خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۷۲۷۹

افزایش قیمت‌ نفت به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا

افزایش قیمت‌ نفت به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا

به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا، قیمت نفت در معاملات اولیه روز جمعه افزایش یافت. روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت با 0.70 درصد افزایش، به 61.59 دلار رسید.

قیمت نفت در معاملات اولیه روز جمعه و به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از اویل‌پرایس، خوان گوایدو، رهبر حزب مخالف و رئیس مجلس ونزوئلا، روز چهارشنبه با حضور در جمع هوادارانش، سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد.

روز گذشته، هر بشکه نفت خام برنت با 0.70 درصد افزایش، با قیمت 61.59 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌‌تگزاس اینترمدیت هم با 1.05 درصد افزایش، به 53.69 دلار رسید.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد بیشتر تحلیلگران بر این باورند که بازار نفت با پایبندی تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به توافق کاهش تولید به تعادل خواهد رسید.

دوشنبه هفته گذشته، صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را به کاهش داد که این مسئله می‌تواند بر میزان تقاضا برای نفت و در نهایت قیمت آن تاثیرگذار باشد.

صندوق بین‌المللی پول برآورد خود از رشد اقتصادی جهان را تنها 0.2 درصد کاهش داده و برای سال 2019 رشد 3.5 درصدی را پیش‌بینی کرده است.

از مهم‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی می‌توان به ادامه تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده، برگزیت -جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا- و تعطیلی دولت در آمریکا اشاره کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.