کد مطلب: ۱۲۱

نشست خبری مدیران سیلیکون پاور در تهران

نشست خبری مدیران سیلیکون پاور در تهران

تجارت نیوز: سیلیکون پاور از جمله نام‌های مطرح حافظه در دنیا است که حضور فعالی هم در ایران دارد و در حال حاضر بیش از 40 درصد کل بازار ایران را به خود اختصاص داده است. نشست خبري مديران کمپاني سليکون پاور با حضور آقايان Yuan Pei Jung مديرعامل، Kuo Li Chie مدير بازاريابي بخش

تجارت نیوز: سیلیکون پاور از جمله نام‌های مطرح حافظه در دنیا است که حضور فعالی هم در ایران دارد و در حال حاضر بیش از 40 درصد کل بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

نشست خبري مديران کمپاني سليکون پاور با حضور آقايان Yuan Pei Jung مديرعامل، Kuo Li Chie مدير بازاريابي بخش خاورميانه و Ma Kuo Liang مدير توليد سيليکون پاور و مديران شرکت داده پرداز رايانه متين روز شنبه مورخ سوم اسفند ماه 1392 با حضور جمعي از اصحاب رسانه در محل هتل سيمرغ برگزار شد.

تنها نماينده رسمي و انحصاري سيليکون پاور در ايران، شرکت داده پرداز رايانه متين مي‌باشد که در حال حاضر نيز 8 دفتر نمايندگي در شهرهاي مهم ايران نظير تهران، اصفهان، شيراز، مشهد، رشت، کرمانشاه و اهواز راه‌اندازي نموده و تلاش دارد که در آينده نه چندان دور گستره فعاليت خود را به ديگر نقاط کشور نيز تعميم دهد.

ايران از جمله بازارهاي مهم براي مديران سيليکون پاور است و همين مسأله مديران اين کمپاني را بر آن داشت تا در راستاي تبيين اهداف و چشم‌اندازهاي آتي خود و همچنين رونمايي از محصولات جديد به همراه مديران شرکت داده پرداز رايانه متين روز شنبه مورخ سوم اسفند ماه 1392 پذيراي 40 تن از اصحاب رسانه در محل هتل سيمرغ تهران باشد.

به گزارش ايتنا مراسم با سخنان بهزاد يگانه مدير عامل شرکت داده پرداز رايانه متين آغاز شد که محتواي آن عموما به توضيح فعاليت‌هاي کلي شرکت و معرفي کمپاني‌هايي اختصاص يافت که اين شرکت به صورت رسمي نمايندگي آنها را در ايران در اختيار دارد.
به گفته آقاي يگانه، شرکت داده پرداز رايانه متين هم‌اکنون نمايندگي رسمي کمپاني‌هاي سيليکون پاور، اپيسر، پي‌کيوآي، ايسوس و هوآوي را در اختيار دارد و محصولات آنها که شامل حافظه‌هاي صنعتي و تجاري (شامل هارد اکسترنال، فلش مموري، درايوهاي ساليد استيت، کارت‌هاي حافظه، ماژول‌هاي مموري، تبلت…) مي‌شوند را در اقصي نقاط ايران توزيع مي‌کند.

سپس آقاي پري (Yuan Pei Jung) مدير عامل کمپاني سيليکون پاور مطالبي را پيرامون تاريخچه تأسيس، حوزه فعاليت و محصولات اين کمپاني عنوان کرد.
بر اين اساس، کمپاني سيليکون پاور در سال 2003 ميلادي تأسيس شد و هم‌اکنون بيش از 700 نيروي انساني در اقصي نقاط دنيا از جمله کشورهاي ايالات متحده آمريکا، روسيه، ايران، هنگ‌کنگ، اکراين، ميانمار و … دارد.
اين شرکت همچنين حضور فعالي در رخدادهاي مهم جهاني دارد و به خاطر توليد محصولات باکيفيت خود موفق به دريافت جوايز بسيار مهمي از جمله Red Dot شده است و علاوه بر اين بارها از سوي مقامات دولت تايوان مورد تقدير و ستايش قرار گرفته است.
کمپاني سيليکون پاور در طول دوران 10 ساله حضور خود در بازار حافظه دنيا سريع‌ترين ميزان رشد را در ميان شرکت‌هاي فعال در حوزه IT تايوان تجربه کرده است و علاوه بر اين در ميان 1000 کمپاني فعال در اين حوزه جايگاه يازدهم جدول را به خود اختصاص داده است.

پس از آقاي پري نوبت به آقاي Kuo Li Chie مدير بازاريابي بخش خاور ميانه سيليکون پاور رسيد که در واقع جذاب‌ترين بخش مراسم که همان رونمايي از محصولات جديد است را بر عهده داشت.
وي در ابتدا به معرفي فلش مموري‌هاي جديد سيليکون پاور (مدل‌هاي Firma F80 با طرح اسب و Touch T03 با طرح تک‌شاخ) پرداخت که به مناسبت سال جديد چيني همراه با طرح اسب عرضه شدند. هارد ضد ضربه آرمور A30 از ديگر محصولات 2014 کمپاني سيليکون پاور است که به خاطر استفاده از ژل سيليکوني به کار رفته روي بدنه آن، از استحکام بسيار بالايي برخوردار است و تا ارتفاع 122 سانتي متر نيز در برابر سقوط مقاوم مي‌باشد.

اما اين گردهمايي همچنين فرصتي بود براي رونمايي از چند محصول جديد و البته بسيار مهم کمپاني سيليکون پاور که براي نخستين بار در معرض ديد خبرنگاران ايراني قرار گرفت و آنگونه که مديرعامل اين کمپاني اظهار داشت در ابتدا به کاربران ايراني عرضه خواهد شد.
از جمله اين محصولات مي‌توان به هارد دو ترابايتي جديد اين کمپاني با بدنه ضر ضربه و ضد آب اشاره نمود که قابليت حمل کابل را نيز دارد و از نظر طراحي نيز چيزي از رقبايش کم نداشت.
محصول جديد ديگر کارت حافظه واي‌فاي(WiFi) اين کمپاني است که با توجه به گرايش کاربران به استفاده از ابزارهاي موبايل و آپلود سريع فايل در وبسايت‌هاي اجتماعي از جمله فيسبوک طراحي و توليد شده است و اين امکان را به کاربر مي‌دهد تا به صورت مستقيم و بدون نياز به هرگونه ابزار جانبي کليه اطلاعات موجود در آنها را به PC يا ديگر ابزارهاي مورد نظر خود منتقل نمايد.
فلش امنيتي G10 با پورت USB 3.0 که داراي قفل نرم‌افزاري Write Protect مي‌باشد از ديگر محصولات رونمايي شده در اين مراسم بود. به گفته آقاي Kuo چنانچه کاربر غير مجاز تا 6 مرتبه کلمه عبور يا همان پسورد اين فلش را به اشتباه وارد نمايد، در مرتبه هفتم کليه اطلاعات موجود در آن به صورت خودکار پاک خواهد شد و به علاوه همانگونه که گفته شد، پورت اين محصول جديد هم از نوع پرسرعت USB 3.0 مي‌باشد.
پاور بانک P40 نيز آخرين محصول جديد رونمايي شده بود که در واقع نوعي شارژر همراه براي ابزارهاي موبايل از قبيل تلفن همراه و تبلت است و به گفته آقاي Kuo اين مدل مي‌تواند يک گوشي آي‌فون را تا دو مرتبه و باتري انواع تبلت را تا ميزان 50 درصد شارژ کند.

پس از معرفي اين محصولات نوبت به اهداء لوح تقدير کمپاني سيليکون پاور به مديران شرکت داده پرداز رايانه متين رسيد که به پاس کليه فعاليت‌هاي اين شرکت، کيفيت خدمات پس از فروش به کاربراني ايراني و قيمت مناسب عرضه محصولات آن در ايران به شرکت داده پرداز رايانه متين اعطاء شد.

در ادامه خبرنگاران به طرح پرسش‌هايي در رابطه با محصولات آتي اين شرکت، فعاليت‌هايش در زمينه توليد محصولات واي‌‌فاي و امنيتي و همچنين سهم کمپاني سيليکون پاور از بازار حافظه ايران پرداختند که آقاي علي توشه جو، رياست هيأت مديره شرکت داده پرداز رايانه متين به اين سوالات پاسخ داد.
به گفته آقاي توشه جو در حال حاضر کمپاني سيليکون پاور در حدود 30 الي 40 درصد از کل سهم بازار ايران را در اختيار دارد و شايد در تهران که پايتخت ايران است اين رقم کمتر از اين ميزان باشد اما در ساير شهرهاي ايران، اين کمپاني حضور پر رنگي دارد.
آقاي پري مديرعامل کمپاني سيليکون پاور نيز در خصوص پرسشي که در رابطه با فعاليت‌هاي آتي و برنامه‌هاي آينده سيليکون پاور مطرح شد، اعلام کردند که اين کمپاني در نظر دارد به سمت فناوري‌هاي Cloud و واي‌فاي حرکت نمايد و در کنار آن توليد محصولات با کيفيت‌تر و با قيمت مناسب‌تر را نيز در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه پرسشي در رابطه با ايرادات به وجود آمده در کنترلر و وافر برخي از هاردهاي سيليکون پاور مطرح شد که آقاي علي توشه‌جو نيز در پاسخ، به کسب استانداردهاي مهم جهاني از قبيل FCC، EC و RoHS توسط محصولات سيليکون پاور اشاره نموده و اظهار داشت که اين محصولات کاملا مطابق با استانداردهاي جهاني ساخته شده و کيفيت محصولاتي که در ايران عرضه مي‌شود تفاوتي با محصولات عرضه شده در ساير نقاط جهان ندارد. از طرف ديگر چيپ‌ست به کار رفته در اين محصولات از نوع گريد A توليد شده توسط برندهاي مطرحي چون سامسونگ و هاينيکس است و مشکل نيز عموما به استفاده نادرست و وجود ابزارهاي ميزبان غير استاندارد در ايران است.

پس از اتمام پرسش و پاسخ، نوبت به بخش سرگرمي مراسم رسيد که از برندگان مسابقه با اهداي محصولات تقدير شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.