کد مطلب: ۴۴۴۵۳۰

میزان وصول حقوق دولتی معادن چقدر شد؟

میزان وصول حقوق دولتی معادن چقدر شد؟

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال در کشور وجود دارد، گفت: پارسال میزان حقوق دولتی وصولی معادن به یک هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «داریوش اسماعیلی» در زمینه استخراج معادن افزود: پارسال به رقم ۴۱۰ میلیون تن مواد معدنی رسیدیم و اکنون ذخایر ثبت شده معدنی کشور به ۵۰ میلیارد تن رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت توضیح داد: سال گذشته ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشت و برای سال ۹۹ برنامه افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور دستور کار است.

به گفته اسماعیلی، اکنون ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن در کشور وجود دارد و حدود ۱۴۲ هزار نفر اشتغال مستقیم در معادن وجود دارد.

وی اضافه کرد: فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس در برنامه سال ۱۳۹۸ قرار داشت و امسال نیز تداوم دارد و سال گذشته ۱۴۶ معدن احیا شد و امسال هدف‌گذاری برای فعال‌سازی بیش از یک‌هزار معدن دیگر پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی گفت: سال گذشته (۱۳۹۸) امکان واردات ۳۲۱ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی فراهم شد و تولید در بیشتر حوزه‌های صنایع معدنی مثبت بود، به‌گونه‌ای که در حوزه آهن اسفنجی ۲۳ واحد فعال و در حوزه مقاطع فولادی ۱۴۸ واحد تولیدی فعال بودند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۹ فقره پهنه واگذار شد، اضافه کرد: تعداد ۹۱۷ منطقه امیدبخش شناسایی شده که ۴۰۰ منطقه در دست مزایده است یا مزایده آنها برگزار شده و ۵۱۷ فقره دیگر در اختیار مدیران پهنه قرار دارد.

به گفته وی، سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ معدن مورد بازرسی قرار گرفت و به ویژه در حوزه ایمنی معادن ۸۰۰ معدن مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی پیرامون برنامه‌های سال ۹۹ هم گفت: امسال ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور، ۳۰ درصد به میزان استخراج و ۲۵ درصد به تولیدات صنایع معدنی اضافه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.