کد مطلب: ۶۴۰۶۵۷

نرخ تورم سال ۱۴۰۰ اعلام شد

نرخ تورم سال ۱۴۰۰ اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ به عدد ۴۰.۲ درصد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ماه اسفند بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢, ٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ۰،۶ درصد است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۴۰۱،۵ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۴،۷ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (۴۱،۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۲۶،۸ درصد) است.

بیشترین نرخ تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۰،۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۶.٣ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٣٩۶,۶ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های ایلام و یزد با ٢.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٠.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۴،۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (۴١.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.١ درصد) است.

کمترین نرخ تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ۳۹،۷ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۴۶.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣۶.۶ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۴۲۹،۲ رسید که نسبت به ماه قبل ١.۶ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان با ٢.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ٠.١ درصد می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۳۵،۸ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های مازندران و کهگیلویه و بویراحمد (۴٢.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢۶.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۲،۸ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵١.۵درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۵.٢ درصد) است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا حقوق کارمندان 10درصد افزایش پیدا می کنه مابقی را کارمند بره گدایی کنه و اگر هنرش داشته باشه رشوه بگیره

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      واقعا

  • خ

    دروغ میگید بالای هشتاد درصد بوده و دولت اعلام کرد که تورم رو کنترل کردیم

    • ممد

      خب اینا تو سبد مصرفی چیز هایی رو میرزارن که باعث میشه میانگین افزایش قیمت ها پایین بیاد برای همین مثلا میشه ۴۰ درصد ومعمولا یک مقدار بیشتره میانگینش.

  • ناشناس

    باور کنیم؟!!!!! مردم تاثیرشو در سفره شان بیش از اینها دیده اند 80 درصد سفره شون محدود شده اند…

  • محمدیان

    تورم سال 1400بالای دویست درصد بود برنج صدتومنی شده َسیص مرغ 19تومنی شده چهل هزارتومن گوشت نود هزاری شده دویست هزار بعداین چهل درصد و دودرصد وشش دهم درصد از کجا میارین الله واعلم

  • سامان

    چرا نرخ تورم تهران رو اعلام نمی کنید که از همه بیشتر شده؟؟؟؟

  • سامان

    چرا نرخ تورم تهران رو اعلام نکردید که از همه بیشتره ؟

  • سامان

    چرا نرخ تورم تهران رو اعلام نکردید که از همه بیشتره ؟؟

  • ناشناس

    البته تورمی که محاسبه و اعلام میکنم بیشتر شبیه توهماته یعنی حساب دودوتا میشود 5تا .با چه حسابی محاسبه میشه اونم فعلا کشف نشده .یعنی از اول سال همه چی حداقل سه برابر شده اونوقت تورم شده 40درصد

  • ناشناس

    دودوتا میشه 9تا کی به کیه حسابه دیگه

  • ناشناس

    باید نرخ تورم پایین بیا ید تا همسا ن سا زی حقوق انجام شود امیدوارم درامسال انجام شود