کد مطلب: ۴۴۱۱۵۳

میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

محمدباقر نوبخت از افزایش میانگین ۸۰۰ هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان لشکری و کشوری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی خود درباره نتایج دومین نشست سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان تصریح کرد: نتیجه جلسه قبل ما تشکیل چهار کمیته شد. حقوق و مزایا، رفاهی مباحث درمانی و وضعیت و امکانات مورد نیاز بازنشستگان از جمله این موارد بود.

وی افزود: کمیته حقوق و مزایا را در توزیع حقوق بین بازنشستگان را اعلام کرد و مقرر شد ابتدا به همه بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود و آن‌هایی که ۳۰ سال خدمت کامل دارند باید به حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند. سپس برای ۲۰ حقوق شغلی به صورت پلکانی این ۱۰ هزار میلیارد تومان را توزیع کند.

این مقام مسئول بیان کرد: تقریبا به اتفاق آرا صندوق‌های بازنشستگی موافق افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودند. گروه یک تا پنج یک بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهند گرفت. گروه دوم تا ۷۵۰ هزار تومان گروه ۱۲ به بعد ۸۰۰ هزار تومان و مابقی تا ۹۵۶ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت. بیش از ۹۰۰ هزار تومان به حقوق افرادی که شامل همسان‌سازی که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند افزوده می‌شود.

نوبخت گفت: بیش از ۸۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده خواهد شد. مقرر شد تا سهم درمان هم از ۶۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادی که در سال‌های قبل بازنشسته شده‌اند برای همسان سازی افزوده خواهد شد. بازنشستگان امسال و سال‌های قبل ۷۰۰ هزار تومان و در نهایت بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش حقوق در فروردین ماه مشهود خواهد بود.

نوبخت تاکید کرد: کمیته دیگر مربوط به حوزه درمان بود که به گلایه بازنشستگان رسیدگی کرده نرخ بیمه تکمیلی از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان برسانیم. بدون اینکه حتی یک ریال بیشتر از سال قبل سهمیه بپردازند. این سهمیه که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است را سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگس کشوری پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: عده پیشنهاداتی مبنی بر تخصیص اعتبار به دندان‌پزشکی و عده‌ای به عمل‌های جراحی ارائه می‌کردند که بازهم باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نوبخت ادامه داد: کمیته‌ای که امکانات رفاهی را بررسی می‌کردند بیان کردند تا آن چه دستگاه‌های دولتی استفاده می‌کنند به بازنشستگانشان هم ارائه کنند. در خصوص بحث امور ایثارگران هم در روزهای دیگر تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: همچنان افزایش‌ها قطعی نیست و از یک تا دو ماه آینده بودجه بسته می‌شود و کمیته‌ها همچنان به بررسی‌ها می‌پردازند.

نوبخت ابراز کرد: سازمان برنامه و بودجه هرچند با صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مشورت کرد اما وظیفه همسان‌سازی حقوق‌ها سازمان برنامه و بودجه است. در قسمتی دیگر سازمان برنامه و بودجه مسئول نیست اما ناظر بر افزایش و همسان سازی است که آنها بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوری تاکید کرد: ما آمادگی داریم بخشی از منابعی که برای همسان‌سازی و متناسب سازی تامیمن اجتماعی را با بدهی‌های دولت به آنها بپردازیم. یعنی بدهی‌هایمان را می‌دهیم ولی آنها حتما این رقم را به همسان‌سازی خرج کنند.

نوبخت تاکید کرد: گروه‌های شغلی قید شده در ماده ۶۷ و ۶۶ در فصل دهم مدیریت خدمات کشوری شغل شاغل را تقسیم بندی می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به پرداخت پاداش بازنشستگان تا پایان نیمه اول سال ۹۹ خبر داد و گفت: عده‌ای می‌گفتند کاش می‌توانستیم بودجه را اضافه کنیم و ما هم مشتاقیم و البته آرزو بر جوانان و بازنشستگان عیب نیست. البته ما سال به سال بودجه را افزوده‌ایم. البته که شاغلان و بیکاران هم در بودجه سهمی دارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه حرف های نوبخت فعلا که پشمه

  • ناشناس

    اقای نوبخت یعنی تو اطرافیان شما یک نفر بازنشسته تامین اجتماعی نیست که به شما یاد اوری کنه …که
    مستمری بگیران تامین اجتماعی هم انسان هستند وانها هم 30 سال کار بدنی کرده اند .یه کم اونارو به حساب بیارین

  • ناشناس

    روح پدر ومادرت صلوات بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کن.وبقیه اش مال خودت کم بلف بزن نانجیب

  • ناشناس

    همش دروغ پدر من بازنشته است با حقوق 1500و فقط 15درصد به حقوقش اضافه شده شما خو گفتید 800هزار?

  • ناشناس

    ای بابا حقوق که اضافه نمیشه حداقل تعدا پارکهاروزیاد کنیدتا گنجشکهای بیشتری رو بشماریم تا سر برج بشه حداقل سرگرم بشیم……..ای جماعت خالی بند

  • بنده خدا

    هی میگین اضافه میکنیم اضافه میکنیم پس کی ایندروغ به حقیقت می پیوندد که ماهم خوشحال بشیم بزک نمیر بهار میاد کمبیزه باخیار میاد .بینیم وبیزیم یعنی اردارو الک میکنیم

  • بنده خدا

    ماازآن پاک دلانیم زکسی کینه نداریم ..گرکسی بماسنگ زندبقیش وخودتون بگید چکارش کنیم که خوشحال بشن بازنشسته های بیچاره بدبخت .نگون زده زلزله زده نوربخت زاده فلک زده و…غیره

  • یه بازنشسته

    اینهمه شعار دادین اینهمه جلسه گذاشتین سه ماه اضافه حقوقارو ندادین که به اندازه پارسال حقوقارو اضافه کنید شما که هرجا جلسه گذاشتین هرجا سخنرانی کردین اینهمه شعار سردادین خبرخوش برای بازنشستها خبرخوش برای بازنششتها هیچ بازنشسته ای زیر ۲۸۰۰حقوقش نیس پس کو اینکه به اندازه پارسال اضافه شد من پارسال ۱۹۰۰ میگرفتم امثال شد ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ چقدر اختلاف داره شکم خودتون سیره خبر گرسنه ندارین $$$

  • ناشناس

    اقای قالی باف مگرقول ندادیداول تیر۹۹همسان سازی کشوری ولشکری راعملی کنید پس چی شدمصداق سیر در غم گرسنه ونودرغم برهنه نیست عمل نکنیدبه خداقسم داریم اژگرسنگی می میریم توروزن وبچه خجالت میکشیم فکری بکنید.

  • امینی

    اقای نوبخت به وعده خود وفا کرد .جدول متناسب سازی را مطالعه کنید افزایش های خوبی انجام شده است ما بازنشستگان تامین اجتماعی تشگر و قدردانی می کنیم./.