کد مطلب: ۶۱۵۷۵۹

هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می‌شود؟

هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می‌شود؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هر ماه ۱۸۰ هزار تن مرغ در کشور توزیع می شود، درحالیکه نیاز کشور ۱۵۰ هزار تن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یوسفی گفت: رغم آنکه نیاز ماهیانه مرغ آماده به طبخ در کشور ۱۵۰ هزار تن است، اما هم اکنون به دلیل افزایش جوجه ریزی حدود ۱۸۰ هزار تن مرغ در ماه توزیع می شود.

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی جوجه ریزی دی ماه به بالای ۱۳۰ میلیون قطعه می رسد که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم. قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۷ تا ۸ هزار تومان است.

آمارها نشان می دهد که طی ماه های اخیر قیمت جوجه یکروزه به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسیده بود که واردات تخم مرغ نطفه دار و افزایش جوجه ریزی از محل تولید داخل منجر به کاهش نسبی قیمت در بازار شده است، هر چند مرغداران اذعان می کنند که در مقایسه با قیمت مصوب همچنان ۲ هزار تومان بالاتر است.

بنابر آمار جوجه ریزی در سامانه سماصط در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه و آذر ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است و برآورد مسئولان بر آن است که جوجه ریزی به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در برخی مغازه ها ۴ تا ۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود، درحالیکه مرغ قطعه بندی با نرخ های بالایی عرضه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.