کد مطلب: ۵۹۳۳۱۳

نحوه استعلام کد یکتا بیمه شخص ثالث در کمتر از ۳ دقیقه

نحوه استعلام کد یکتا بیمه شخص ثالث در کمتر از ۳ دقیقه

کد یکتای بیمه ثالث، براساس توافقات موسسات بیمه با بیمه مرکزی به منظور آسان کردن پروسه استعلام و کاهش اشتباهات شرکت‌ها در زمان صدور بیمه‌نامه ایجاد شده است. کد یکتا، آسان‌ترین راه برای دست یافتن به مشخصات بیمه‌نامه و اطمینان از اصالت آن خواهد بود.

براساس بخشنامه منتشر شده بیمه مرکزی در تاریخ ۹۹/۲/۲۷، تمامی موسسات بیمه باید از اول خرداد ماه صدور بیمه شخص ثالث را بدون نسخه فیزیکی و فقط با نسخه الکترونیکی آن انجام دهند. با حذف فیزیکی (نسخه کاغذی) بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، شرکت‌های بیمه باید پس از صدور بیمه‌نامه پیامکی را برای بیمه‌گذار ارسال کنند. این پیامک باید حاوی اطلاعاتی چون کد یکتای بیمه، لینک نسخه قابل چاپ بیمه و لینک سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه است.

با حذف برگه فیزیکی بیمه ثالث، بیمه‌گذار در هنگام دریافت بیمه شخص ثالث دیگر نیازی به ارائه بیمه‌نامه‌های قبلی ندارد زیرا تمام اطلاعات لازم در این سامانه وجود دارد. با وجود کد یکتای ۱۰ رقمی است که هر فرد می‌تواند، صحت بیمه‌نامه خود را تایید کرده و با مراجعه به سایت بیمه مرکزی اطلاعات خودرو را مشاهده کند. به گفته رئیس بیمه مرکزی از نظر پلیس و قوه قضاییه، کد یکتا به عنوان بیمه‌نامه محسوب شده و در زمان پرداخت خسارت لزومی به ارائه نسخه فیزیکی نیست.

آیا می‌دانید کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست و چه اهمیتی دارد؟ آیا با فرایند و نحوه استعلام کد یکتای بیمه شخص ثالث آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به تمامی این پرسش‌ها خیر است، به شما پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید. زیرا می‌خواهیم در مورد ماهیت و نحوه استعلام کد یکتای بیمه شخص ثالث صحبت کنیم.

IMG 20211102 100337

کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست؟

کد یکتای بیمه شخص ثالث همانطور که از نام آن پیداست، یک کد ده رقمی بوده که برای بیمه شخص ثالث هر ماشین به صورت یکتا و جداگانه صادر می‌شود. کد یکتای بیمه ثالث، براساس توافقات موسسات بیمه با بیمه مرکزی به منظور آسان کردن پروسه استعلام و کاهش اشتباهات شرکت‌ها در زمان صدور بیمه‌نامه ایجاد شده است. کد یکتا، آسان‌ترین راه برای دست یافتن به مشخصات بیمه‌نامه و اطمینان از اصالت آن خواهد بود.

تمدید و خرید بیمه شخص ثالث با کد یکتا؛ آنلاین و بدون دردسر!

در سال‌های نه چندان دور، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث تنها با مراجعه حضوری به موسسات بیمه امکان پذیر بود. در چنین شرایطی فرد بیمه‌گذار باید برای خرید بیمه شخص ثالث مدارکی چون بیمه‌نامه، کارت ملی و گواهینامه و…را به شرکت بیمه مورد نظر ارائه می‌کرد.

اما حالا با اینترنت، اپلیکیشن‌های مخصوص و کد یکتا حتی خرید بیمه شخص ثالث هم آنلاین شده و با چند کلیک انجام می‌شود. یکی از این اپلیکیشن‌های معتبر و شناخته‌شده، سامانه خودروی من آیتول است که تمام خدمات تخصصی خودرو را بدون دریافت هزینه و حق اشتراک، برای شما انجام می‌دهد.

برای تمدید و خرید آنلاین بیمه ثالث کافیست، وارد سایت یا اپلیکیشن آیتول شوید. سپس شماره پلاک و کد یکتای بیمه‌نامه خود را وارد کرده تا مشخصات مربوط به ماشین را مشاهده کنید. حالا باید شرکت‌های بیمه مورد‌نظر خود را انتخاب و بعد از مقایسه خدمات آن‌ها با یکدیگر برای خرید یا تمدید بیمه اقدام کنید. با کمک آیتول و کد یکتا، خرید بیمه شخص ثالث بدون مراجعه حضوری و آنلاین انجام خواهد شد؛ بعد از خرید در کمتر از دو ساعت، پیامک موسسه بیمه که حاوی لینک نسخه الکترونیکی و کد یکتای جدید است، برای شما ارسال خواهد شد.

IMG 20211102 100428

آگاهی از دریافت خسارت با استفاده از کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث

اشاره کردیم که با استفاده از کد یکتا، می‌توانید سریع‎تر و راحت‌تر اطلاعات و مشخصات خودرو را مشاهده کنید. برای اینکار می‌توانید از اپلیکیشن آیتول یا سنهاب (سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های سنهاب بیمه مرکزی) کمک بگیرید.

برای استعلام با کد یکتا از طریق سنهاب باید کد یکتا و بیمه‌نامه را وارد کرده تا اطلاعاتی مانند شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک، نام خودرو و شماره شاسی را مشاهده کنید. البته علاوه‌بر مشخصات خودرو و بیمه‌نامه قبلی امکان مشاهده سابقه خسارت‌های مالی و جانی را هم خواهید داشت. در این بخش به استعلام تخفیف بیمه شخص ثالث هم دسترسی داشته و درصد تخفیف خسارت جانی، مالی و حوادث راننده را می‌بینید.

به عبارتی در این بخش سوابق خساراتی که توسط شرکت بیمه، از محل بیمه شخص ثالث به آسیب دیدگان و راننده پرداخت شده است را مشاهده خواهید کرد. پس اگر قصد معامله خودرویی را دارید، با استعلام کد یکتا از تعداد و میزان خسارت‌های پرداختی آگاه خواهید شد.

IMG 20211102 100502

صدور کد یکتای بیمه شخص ثالث چقدر زمان می‌برد؟

بعد از تمدید یا خرید بیمه‌نامه، کد یکتا همزمان با صدور بیمه‌نامه صادر خواهد شد. اگر وقت کافی برای مراجعه حضوری به موسسات بیمه را ندارید، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن آیتول برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنید. برای شروع فقط باید شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه خود را وارد و بعد از مشاهده اطلاعات اتومبیل، نسبت به خرید یا تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید. پروسه تمدید یا خرید بیمه‌نامه ثالث با آیتول، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و در کمتر از ۲ ساعت پیامکی که حاوی کد یکتا و لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه است برای شما ارسال می‌شود.

معرفی بهترین مرکز تخصصی خدمات خودرو

با دانستن نحوه استعلام کد یکتای بیمه شخص ثالث، ظرف چند ثانیه به تمام اطلاعات ماشین و سوابق بیمه دسترسی خواهید داشت. تمامی بیمه‌نامه‌ها به محض صدور، در سامانه سنهاب ثبت می‌شوند؛ اگر بیمه‌نامه از مرکزی معتبر خریداری نشده باشد، این پروسه انجام نشده و کد یکتایی هم به بیمه‌گذار تعلق نمی‌گیرد. پس خرید بدون دردسر و آسان بیمه شخص ثالث را از مراکز معتبری مانند آیتول انجام دهید.

آیتول از ساده‌ترین تا سخت‌ترین خدمات تخصصی خودرو را برای شما انجام می‌دهد؛ پرداخت عوارض سالیانه خودرو، استعلام ریز خلافی‌ها و رزرو معاینه فنی اینترنتی برخی از خدمات تخصصی آیتول هستند. پس کار تمدید و خرید بیمه ثالث از موسساتی چون بیمه تعاون، البرز و سامان و حتی استعلام بیمه شخص ثالث پاسارگاد ، سرمد و دی را به آیتول بسپارید.

برای استفاده از این خدمات، فقط باید به سایت رسمی آیتول مراجعه یا اپلیکیشن آیتول را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود اپلیکیشن آیتول به سایت مایکت، آی اپس، بازار یا گوگل پلی مراجعه کنید. اکنون که با نحوه استعلام کد یکتای بیمه شخص ثالث آشنا شدید، به ما بگویید که شما چه تجربه‌ای در مورد خرید بیمه شخص ثالث و کد یکتا دارید؟ تجربه و خاطره خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام پیامک کدیکتای بیمه نامه ام حذف شده چگونه مجددابگیرم

    • ناشناس

      سلام کد یکتایی بیمه نامه من پاک شده چطور بگیرم

  • ناشناس

    اصالت بیمه نامه

  • ناشناس

    سلام کد یکتای شخص ثالث را چطور دریافت کنیم