کد مطلب: ۱۶۹۵۳۰

موفقیت خرید توافقی شیر خام در تنظیم بازار و تصحیح قیمت

موفقیت خرید توافقی شیر خام در تنظیم بازار و تصحیح قیمت

قائم‌مقام معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد گفت: طرح خرید توافقی شیر در تنظیم بازار و تصحیح قیمت خرید این محصول با موفقیت همراه بوده است.

محمدرضا ملاصالحی افزود: خرید توافقی شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی به منظور خروج شیر مازاد از بازار و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول به دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: با توجه به نیاز کشورهای منطقه در زمینه واردات شیر خشک، محصول تولیدی حاصل از خرید توافقی در جریان صادرات قرار گرفته و بازارهای منطقه را تغذیه کرده، ضمن آن که برای تشویق صادرات مبلغ ۴۴۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی میان صادرکنندگان توزیع شده است.

قائم‌مقام معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که میانگین قیمت خرید شیر خام در کشور نزدیک به ۱۲۵۰۰ ریال در هر کیلوگرم است، ادعای خرید شیر خام به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۴۰۰ ریال را رد و تصریح کرد: برخی سعی در توقف خرید توافقی شیر دارند.

وی ادامه داد: ادعای افزایش قیمت شیر با هدف واردات شیر خشک مطرح می‌شود که در جهت مخالف سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

ملاصالحی در همین حال از کارخانه‌های صنایع لبنی خواست تا قیمت خرید شیر خام را به قیمت واقعی برسانند تا مشکلات دامداران مرتفع و هر دو طرف از سود متعارف برخوردار شوند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.