تولید موتورسیکلت روی آورد؟ در حقیقت اکثر سهام بخش موتورسیکلت پژو توسط شرکت هندی ماهیندرا خریداری شده است. تزریق پول از سوی هندی‌ها سبب شد تا کسب و کار تولید موتورسیکلت پژو رونق یابد. اسکوتر جنگو 150 یکی از جدیدترین محصولات این برند بود اما به نظر می‌رسد که شاخه موتورسیکلت پژو، قصد دارد تا تنوع محصولاتش را افزایش دهد.

موتورسیکلت پژو PM-01 اخیرا در سبک نیکد معرفی شده است. پیشرانه این موتور 292.4 سی سی حجم دارد و آن را در کلاس موتورهای 300 سی سی قرار می‌دهد. پیشرانه این موتور از نوع تک سیلندر و آب خنک است.

همچنین تزریق سوخت در آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. حداکثر قدرت این موتور 29 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 23 نیوتن متر است.

قدرت این موتور از طریق جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این قدرت و گشتاور موجب می‌شود تا موتور نیکد پژو همرده دیگر محصولات مشابه یعنی هوندا CB300R و بی ام و G310 R قرار گیرد.

موتورسیکلت پژو PM-01، رقیبی برای هوندا و بی ام و

علاوه بر پیشرانه، سایر قسمت‌های این موتور نیز قابل قیاس با رقبا هستند. برای مثال در قسمت عقب تک آنتی شوک قابل تنظیم را مشاهده می‌کنیم. همچنین ترمزهای دیسکی 280 میلیمتری جلو و 240 میلیمتری عقب عقب نیز وظیفه توقف موتور را برعهده دارند.

ترمز ضد قفل دوکاناله نیز تضمین امنیت این موتور نیکد را برعهده دارد. مخزن سوخت موتورسیکلت پژو PM-01 نیز 12.5 لیتر حجم دارد و به نظر می‌رسد برای تامین انرژی پیشرانه 300 سی سی این موتور کافی خواهد بود.

موتورسیکلت پژو PM-01 از نظر امکانات نیز جایگاه مناسبی دارد و به تجهیزات استاندارد موتورهای این رده مجهز است. از جمله امکانات PM-01 می‌توان به چراغ‌های LED و نمایشگر TFT صفحه کیلومتر اشاره کرد. هنوز قیمت و زمان عرضه این موتور به بازار اعلام نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.