کد مطلب: ۴۴۳۴۸۱

رئیس اتاق اصناف تهران:

واحدهای صنفی توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند

واحدهای صنفی توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند

قاسم نوده فراهانی گفت: واحد‌های صنفی تعطیل هستند و توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند و در این مورد درخواست زمان کردیم، اما تا امروز جوابی نگرفته‌ایم. ما توقع داریم زمان کافی در اختیار اصناف داده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه شبکه خبر گفت: طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحد‌های صنفی از ۳۰ فروردین آغاز می‌شود اما پاساژ‌ها نباید از ۳۰ فروردین فعالیت داشته باشند.

وی افزود: همه واحد‌های صنفی فکر می‌کنند ما مسئولان اصناف این تصمیمات را گرفته‌ایم، اما ستاد مقابله با کرونا مسئول این چنین تصمیمات است و ما موظف به اجرا هستیم.

نوده فراهانی گفت: اصناف مشروط بازگشایی می‌شوند و رعایت دو متر فاصله، استفاده از ماسک و دستکش حتماً باید لحاظ شود و کالا نباید پس گرفته شود، واحد‌های صنفی حتماً باید ضدعفونی شوند، خود مشتری‌ها باید کارت بکشند و از همه مهمتر صنوف باید در سایت وزارت بهداشت ثبتنام کنند.

نوده فراهانی درباره خبر بازگشایی پاساژ‌ها هم گفت: ویروس اگر کنترل شد؛ پاساژ‌ها هم بازگشایی می‌شود.

وی درباره مالیات هم گفت: واحد‌های صنفی تعطیل هستند و توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند و در این مورد درخواست زمان کردیم، اما تا امروز جوابی نگرفته‌ایم. ما توقع داریم زمان کافی در اختیار اصناف داده شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ما توقع نداریم مالیات بخشیده شود؛ اما اصناف زمان می‌خواهند.

نوده فراهانی درباره بیمه هم گفت: اگر قرار است برای اصناف کاری انجام شود باید تسریع شود، چون هر چه زمان بگذرد دردی را دوا نخواهد کرد.

وی افزود: اگر قرار است سازمان تامین اجتماعی اقدامی انجام دهد الان موقع آن است، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است. اصناف آسیب دیده نیازمند حمایت هستند و دولت باید وام کم بهره در اختیار اصناف قرار دهند.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.