خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۰۳۹۲

موتور پمپ آب کشاورزی

موتور پمپ آب کشاورزی

استفاده از موتور بنزینی و دیزلی در مناطق کشاورزی و دور افتاده کاربرد زیادی دارد و با توجه به هزینه کمتر برای تولید انرژی استفاده از موتور پمپ‌ها امروزه رواج بیشتری یافته است.

کمتر کشاورزی است که نام موتور پمپ آب را نشنیده باشد یا با آن کار نکرده باشد. خصوصاً در شمال کشور، به دلیل بالا بودن آب زیرزمینی استفاده از موتور پمپ کشاورزی بسیار مرسوم است و از آنجایی که آب در آن منطقه شور بوده و املاح دارد، خرابی موتور پمپ هم بسیار زیاد گزارش می‌شود. کالا صنعتی با مشاوره رایگان، بهترین موتور پمپ آب را به شما پیشنهاد و خدمات بسیار خوبی را ارائه خواهد داد. فقط کافی است با کالا صنعتی در تماس باشید.

اساساً در مکان‌هایی که برق شهری یا صنعتی موجود نباشد از موتور پمپ بنزینی، نفتی و یا گازوئیلی استفاده می‌شود. بدیهی است که به خاطر توان محدود موتور پمپ‌ها، مقدار هد و دبی آنها نیز محدود است. استفاده از موتور بنزینی و دیزلی در مناطق کشاورزی و دور افتاده کاربرد زیادی دارد و با توجه به هزینه کمتر برای تولید انرژی استفاده از موتور پمپ‌ها امروزه رواج بیشتری یافته است. در حقیقت موتور پمپ وسیله‌ای است که انرژی فسیلی را به انرژی الکتریکی و سپس مکانیکی تبدیل می‌کند. ترکیب یک موتور سوختی با پمپ را موتور پمپ می‌نامند.

موتور پمپ یکی از لوازم پر مصرف صنعتی خصوصاً در شمال کشور است. موتور پمپ بنزینی و نفتی بنزینی از جمله پمپ‌های پر مصرف است. موتور پمپ روبین ژاپن جزء بهترین موتور پمپ‌ها در جهان است و در ایران هم بسیار مشهور است. موتور پمپ روبین نمونه‌های مشابه چینی هم دارد و باید توجه داشت که کالای اصلی را خریداری بفرمایید. بهترین مارک موتور پمپ در ایران را باید در برندهای ژاپنی سرچ کرد اما ممکن است به صورت بسیار محدود مارک‌هایی باشد که کیفیت خوبی دارد.

IMG 20200928 152145

موتور پمپ‌ها از دو قسمت پمپ و موتور طراحی و تولید می‌شوند این دو قسمت توسط یک شاسی به یکدیگر متصل می‌شوند، تا به راحتی بتوانید موتور پمپ را جابجا کنید .عملکرد پمپ بر این اساس که انرژی مکانیکی را از یک موتور یا یک منبع خارجی دریافت می‌کنند و این انرژی دریافتی را به سیال منقل می‌کند و سبب افزایش فشار سیال خروجی از پمپ می‌شود، وظیفه موتور تامین انرژی پمپ است.

اصولا موتور پمپ به 3 دسته کلی تقسیم می‌شوند ، دسته اول بنزینی که با بنزین کار می‌کنند، دسته دوم دیزلی است که با گازوئیل کار می‌کنند و دسته سوم موتور پمپ‌های نفت و بنزینی می‌باشند که با بنزین راه‌اندازی می‌شوند و با نفت کار می‌کنند، پرمصرف‌ترین آنها در ایران دسته اول (بنزینی) و دسته سوم (موتور پمپ نفتی بنزینی) می‌باشند، موتور پمپ‌ها در شمال کشور بیشترین مصرف و کاربرد دارند.

IMG 20200928 152222

یکی از بهترین مارک‌های پمپ آب در جهان موتور پمپ روبین سوبار ژاپن است که از نظر کیفیت بسیار بالا است بدیهی است زمانی که محصولی در بازار می‌درخشد تولیدکنندگان در صدد برمی آیند تا از آن محصول تولید کنند.

کاربردهای موتور پمپ

در مزارع کشاورزی و باغی که دسترسی به برق آسان نیست و به سختی می‌توانید آب را تهیه کنید موتور پمپ‌ها بهترین گزینه می‌باشند، البته به دلیل گران بودن بنزین می‌توانید از دیزلی استفاده کنید.

می‌توانید برای کشیدن آب از چاه‌ها و استخرها حداکثر تا عمق 8 متر برای تهیه آب از موتور پمپ‌ها استفاده کنید، اگر نیاز به استخراج آب از اعماق بیشتر داشته باشید می‌توانید به کمک یک کف کش این‌کار را انجام دهید زیرا نهایتا 8 متر مکش دارند کفکش برقی و اگر نیاز به پمپاژ سیالات با ذرات جامد معلق داشته باشید لجن‌کش پیشنهاد می‌شود که برای فاضلاب صنعتی و خانگی مناسب است.

IMG 20200928 152300

اصولا جنس موتور پمپ‌ها از آلومینیوم می‌باشد، به علت اینکه آلومینیوم نسبت به دیگر فلزات سبک‌نر بوده و چون باید قابل حمل باشند و به راحتی انتقال پیدا کنند جنس بدنه پمپ و جنس بدنه موتور را از آلومینیوم تولید می‌کنند. جنس مکانیکال سیل آنها از کربن / سرامیک است، جنس ورودی و خروجی آلومینیوم می‌باشد، قطر دهانه ورودی و خروجی موتور پمپ از 1 تا 6 اینچ متغیر است موتور پمپ‌ها اصولا 4 زمانه و دارای خنک کننده با هوا می‌باشند توان موتور پمپ‌ها بستگی به کاربردشان متغیر است.

کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی کالای صنعتی در ایران با بیش از 7000 قلم کالا، علاوه بر موتور پمپ، انواع الکتروموتور گیربکس صنعتی، پمپ آب، کف کش ، لجن‌کش، پمپ دنده‌ای، اینورتر و کالای اتوماسیون، موتور ویبره و بسیاری انواع کالای صنعتی را به فروش می‌رساند. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید غیر حضوری و پرداخت در محل با ما همراه باشید.

کالا صنعتی تلفیق صنعت و تکنولوژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.